Advertenties


Lampje handrem brand niet megane rt 1997

Gestart door joske75, 6 maart 2014, 17:32:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joske75

Kan iemand mij op weg helpen?
Ik neem aan ik start met de zekering. Weet iemand welke zekering dit is?


Groet, Jos

mark29

Als je de handrem erop zet brand hij niet?
Verder werkt alle functies, verlichting? Geen gekke dingen zoals handrem lampje die gaat branden tijden remmen?

Achter je handrem hendel zit een schakelaartje, op het moment dat jij die hendel omhoogt trek maakt dat schakelaartje contact en brand het lampje.
Dus even dat plastic deel om je handrembediening losschroeven en dan daarnaar kijken.
Komt wel eens voor dat dat stekkertje eraf ligt, of hij verbogen is, of je handremmechanisme versleten is.

RobScénic

Heeft hij wel eens gebrand bij jou? Want wat ook wel eens voorkomt, is dat er door onduidelijke redenen het lampje blijft branden. Als men zich er aan stoort, wil men het lampje nog wel eens verwijderen. Of het lampje is gewoon stuk.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Nicole

Makkelijkste weg lijkt mij ook: eerst controleren of het lampje nog wel goed is
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

joske75

Dankjewel voor de tips!

Ik ga erna kijken!

Renaultmonteurtje

Die lampjes gaan niet vaak kapot omdat het lampje zelf van de handrem niet lang brand qua totale tijd. Ik zou ook beginnen bij de schakelaar, onder de hoes van de handgreep.


Mike ;)

mark29

Als je een storing hebt, in de de motor, ga je toch ook niet kijken naar het lampje op de dashboard.
Ik snap het niet, beter naar het probleem kijken even de boel loshalen rondom de handremgreep zoals ik al aangaf. Daar gaat iets fout.

joske75

Citaat van: mark29 op  6 maart 2014, 20:38:26
Als je de handrem erop zet brand hij niet?
Verder werkt alle functies, verlichting? Geen gekke dingen zoals handrem lampje die gaat branden tijden remmen?

Achter je handrem hendel zit een schakelaartje, op het moment dat jij die hendel omhoogt trek maakt dat schakelaartje contact en brand het lampje.
Dus even dat plastic deel om je handrembediening losschroeven en dan daarnaar kijken.
Komt wel eens voor dat dat stekkertje eraf ligt, of hij verbogen is, of je handremmechanisme versleten is.

Mark voor de rest inderdaad geen storingen of lampjes die niet branden. Lampje heeft vanaf het begin aanschaf niet gebrand.  Ik ga er vandaag naar kijken.

Groet, Jos, en wederom bedankt allemaal!

RobScénic

@Mark. Het probleem is juist dat het lampje NIET brand. En dit lampje wil wel eens blijven branden zonder daadwerkelijke reden. (mijn vorige Scénic had er ook last van, net als de R19 die ik had) Daarom komt het wel eens vaker voor dat het lampje verwijderd wordt, om er van af te zijn. Het is gemakkelijk te controleren of het lampje kapot is of niet aanwezig is. En zeker bij dit lampje is dat het eerste wat ik zou nakijken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Ik heb bij verschillende autos gezien, dat hij ook niet brandde ook niet bij handrem optrekken.
Hoefde alleen achter bij de handremhendel die schakelaar af te stellen. En hij brand weer.

Renaultmonteurtje

Met mark eens...die lampjes gaan echt amper kapot

RobScénic

Dat zeg ik ook niet. Maar ze worden wel met enige regelmaat verwijderd omdat ze blijven branden zonder reden. Ik heb het daarentegen nog nooit gezien dat de schakelaar afgesteld moest worden :-)
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Renaultmonteurtje

Als ze branden terwijl ze niet horen te branden is er altijd een reden... :q

Maargoed, het klopt inderdaad wel, ik heb ook nog nooit een schakelaar hoeven te stellen.
Wel had ik laatst een Renault Trafic met hetzelfde probleem, bleek de isolatie van het signaal draad naar het lampje toe te zijn afgeschuurd (was uit de houder geschoten bij de schakelaar). Zo maakte deze contact met massa en het lampje ging branden...dat kan dus ook het probleem zijn :q !-!

Mike

J to the H (Jeroen)

Even stapje terug...

Als je je contact aanzet, dan gaat het handremlampje toch altijd even branden? Als check dat het lampje het doet?
Joske, Gaat het lampje branden als je je auto op contact zet?

Renaultmonteurtje

Verdomd...Jeroen, heb ik niet eens aan gedacht... !-! !-! !-! goed bezig haha!

Mike

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev