Advertenties


klets maar raak DEEL 211

Gestart door Stefan, 6 maart 2014, 14:43:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renault Sport

#15
@Stefan

Ik heb een andere redenatie. Als ik naar jouw aanname kijk, dan schets jij hier een lineair verband van beide gegevens, en dat klopt in mijn optiek niet. Als je kijkt naar een vermogenstest van zowel een 8v als een 16v zul je zien dat, wat hier ook al gezegd is, een 8v onderin meer koppel heeft dan een 16v. Dat wil echter niet zeggen dat het maximum koppel dan bereikt is. De lijn zal dus afnemend gaan stijgen totdat het maximale koppel bereikt is. Het is in het algemeen zo dat dit eerder bereikt is dan een 16v en dit blijkt ook uit de praktijk. Een verklaring voor het feit dat een 16v eerder zijn max. koppel heeft bereikt, zou kunnen zijn dat de lijn na een flink aantal toeren razendsnel stijgt dus misschien net wel eerder zijn maximum koppel bereikt kan hebben dan een 8v betreft dit voorbeeld.

Tevens moet je niet vergeten dat je nu motoren gaat vergelijken waarvan de ene later gemaakt is dan de andere wat misschien iets met vooruitgang technologie te maken kan hebben en dus daardoor een lager toerental heeft waarbij de auto max. koppel heeft. Ik heb het dus over een 16v. En eerlijk gezegd denk ik dat daar het verschil zit.

De reden dat ik voor 8v gekozen heb moge dan duidelijk zijn maar over het algemeen geldt dat 16v motoren duurder zijn bij reparatie en moeilijker zijn om te maken dan bij een 8v. Dat moet ik bij een autocross natuurlijk niet hebben. ;)

Christian de Vriend

Mischien had ik het op die manier moeten uitleggen,gaat niet zo zeer
om de piek,maar meer om het koppel/vermogens verloop.

en ja,de 1.6e is een makkelijk blok,je kan (vrijwel) overal bij.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rohald

Citaat van: juul op  6 maart 2014, 21:32:16
Even een vraagje.
Maar mijn avatar pakt ie niet meer. Heb hem via photobucket er op staan, maar als ik de link er inzet geeft ie aan dat ie
verwijderd of verplaatst. En dat terwijl ie er gewoon op staat.


De link werkt ook niet. Zoals Stefan zegt: uploaden vanaf je computer.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Edwin Postma

Het word weer tijd voor een nieuwe foto vd maand mensen :D
Truckertje

mark

mijn 1.4e komt pas tot leven vanaf de 3000 toeren.
(en dat was met dat kleine middendempertje ook zo, toen die er nog onder zat)

Alsof de vtec in kikt bij de 3000 toeren.   :D Dan begint de motor ineens een stuk beter te trekken.

Rogier

Op de begin pagina hebben wij nu de Megane 3 staan met enorm mooie velgen, weet iemand toevallig welk soort dit is? velgen die iets naar binnenlopen vindt ik echt super.

Ard Klok

weet het niet zeker, maar na wat zoekwerk volgens mij ADVAN model F7
klik
klik

Rogier

Zien der wel het zelfde uit, alleen nu nog een stuk goedkoper. :D

Rogier

Gisteravond was ik bij de action voor wat materiaal te halen voor in de viskoffer. Toen kwam ik toevallig langs de auto materiaal en nam meteen 2 veiligheids vesten mee voor in de auto (die had ik nog niet) en ik denk ik zoek ook meteen naar een veiligheidsdriehoek. Ik kon hem niet vinden en vroeg de verkoper of ze de driehoeken uberhaubt hadden, hij zei tegen mij ik heb wel iets anders dat is nieuw en verkopen ze ook bij de vw dealer het zijn rode led bollen, ik ben daar best huiverig over omdat ik het zelf nog niet eerder gezien heb.

Weten jullie of het wel gebruikt mag worden op de weg mocht je een keer pech hebben.

dit zijn ze




Ik ben benieuwt of jullie hier een antwoord op hebben. En misschien weet je dan ook het antwoord hoeveel van die "flares" moet hebben.

Nicole

Ik ken ze niet Rogier, dus kan je helaas niet helpen!

Nou hier is vanochtend de expert bij de megane geweest.
En zoals verwacht, (economisch) total loss.
Ik hoor nog meer wat betreft het bedrag etc, en ik heb ook een andere op het oog.
Door de klap is hij waarschijnlijk wat krom,
Maar dat laat ik eerst controleren voordat ik een definitieve keuze ga maken.
Blijft jammer.. Maar we gaan zien van hoe en wat..
Als hij gesloopt wordt, gaat de computer etc (met chip) allemaal over op een andere dci.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Dennis Postma

Jammer Nicole.

Maar mocht je lekker cabrio willen rijden deze zomer, jullie hebben m'n nummer he?  ;)

Heatzone (Mark)

Jammer Nicole... Zeker omdat het door toedoen van iemand anders is!


Benjamin Renon

@Rogier: Ik zie deze dingen ook voorbij komen voor motorrijders. Die kunnen natuurlijk geen gevarendriehoek meenemen. Als het goed is zijn ze ook magnetisch. Over het hoe en wat ben ik ook nog aan het zoeken, maar kan er tot nu toe weinig over vinden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rogier

Het is inderdaad erg jammer, maar wel heel reël gezien het is een oude auto waarbij het wel te verwachten was. De auto heeft ook een lage dag waarde en dan is de auto snel economisch total loss.
Het is mijn 1ste megane ook over komen en onlangs mijn broertje zijn auto ook.

Rogier

Ik ben benieuwt Benjamin, want het is wel een goeie optie. Alleen bij de action zijn ze 4,- ps en online 20,- ps :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev