Advertenties


Autoloos en op zoek naar een Megane Grand Tour, dus....

Gestart door bijnamegane, 27 maart 2014, 09:55:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

bijnamegane

bedankt felix, is idd een leuke. Alleen wil ik het houden op een phase 2 (en benzine) omdat ik verhalen hoor en lees over o.a. de elektronische problemen van phase 1

Tedo

#16
Maar met wieldoppen?  8)7 Winterbanden zeker. Naja, een set velgen is snel gekocht.

En wat betreft problemen met phase 1: die nu nog rijden zijn wel oké. Niet (veel) minder dan een phase 2, die ook kwaaltjes kan hebben. Zeker de 1.6 16V.
Sterker nog: ik denk dat je met een phase 1 2.0 16V beter af bent dan met een phase 2 1.6 16V.

RichTrip

En het bedrijf waar de blauwe 2.0 op LPG met Xenon staat zou ik met een hele grote boog omheen lopen. (tip: Google!)

Felix

#18
Mmm, mja dit was dan misschien niet zo'n goed voorbeeld. Ik vond de wieldoppen ook al vreemd ja.
Maargoed, er zijn nog genoeg andere auto's te koop  :q

Misschien is dit een alternatief (geen idee of deze verkoper wel te vertrouwens is)

Nog eentje

Deze ziet er ook interessant uit. Is bij een particulier.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=247962251&asrc=st


Roadkill (Michiel)

Citaat van: bijnamegane op 30 maart 2014, 23:30:14
bedankt felix, is idd een leuke. Alleen wil ik het houden op een phase 2 (en benzine) omdat ik verhalen hoor en lees over o.a. de elektronische problemen van phase 1

Als LPG rijder kan ik je aanraden om voor een LPG auto te gaan, je betaalt een 10-je meer mrb per maand maar bij elke volle tank scheelt het je een eurootje of 50. Verder zijn Renaults naar mijn idee op LPG niet ondetrouwbaarder dan de benzine versies (ik heb nu een 243K op de teller staan en motorisch gewoon goed. Ik raad je wel een 2,0 liter aan btw,meer kracht,betrouwbaarder dan een 1,6 en met de 6 bak een stuk comfortabeler dan de 5 bak in mijn 1,4tje (en moet bijna net zo zuinig kunnen zijn scheelt bij de 120k/u toch bijna 1000tpm die 6e versnelling)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Dat laatste over het verbruik kan je vergeten. De 6 werkt als overdrive, maar een 2.0 rijdt gemiddeld toch echt 1:10 waar een 1.6 1:13 doet. Op benzine dan. Van een 1.4 weet ik het niet op benzine.
En die 1000 toeren minder; ik zal het eens testen. Je kan wel enorm lui schakelen met een 2.0.

BadEend

Is een 2.0 motor ook op de snelweg minder zuinig als een 1.6?

Tedo

Op lange stukken is het beter natuurlijk. Maar ja: je hebt niet overal snelweg, en je staat ook nog wel eens in de file (optrekken en remmen). Het gaat om het gemiddelde.

mark29

Maar met die 2 liter, ben je geneigd vlotter te acceleren, omdat zo makkelijk gaat.

Je ziet ze niet veel, maar de 1800 16v is ook een erg fijne motor. Heeft net die power wat de 1600 mist, maar niet het lompe van de 2 liter.

Tedo

In de Scenic I ph. 2 nog wel regelmatig. Mijn pa heeft dat blok in een Megane I HB. Rijdt goed!
Maar toen de Megane 2 kwam viel het doek voor dat blok in de Megane serie.

Roadkill (Michiel)

Kan met de 1,4 op zich ook vreselijk schakellui rijden hoor, rij ook erg vaak al met 50 in zijn 5,maar ik heb het dan ook niet zo op toeren maken,had van mij echt een minimaal een 6 bak achter gemogen (7 of 8 versnellingen was nog mooier geweest) Wat de 1,4 op benzine verbruikt zal niet veel minder zijn dan op gas dus denk zo'n 1 op 13-14.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik de 2 liter toch echt wel zuiniger kan laten rijden dan 1: 10 hoor dat zijn waardes voor een Laguna 2ltr turbo Aut4 met redelijk doorrijden(als ik de verhalen zo beetje lees op het laguna forum.)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

#26
Ik heb 'm nu 6 jaar, met allerlei verschillende afstanden (woon-werk, maar ook drie keer 1200+ km naar Zuid-Frankrijk), maar 9,6l/100 km is toch wel het gemiddelde. En ja; ik hou wel van doorrijden.  ;)
Natuurlijk kan het zuiniger; als je rijdt zoals mijn pa (die met die 1.8 16V 1:15 tot 1:16 haalt).
Maar die heeft alle tijd van de wereld  :D

bijnamegane

Even een kleine update ik heb vorige week toch de "rode" 1.6 16v gekocht .  De afgelopen dagen slechts 150km mee gereden en het enige wat me tot dusverre opvalt is het dat het aantal toeren hoog is  t.o.v snelheid ~3100 rpm : 110km.

Oh en ik heb meteen een winkelhaak (scheur) gemaakt in het stofdeel net boven de passagier gordel  ;(. Iemand een idee hoe ik dit het best kan repareren?

Wil jullie allemaal bedanken voor de tips en suggesties, ook al heb ik niet echt naar jullie geluisterd. Hoop alleen op het forum te komen met positief gerelateerd megane berichten :)

Roadkill (Michiel)

Dan moet je eens 120 gaan rijden.... (al vind ik 3100tpm bij 110km/u nog niet eens zo veel)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Van 5 naar 6 scheelt 200 à 300 toeren met een zesbak, afhankelijk van de snelheid.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev