Advertenties


Renault Megane 2.0 16V 2002

Gestart door Fiore, 5 maart 2014, 16:40:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fiore

Heb even gezocht, maar kon niets vergelijkbaars vinden, vandaar dit nieuwe topic.

Ik heb een Renault Megane op het oog maar heb er mijn twijfels bij. Ik hoop dat die hier weggenomen kunnen worden, het liefst positief natuurlijk ;).

Het gaat om deze bak: http://www.autozeeland.nl/aanbod/renault/megane/236117.html
Het bouwjaar is volgens de garage 2002, maar kan dat wel? In dat jaar kwam Renault met de nieuwe Meganes op de markt.

De kilometerstand vind ik hoog. Vooropgesteld dat ik niet veel verstand van auto's heb, kan ik niet inschatten in hoeverre dit te hoog is. Maar daardoor vind ik de prijs (die overigens bij de garage op de website geen 1750 maar 1550 is) wél hoog, of zit ik daar fout?

Thanks voor de reacties alvast!

Stefan

Is idd uit 2002.
Megane II kwam uit in 2003 trouwens.
Is een "normale" 2.0 16 klepper gelukkig en geen IDE (probleemgeval)
km stand is idd hoog, maar prijs valt nog mee, met een beetje handelen krijg je er natuurlijk nog wat van af. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Fiore

Citaat van: Stefan op  5 maart 2014, 16:44:14
Is idd uit 2002.
Megane II kwam uit in 2003 trouwens.
Is een "normale" 2.0 16 klepper gelukkig en geen IDE (probleemgeval)
km stand is idd hoog, maar prijs valt nog mee, met een beetje handelen krijg je er natuurlijk nog wat van af. Y

Ah ok, helder wat betreft het jaartal. Ik begrijp dat er met iedere auto wat mis kan zijn, maar in hoeverre is een Megane uit 2002 met die kilometerstand niet al bijna op? Ik merk dat ik daar toch steeds maar weer op terugkom...

Stefan

Tsja, dat valt vanaf een computer moeilijk te beoordelen natuurlijk.
Zijn het allemaal snelweg kilometers, heeft de auto al zijn beurten netjes gehad, was de vorige eigenaar er zuinig mee?? etc etc...
228000km is natuurlijk al wel een heel eind op weg, maar er zijn mensen die 300000km rijden met zo'n auto..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Fiore

Citaat van: Stefan op  5 maart 2014, 16:53:23
Tsja, dat valt vanaf een computer moeilijk te beoordelen natuurlijk.
Zijn het allemaal snelweg kilometers, heeft de auto al zijn beurten netjes gehad, was de vorige eigenaar er zuinig mee?? etc etc...
228000km is natuurlijk al wel een heel eind op weg, maar er zijn mensen die 300000km rijden met zo'n auto..

Dat is inderdaad wat ik al eerder hoorde. Dan moet er een flink gedeelte van de prijs af wil ik die auto kopen. Dank voor de info!

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Renault Sport

#6
Kilometerstand zegt natuurlijk niet alles, je moet het ook treffen. Stel nou dat er een jochie in heeft lopen trappen en het ding heeft bijvoorbeeld 170.xxx op de teller, dan koop ik toch liever een auto die 2 ton heeft gelopen en naar behoren gebruikt is. Ik snap overigens wel, want heb dat zelf ook een beetje, dat de meeste mensen denken: ''hoe minder, hoe beter''. ;)

Gezien de foto is het niet een honkietonkie auto, dus als je denkt dat het wat is moet je even langsgaan. ;)

RobScénic

Mijn auto heeft 350000 km met die motor, automaat én op LPG. Zolang de auto maar netjes zijn beurten heeft gehad, is het blokje redelijk bulletproof.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Fiore

Jullie ook dank voor de info. Ik ga inderdaad zeker kijken, vind het namelijk een prachtige wagen. Vorig jaar een beetje besmet geraakt met het Megane virus, toen kocht ik een blauw/groene 1.6 16V coupe sport uit 2001, maar die werd een paar weken geleden total loss gereden terwijl 'ie voor de deur geparkeerd stond  ;(. Dus nu op zoek naar een nieuwe. Een geluk: de veroorzaakster had een briefje achter gelaten.

Tedo

#9
Citaat van: Stefan op  5 maart 2014, 16:44:14
Megane II kwam uit in 2003 trouwens.

Niet helemaal; september 2002 voor de drie-, en vijfdeurs hatchback. De CC, grand tour en sedan kwamen in 2003. Dit is dus echt een van de laatste (JS in het midden, en ik ken een Megane II met JZ in het midden).

mark29

Gewoon gaan kijken, dat is het beste.
Is ie netjes, voelt het goed aan, niet naar de stand kijken, dan kopen.
De prijs is zeker niet gek voor dat jaartal, en die opties.

BadEend

Ook even vragen wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is.
Deze moet als ik het goed heb elke 120000 km of 5 jaar worden vervangen.

musje83

Ik rijd ook een Coupé uit 2002 met exact die kleur. Stond 235k op, nu 255k in een half jaar. Meeste KM's op LPG gereden en behalve wat gezeur met de kabelboom doet 'ie het uitstekend voor zijn kilometerstand. Gewoon de auto goed nakijken, proefritje maken met flink wat bochtenwerk en wat hobbels en benoem IEDER minpuntje dat je kunt vinden (ontbreken van naafkappen op de velgen bijvoorbeeld) zodat je goed kunt onderhandelen.

Prachtig toch, die Méganes... waar vind je nou zo'n relatief jonge auto die zo heerlijk rijdt met een 2 liter 16-klepper voor dat geld? Niet bij de Duitsers in elk geval  _o_ !-!

Heatzone (Mark)

De km-stand staar ik me ook niet meer blind op! De auto ziet er netjes uit, gewoon nog mooi standaard.
Ik heb dan wel de eerste versie 2.0 16v (f7r) maar de mijne heeft ook al ruim 270km achter de rug en loopt nog prima!

Inderdaad even goed de onderhoudshistorie nakijken en kijken of dingen als de d-riem recent vervangen zijn, dingen als achterstallig onderhoud kunnen het uiteindelijk alsnog prijzig maken als het vervangen moet worden. Voorbeeldje, d-riem met alle toebehoren is al snel rond de 700 euro.

Roadkill (Michiel)

Kilometerstand is niet zo heel belangerijk, (heb zelf een 1,4 16v op LPG in een veel zwaardere Meg 2 grand tour met 243K op de teller. Wel zou ik deze meg erg goed nakijken op schades, het is namelijk een autoDEMONTAGEbedrijf, kans dat ie schade heeft gehad is dan dus goed aanwezig...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev