Advertenties


klets maar raak DEEL 211

Gestart door Stefan, 6 maart 2014, 14:43:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heatzone (Mark)

Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 12:20:30
Is ook niet nodig. Het aantal cylinders wijzigt niet.

Volgens het RDW is dit wel nodig!

"Motorwijziging

Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:

    de motorcode of het motortype;
    het aantal cilinders;
    de cilinderinhoud;
    de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
    het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
    het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd."

Nenad16v

Heeft iemand misschien een nummer van de thermostaathuis pakking? 2.0 16v 1996

Willem

Via marktplaats toch een goedkopere espace lip kunnen vinden: 17 euro. Hopelijk dit weekend monteren :)

Yorick

Nice :)

Mijn nieuwe lampen komen morgen binnen, net als mn green air kitje.
Antenne er nog bij zometeen. Binnenkort APK, daarna komen de updates eraan  !-!

Willem

Nice Yorick, we zien de updates wel verschijnen  !-!

Dante

Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 12:20:30
Is ook niet nodig. Het aantal cylinders wijzigt niet.
Dat is wel degelijk nodig, zoals Mark al aangaf.
Ik ben zelf nl. ook met een motorswap bezig, vandaar ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

L0we

Citaat van: Heatzone (Mark) op 31 maart 2014, 14:43:45
Volgens het RDW is dit wel nodig!

"Motorwijziging

Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

Het gaat om de wijziging van:

    de motorcode of het motortype;
    het aantal cilinders;
    de cilinderinhoud;
    de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
    het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
    het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd."
"Heeft uw voertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW op...". Voor oudere auto's is dat dus helemaal niet van belang.

Ik heb zelf een 1.9TD in een Renault Express uit '86 gehangen die oorspronkelijk een 1.6 dieseltje had, maar bij de RDW verklaarden ze me voor gek dat ik het aanpaste op het kenteken, had het geld beter in mn zak kunnen houden.

Losballos (Ron)

Heb de uitlaat binnen, vanavond eronder zetten. Moet alleen een klein stukje vanaf, blijkt toch net iets anders te zijn voor de phase 2 16v, misschien omdat bij mij de motor andersom ligt en het spruitstuk dus aan de andere kant zit . De uitlaat was origineel al wel voor de phase 2 dus zal niet te moeilijk worden
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Heatzone (Mark) op 31 maart 2014, 14:42:01
Michiel hoe kom jij aan 116pk? een 1.8 F7P van een Renault 19 levert standaard 135 pk. Bij deze is de kop geflowed, compressie verhoogd en de ECU aangepast.
Volgens mij gaat deze op meer pk's uit komen :P

Uit de advertentie.... ;)  Btw die kap van je glimt super!!!! (kom misschien binnenkort wel ff langs om eens gebruik van je poetsmachine te maken heb een spuitklusje op de auto van mijn schoonvader ;) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dante

Misschien waren de regels anders/soepeler toentertijd, maar tegenwoordig niet.

Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 23:48:32
"Heeft uw voertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW op...". Voor oudere auto's is dat dus helemaal niet van belang.
Die datum zie ik nergens terug komen... Zou ook wel erg vreemd zijn. Dan koop ik een auto van daarvoor & daar hang ik ff een W12 motor in zonder herkeuring :maf:

Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 23:48:32
Ik heb zelf een 1.9TD in een Renault Express uit '86 gehangen die oorspronkelijk een 1.6 dieseltje had, maar bij de RDW verklaarden ze me voor gek dat ik het aanpaste op het kenteken, had het geld beter in mn zak kunnen houden.
Als ik hier kijk zie ik toch echt dit staan:
"Wijzigingskeuring

Wanneer bepaalde wijzigingen aan een voertuig zijn aangebracht moet er een keuring plaats vinden. Hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld:

  • wijziging van de motor;
  • aanpassing aan de stuurinrichting of het remsysteem van een voertuig, bijvoorbeeld voor gebruik door een gehandicapte;
  • ombouw tot taxi of kampeerauto.
Voor wijzigingen gelden dezelfde eisen als voor de individuele goedkeuring van een voertuig. Meer informatie over wijzigingskeuringen per voertuigsoort vindt u in het menu aan de linkerkant van deze pagina."

Naast het feit dat dat hier ook vermeld staat. :coffee:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

matthew

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  1 april 2014, 08:11:05
Uit de advertentie.... ;)  Btw die kap van je glimt super!!!! (kom misschien binnenkort wel ff langs om eens gebruik van je poetsmachine te maken heb een spuitklusje op de auto van mijn schoonvader ;) )

Gewoon waardes gewisseld.

5gt heeft 115pk standaard en een 1.8 16v 135/137

L0we

Citaat van: Dante op  1 april 2014, 12:03:51
Misschien waren de regels anders/soepeler toentertijd, maar tegenwoordig niet.
Die datum zie ik nergens terug komen... Zou ook wel erg vreemd zijn. Dan koop ik een auto van daarvoor & daar hang ik ff een W12 motor in zonder herkeuring :maf:
Als ik hier kijk zie ik toch echt dit staan:
"Wijzigingskeuring

Wanneer bepaalde wijzigingen aan een voertuig zijn aangebracht moet er een keuring plaats vinden. Hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld:

  • wijziging van de motor;
  • aanpassing aan de stuurinrichting of het remsysteem van een voertuig, bijvoorbeeld voor gebruik door een gehandicapte;
  • ombouw tot taxi of kampeerauto.
Voor wijzigingen gelden dezelfde eisen als voor de individuele goedkeuring van een voertuig. Meer informatie over wijzigingskeuringen per voertuigsoort vindt u in het menu aan de linkerkant van deze pagina."

Naast het feit dat dat hier ook vermeld staat. :coffee:
Klopt. Indertijd heb ik dat ook uitgezocht, gebeld, nog meer uitgezocht, nog meer gebeld. Maar niemand kon me er een duidelijk verhaal over vertellen. De ene keer krijg je aan de telefoon te horen dat het niet hoeft, de andere keer moet het weer wel.

Uiteindelijk sprak ik de hoofd keurmeester, die vertelde me dat het niet nodig is.

Kan best dat hij er alsnog naast zit, maar het geheel vind ik wel een beetje onduidelijk worden dan ;)

Roadkill (Michiel)

Citaat van: matthew op  1 april 2014, 12:45:58
Gewoon waardes gewisseld.

5gt heeft 115pk standaard en een 1.8 16v 135/137

Ah ik dacht dat een 4 turbo standaard op 140 pk zat, verkeerd begrepen dus ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rogier

Gisteravond de Eibach verlagingsveren besteld, als het goed is komen ze morgen binnen. En dan kijken of me broer ze wilt monteren. De auto gaat dan 30 mm omlaag.

Yorick

Jaaa! Vandaag laatste cijfer voor mn Propedeuse gekregen, een 7,5!

Nu dus mn Propedeuse in de pocket, van HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening!  :woohoo: :woohoo: :prut:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev