Advertenties


kleur/lak code

Gestart door Boris-Djurre, 1 maart 2014, 09:18:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Boris-Djurre

Ik heb een gele coupe van mei 2000.
Volgens werkplaatshandboek kan ik op de sticker (deurstijl passagierskant) zien waar de lakcode staat. Dat zou iets met 3 cijfers moeten zijn, maar ik lees er 'DRAP06'

Die code kent de autolak-bestel-website niet. Ik kan in de hele identificatiesticker eigenlijk nergens iets vinden wat op een kleurcode lijkt.
Nu zoek ik op merk en bouwjaar, maar kan ik diverse 'jaune's' vinden. Achter sommige staat dan bv PTT of ANWB, zo'n kleur is het zeker niet, het is de bekende gele kleur die je alleen maar op die coupe's ziet.

blijven deze over, volgens mij:
306    JAUNE ANIS 2C   1998-2002      944060
535    JAUNE SPORT P. 3C   1996-2000   52220 *   952220 *

Die 306 en 535 zijn dan de kleurcode's. Welke ik nergens uit de sticker kan halen....(of kijk ik op de verkeerde identificatiesticker?)

Weet iemand welke kleurcode mijn Megane heeft? (en evt waar ik het beste een spuitbusje lak kan kopen)

PS: ik weet dat er waarschijnlijk afwijking is, dat heb ik nu al, spatborden zijn lichter geel dan bv motorkap. Het is geen metallic lak, rond die bouwjaren verkleuren die altijd. Ik mis alleen een stukje lak op de originele achterspoiler, kunstof, dat wil ik graag even licht opschuren, in de primer zetten en vervolgens lakken. Ook niet de hele spoiler, maar gewoon het slechte gedeelte. Na drogen poets ik wel wat met commodant/wax om kleuroverlap zo min mogelijk zichtbaar te maken. Hoe dan ook, mooier word het sowieso.
Volgende maand wil ik vervolgens de hele auto laten polijsten en waxen. Ik denk dat niet alle kleurverschil weggaat, maar mooier zal het vast worden.

mark29

plaats hier eens een foto van die ovale sticker rechts in deurstijl.
moet er toch op staan hoor.

Boris-Djurre

zoekzoekzoek, bijlage....


Boris-Djurre

ik hoop dat het daarmee lukt, ik heb geen flauw idee hoe ik hier een foto kan invoegen, ik zie alleen img img als ik op invoegen bijlage klik...maar de rest:-)

Rogier


Rogier


Nicole

OV377 is de kleurcode van de gele coupes en cabrio's van de megane 1.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Nicole

Maar als je het zo veel mogelijk in de kleur wil kan je beter je kleur laten "meten".
Zo voorkom je het meeste kleurverschil. :-)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Boris-Djurre

Citaat van: Rogier op  1 maart 2014, 10:44:44
Alsjeblieft je foto !-!

Rogier, bedankt, kan je ook (evt in pm) uitleggen hoe ik het dezelfde keer zelf kan doen?
Alvast bedankt.

Boris-Djurre

Nicole, bedankt! Dan staat die kleurcode dus wel op de sticker, maar op een andere plaats dan werkplaatshandboek aangeeft, daarnaast kwam ik deze code dus ook niet tegen in de lijst met beschikbare renault kleuren bij diverse online autolak winkels.

Tja, laten meten, ik kan het wel eens navragen, maar het gaat om een klein stukje spoiler bijspuiten, een 20-30 euro voor een spuitbusje kleur en wat primer/schuurpapier: dan ben ik voor 50 euro klaar. Meer is het niet waard eigenlijk. Moet ik gaan laten opmeten, op maat maken, etc...dan kom ik snel boven die prijs, ben ik bang.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark29

idd die ovnogwat. je bent er achter in ieder geval.

Boris-Djurre

Bedankt voor reacties en meedenken.

Kleur (spuitbus en lakstift) besteld online. Direct paar stukjes scotchbrite en de benodigde kunstof primer.

Bij betalen kreeg ik de keuze thuis bezorgen (+7 euro) of afhalen bij een adres op 500m van m'n huis (gratis). Uiteraard het laatste gedaan.
Grappig genoeg na een uurtje al een email dat de bestelling klaar lag.
Direct gehaald en zonet het stukkie spoiler en een tankdop geschuurd, ontvet, behandeld met primer en de 1e laag lak gegeven:). Een klein pitje in achterbumper aangetipt met de lakstift.

Morgen 2e en 3e laagje. Mid a.k. week even polijsten en mooi afwerken. Komt goed allemaal.

Rohald

Citaat van: Boris-Djurre op  1 maart 2014, 12:36:06
Rogier, bedankt, kan je ook (evt in pm) uitleggen hoe ik het dezelfde keer zelf kan doen?
Alvast bedankt.
Dat kan je hier heel gemakkelijk teruglezen !-!
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev