Advertenties


Stationair toerental in te regelen?

Gestart door Boris-Djurre, 18 maart 2014, 18:47:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boris-Djurre

Kan ik zelf het stationair toerental een beetje opregelen? Kan er niets over vinden in een werkplaatshandboek.

En nee, ik bedoel niet het gaspedaal iets verder indrukken:)

M'n vrouw heeft namelijk geregeld last van afslaande auto bij wegrijden (heeft les gehad in een diesel en mijn andere auto is een automaat...).

Ze is er een beetje klaar mee en nu ben ik bang dat ik binnenkort de Megane te koop moet zetten om op zoek te gaan naar een automaat (diesel is echt niet rendabel bij een 5.000 km/jr)

Misschien dat het wegrijden iets soepeler gaat met iets meer stationair toerental, is nu volgens mij maar een 600-700 rpm ofzo...misschien dat die rond de 1000rpm wat makkelijker wegrijd.

Boris-Djurre

Oh ja, er is verder niets mis mee, met de auto. Ikzelf heb er namelijk totaal GEEN last van, ondanks dat ik de afg 5 jaar eigenlijk alleen meer automaatbakken heb gereden...

Dus ja, het ligt aan m'n vrouw, maar die ruil ik liever niet in. Op dat probleempje qua wegrijden na, is er verder helemaal niets mis met mn vrouw.

RobScénic

Misschien kun je de vrouw inleren? Om soepeler weg te rijden :-)
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Mja je auto te koop moeten zetten omdat je vrouw gewoonweg te eigenwijs is gaat me ook wat ver, ik zou een zondagmiddag haar meenemen naar een grote verlaten perkeerplaats en het haar laten oefenen, net zo lang tot het goed gaat ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

megcab2000 (Verkocht)


Vraag me af of ie wel goed op 4 cilinders loopt.
Gooi er liever 4 nwe bougies in (E15,-  mister-auto) ipv jouw vrouw met slippende koppeling te leren rijden.
Megane is verkocht

L0we

Het enige wat je kan doen om het toerental omhoog te regelen is de draden richting de sensor van de druk van het stuursysteem (te vinden in de buurt van de dynamo) kort te sluiten.

Die sensor zit er om bij maximale stuuruitslag het aantal toeren wat op te schroeven, maar op deze manier hou je het motormanagement dus voor de gek en zal het toerental iets verhoogd worden.

Maar je vrouw leren optrekken lijkt me een betere optie ;)

mark29

Ik heb ondere andere bij een ide de mogelijkheid gezien om stationair te verhogen met stapjes, van ca 50 toeren.
Maarrr, renault zou renault niet zijn, als de ene het wel pikt, en de andere zegt nee ik kan dit niet. Bij de ene inspuitcomputer krijg je hem verhoogt, terwijl de volgende die commando zo niet kan accepteren.

Even clip eraan hangen en proberen.

Maar goed, ik zou je vrouw leren rijden. Ik rijd zelf voornamelijk met een honda, met aangepaste motor, waaronder licht vliegwiel, is lekker vinnig, mijn vriendin kan er gewoon mee fileparkeren, kwestie van wennen.

Boris-Djurre

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 19 maart 2014, 14:51:43
Vraag me af of ie wel goed op 4 cilinders loopt.
Gooi er liever 4 nwe bougies in (E15,-  mister-auto) ipv jouw vrouw met slippende koppeling te leren rijden.

Zitten net nieuwe bougies in, maandje terug, gelijktijdig laten doen met nieuwe distributieriem. Alles origineel Renault trouwens. Daarnaast loopt de auto perfect, op alle cilinders. Ook stationair loopt die als een zonnetje hoor. Ikzelf heb er ook geen last van, al geef ik toe dat het wel iets lastiger is dan een diesel of automaat, die ze gewend is. Maar is gewoon een kwestie van juiste moment koppeling/gaspedaal (aangrijpingspunt) en dan beetje gas geven. Moet wel toegeven dat het ietsje lastiger gaat dan ook vorige handbak-auto's die ik gehad heb, maar niet erg genoeg om aan storingen te denken.

BadEend

Je zou de druksensor van de stuurbekrachtiging door kunnen verbinden.

L0we

ja, dat is precies wat ik beschreef :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev