Advertenties


melding wielsensor defect.

Gestart door Didi, 30 maart 2014, 09:22:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Didi

is de zoals boven vermelde melding uit te zetten ?
ik heb namelijk mijn zomerwielen weer gemonteerd ( zonder speciale ventielen ) en nu krijg ik iedere keer weer deze melding als ik de auto start.  :?

en ook krijg ik de melding dat ik olie verversen moet, dat is gebeurt en deze melding zou er ook uit moeten.

of kunnen ze dat alleen bij de dealer ?

J to the H (Jeroen)



Hier zie je hoe je de service-melding kan resetten.

Om de sensoren definitief uit te schakelen moet je naar dealer gaan en ongeveer 45 euro neerleggen.

Tedo

Of een tweede set sensoren monteren (je auto kan twee sets van 4 herkennen).

mark29

maar die set moet ook weer ingeleerd worden dan.
uit programmeren kan hoor met clip.

Tedo

Dat wel, maar als je gebruikte koopt hoeven ze alleen ingelezen te worden, niet ingeleerd. Dat is goedkoper.

mark29

die auto herkent de ventielen niet meteen inderdaad.

matthew

Is idd te programmeren bij de dealer.

En dan kan er in elke set gewone ventielen.

rened

Citaat van: Tedo op 30 maart 2014, 15:02:30
Dat wel, maar als je gebruikte koopt hoeven ze alleen ingelezen te worden, niet ingeleerd. Dat is goedkoper.

dat zeiden ze mij ook... tsja had ze er alleen al in zitten... dan kun je de nummers niet aflezen :)

Tedo

Dat kan toch met de computer uitgelezen worden?

Rogier

@ jeroen, dat is een mooi filmpje, haal je dan ook de melding electronische storing weg? bij mij geeft ie dat aan nadat ik bij de garage waar ik hem gekocht heb de sensoren uit heb laten zetten.

J to the H (Jeroen)

Wat voor melding rogier?

Het enige wat je hiermee voor elkaar krijgt is die text in het schermpje weghalen.
Een brandend lampje die je waarschuwt voor een motorstoring heeft hier helemaal niks mee te maken helaas.

Rogier

dat brand bij mij ook niet, bij mij brand de service lamp, en in mijn scherm boven het autootje staat elecktronische storing. Dit is ontstaan wanneer de garage mijn wielsensoren zijn uitgeschakelt.

J to the H (Jeroen)

Electronische storing heb ik nog nooit gezien.
Ik denk ook niet dat dit direct met de wielsensoren te maken heeft.
Bij mij geeft hij dan namelijk aan: 'wielsensor defect'.

Misschien is er iets verkeerd geprogrammeerd door de garage?
Eigenlijk zou je nu helemaal geen meldingen meer moeten krijgen omdat de sensormelding uitgeschakeld is door de garage.

En het servicelampje is bij mij ook nog nooit (om wielsensor gerelateerde zaken) gaan branden.

Tedo

Het service lampje/ steeksleutelsymbool zou wel moeten gaan branden als er een wielsensor defect is. Dat doet het ook als de lichtautomaat defect is.

J to the H (Jeroen)

#14
 :neen:

zooo'n slecht filmpje... maar toch.
Na de bandenwissel afgelopen voorjaar het schermpje gefilmd tijdens de eerste meters op zomerbanden.

(Zet wel de kwaliteit (tandwieltje rechtsonderin) op HD, anders zie je nog minder dan niks).

op 0:57 komt mijn wielsensor linksachter terug
op 1:03 komt mijn wielsensor linksvoor terug
op 1:05 komt mijn wielsensor rechtvoor terug
op 2:12 komt mijn wielsensor rechtsachter terug.

geen service-lampje gezien  :q




PS: sorry voor dit werkelijk waardeloos gefilmde materiaal, wat ik schaamteloos op het web dump...
Ik had dit niet willen doen, maar wou toch ff delen hoe de sensoren weer herkend worden..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev