Advertenties


vering megane 1.6E automaat

Gestart door louise122, 12 maart 2014, 09:29:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

louise122

goedemorgen ik heb 1 vraag ik ga weer met auto naar turkije alleen zit de weg naar het dorp vol gaten en kuilen losse stenen nu ligt de wagen aan de voorkant best laag vering is helemaal ok.
vorig jaar 2x uitlaat kapot door dat hij te laag komt te liggen kun je dit probleem op lossen door verstuggers tussen de voor vering te zetten.

ben vrouw wel technisch en handig maar bij dit geval twijfel ik

mark29


louise122

sorry maar dat was geen antwoord op mijn vraag

Heatzone (Mark)

Ik heb geen idee wat je bedoelt met verstuggers.

Mij lijkt een van de weinige oplossingen, rustig rijden. Het klinkt stom maar als je rustig over heuvels en kuiltjes rijdt dan zal de auto minder inveren dan wanneer je dit met een vaart doet. Anders kom je al snel uit bij dingen als een stugge schroefset of verlaginsveren maar dan ga je dichter naar de grond toe gaat....

Origineel staat de auto overigens al vrij hoog, is de auto zwaar beladen als je over die weg rijdt? Of hangt wellicht je uitlaat niet te laag?


Roadkill (Michiel)

Misschien orginele veren plaatsen, als ik het zo hoor is de auto kennelijk voor verlaagd.... (heb je eventueel een foto van hoe de auto er nu bij staat?)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

louise122

veren zijn orgineel
hij is wel zwaarder beladen dan
uitlaat midden stuk hangt laag maar schijnt niet anders te kunnen
lukt niet om foto toe tevoegen

L0we

Mooie tijd dat je het bericht post... 12:34:56 ;).

Ik zou eens kijken of er hulpveren voor je auto te krijgen zijn. Dat wordt vaak gebruikt icm met een aanhangwagen, maar zal ook wel helpen tegen zwaar beladen auto's

Roadkill (Michiel)

Hulpveren zijn er volgens mij enkel voor de achterkant, en aangezien hier heel duidelijk word gezegd dat de auto voor vrij laag is,dus achter waarschijnlijk normaal staat, denk ik toch dat er een setje verlagingsveren ooit onder is gezet (neem even voor het gemak aan dat TS niet de eerste eigenaar is?)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

megcab2000 (Verkocht)

Louise122,

ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt  Y
Mijn vrouw komt uit Roemenië en we gaan daar elk jaar naar toe met de auto, ondertussen al zeker 15 keer.
Horen anderen, dat je weer gaat, dan is het gelijk van ; kunnen jullie even wat bij mijn familie afgeven of ophalen ...en dat is altijd in kleine dorpjes met zandpaden vol kuilen, uitstekende rioleringbuizen, enz.

Maar, zoals je al schrijft, de reis er naar toe gaat prima en dat wil zeggen 99% van de rit.
Je gaat toch niet jouw auto aanpassen voor 1% en het grootste gedeelte ongerieflijk rijden?

Als je vlakbij het dorp aankomt, jouw familie/vrienden bellen en hun die zware vracht en eventueel meereizenden laten overnemen in meer geschikte wagens of omdat zij élke (nieuwe)kuil kennen. Jij rijdt dan leeg , is hoger op de veren, er rustig achteraan.

Ik heb ook wel eens schade aan de automaatbak/km.tellerkabel/velgen-banden gehad vroeger, de laatste jaren gaat het goed.

Succes.
Megane is verkocht

louise122

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 12 maart 2014, 14:39:37
Louise122,

ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt  Y
Mijn vrouw komt uit Roemenië en we gaan daar elk jaar naar toe met de auto, ondertussen al zeker 15 keer.
Horen anderen, dat je weer gaat, dan is het gelijk van ; kunnen jullie even wat bij mijn familie afgeven of ophalen ...en dat is altijd in kleine dorpjes met zandpaden vol kuilen, uitstekende rioleringbuizen, enz.

Maar, zoals je al schrijft, de reis er naar toe gaat prima en dat wil zeggen 99% van de rit.
Je gaat toch niet jouw auto aanpassen voor 1% en het grootste gedeelte ongerieflijk rijden?

Als je vlakbij het dorp aankomt, jouw familie/vrienden bellen en hun die zware vracht en eventueel meereizenden laten overnemen in meer geschikte wagens of omdat zij élke (nieuwe)kuil kennen. Jij rijdt dan leeg , is hoger op de veren, er rustig achteraan.

Ik heb ook wel eens schade aan de automaatbak/km.tellerkabel/velgen-banden gehad vroeger, de laatste jaren gaat het goed.

Succes.
willem dat denk ik dus ook heb alleen zo iets buurman zei je kunt wat tussen de veren laten zetten dan worden ze wat stugger goedkoop en simpel
thanks voor die andere tip maar das me nou net te duur voor die paar maanden.

louise122

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 12 maart 2014, 14:02:45
Hulpveren zijn er volgens mij enkel voor de achterkant, en aangezien hier heel duidelijk word gezegd dat de auto voor vrij laag is,dus achter waarschijnlijk normaal staat, denk ik toch dat er een setje verlagingsveren ooit onder is gezet (neem even voor het gemak aan dat TS niet de eerste eigenaar is?)
nee had mazzel ben eigenaar nummer 2 en auto heeft nu pas 122000km gelopen ;)
had nieuwe distrubutieriem koppaking banden e.d bij 109 gehad en toen kocht ik hem dus.
het is alleen zo irritant dat ik geen foto of avatar kan plaatsen dan kon je het zien

musje83

Je kunt je foto altijd uploaden naar bijvoorbeeld www.tinypic.com en dan de link in een post toevoegen (boven de smileys zie je anast het youtube logo de knop die de tags. Daar plak je de link die je krijgt op tynipic tussen en voila  !-!

megcab2000 (Verkocht)

Even hier registreren en inloggen, dan foto vanuit jouw afbeeldingen/foto's pc/smartphone uploaden.
Krijg je 4 links te zien en die voor fora kopieer je en plak je vervolgens in jouw bericht. (Foto's van rond de 150 kb zijn het best).

http://nl.tinypic.com/

maar bijv. mijnalbum.nl kan ook.

gr.

update; musje typte sneller  !-!
Megane is verkocht

louise122

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 12 maart 2014, 16:43:01
Even hier registreren en inloggen, dan foto vanuit jouw afbeeldingen/foto's pc/smartphone uploaden.
Krijg je 4 links te zien en die voor fora kopieer je en plak je vervolgens in jouw bericht. (Foto's van rond de 150 kb zijn het best).

http://nl.tinypic.com/

maar bijv. mijnalbum.nl kan ook.

gr.

update; musje typte sneller  !-!
ik ben lid en geregistreerd maar lukt niet grrrrrrrr dan ben ik dus weer el een vrouw en blond 8)7

louise122




zo dus hahahaha hoezo blond en brains

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev