Advertenties


trekkracht

Gestart door so, 23 februari 2014, 23:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Heb je een beeld van wat parameters, wat meten de sensoren? Als ie niet goed loopt moet dat te zien zijn. Maar hoeft niet persee een storing te geven, maar bij parameters kan je veel zien.
Anders blijft het ook maar wat gissen.
Heb je de turbo al gecontroleerd? Zit er speling op? Hier zit ook een op met variable geometrie, als je de turbo open schroeft kun je dat zien, dat wil nog al eens vastkoeken, en kost je ook vermogen.

so

Jawel mark turbo hebben we rijdend naar de parameters gekeken was ook goed
Moedeloos word je ervan maar goed

so

Wat me vandaag ook opviel is dat als ik cruisecontrol op 100km/h instel de auto hele tijd gas geeft en weer terug en weer gas weer terug t is helemaal duidelijk als je op dat moment naar actueel verbruik kijkt schommelt van 3.4 naar 7.5

BadEend

Is het hele inlaattraject schoon?

so


BadEend

Of het inlaatspruitstuk en het gasklephuis schoon zijn.

so

We kunnen de oorzaak maar niet vinden als ik met cruise control wil accelereren valt de auto met n schok ff stil met gewoon gas geven niet

so

Weet iemand ook waarom ik vaak t bericht krijg dat het lichtsensor defect op mn dashboard te zien krijg maar als ik de auto opnieuw start is t weer n tijdje goed dus meestal doet die t wel maar paar dagen per 10 dagen krijg ik dat bericht

mark29

misschien is je regen/lichtsensor kapot? ik zeg maar iets.

laat je auto lopen, pak een plantensproeier, en sproei op het oogje, terhoogte van je binnenspiegel. Gaan je wissers aan? Dan werkt ie, gebeurt er niets, dan is ie kapot.
Schijn er een met een felle lamp in, gaan de lampen uit, dan doet ie iets, gebeurt er niets, dan is ie kapot.

Je kan de functie ook nog aan en uitzetten, links op de verlichtingschakelaar zit een knopje, staat dacht ik uit mijn hoofd auto op, ingedrukt houden, hiermee kan je activeren en deactiveren.

so

Regensensor is zeker goed alleen zo heel af en toe geeft lichtsensor storing aan als de auto opnieuw is gestart is t weer een tijdje weg tis niet echt kapot maar ook niet echt goed waar zou dat aan liggen ??

Stefan

Volgens mij dwalen we zo langzamerhand nogal van het oorspronkelijke onderwerp af........... -- --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark29

blijft wel zijn topic toch? als ie geholpen is ergens mee, is het doel behaald.

so

Nou ben nog nergens mee geholpen probleem is er nog steeds maar toch bedankt allemaal

so

Ik blijf hopen op n oplossing voor mijn beide problemen
Voorstellen zijn en blijven welkom
Extra dank je aan mark

american stafford



Heb je het inlaat systeem al gecontroleerd op roetvorming.
En de EGR klep.

gr

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev