Advertenties


Originele speakers vervangen.

Gestart door Rogier, 17 februari 2014, 16:36:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Goedenmiddag Allen,

Ik ben van plan om de originele speakers te vervangen voor een set van Rockford, nu is mijn vraag zijn de speakers in een hatchback makkelijk te vervangen voor andere?, en zijn de tweeters ook makkelijk te vervangen aangezien er voor een composet komt.

Mvg Rogier

matthew

Ja is makkelijk te vervangen, denk alleen echt goed aan de inbouwdiepte!

als je namelijk de rand achter de speakerkap gaat wegsnijden krijg je geheid water in je deurbak.

Rogier

Ik wil niks weg snijden, weet je ook toevallig wat de speakerdiepte is? zijn de speakers achter ook makkelijk te verwisselen ?

Tedo

Ik heb deze:



Zal eens kijken of er ook dieptes op de doos vermeld staan.

mark29

Toen de megane 2 net uit was, kwamen ze allemaal met water in de deurbakken binnen.
Als je de deurpaneel eraf hebt liggen, doe je er verstandig aan om de naden af te kitten, op de deurpaneel. en iets van een spoilertje over de speaker te hangen om het water te begeleiden.

matthew

Nou allemaal niet Mark.
Ze waren er wel idd.

Inbouwdiepte is niet groot, veel speakers passen eigenlijk niet.
Normaliter hoeft alleen de speakerkap weg voor inbouwen speaker.

Ik zou ook alleen composetje monteren met woofer en achter geen speakers.

Maar om bij achtspeakers te komen moet zitting achterbank los en dan achterpaneel los maken. (let op dit is voor de 3drs versie)

mark29

Nou niet allemaal, maar in 2003 kwamen er verrekte veel met water in de bakken. Daarna preventief heel veel gekit toen.
Daarna hadden ze het opgelost, we kwamen het niet veel meer tegen.

Maar voornamelijk autos met andere speakers erin ook, die niet goed afdichten tegen water.

Didi

ik heb ook de afdek-kapjes weg gesneden en heb totaal geen last van water.
door deze weg te halen krijg je veel meer mogelijkheden met betrekking tot je speaker keuze.
ik speel nu met de TS-E130Ci composet van pioneer.
een aanrader, al zeg ik het zelf.
maar dat is mijn smaak.
tip;
ga verschillende merken speakers beluisteren bij de dealer, zo voorkom je teleurstelling achteraf.  ;)

Rohald

2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Didi

Dat setje heb ik ook nog liggen, als het goed is.
€35,-
onder voorbehoud.
ik zal morgen even kijken of het nog compleet is.
ik heb zoveel spul liggen dat ik het niet allemaal zo weet.

Rogier

@ didi weet je toevallig ook de diepte?
Ik ben qwa geluid best kieskeurig ik had namelijk audio systems, daar kwam een prachtig geluid uit. Zelf ben ik iemand die audio liever nieuw koopt, puur omdat ik niet weet wat voor geluid erin zit en of het na mijn smaak is.

Roadkill (Michiel)

@Didi, als je dat setje nog hebt, compleet iig qua speakers (doos boeit me niet)  dan heb ik daar wel intresse in voor de Twingo van me meissie,. Deze set is btw toch zonder filter? Met filter zou het anders een leuk setje zijn voor in de Meg achter in de deuren.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rogier

Ik kom net bij de carsystems vandaan voor nieuwe speakers, nu kan ik mijn deur speakers vervangen en mijn huidige composet  hergebuiken. De speakers hebben een diepte van 55mm, ga ik dit redden ?

Tedo

Waarom schroef je er niet een originele speaker uit? Dan weet je het gelijk.
Ben trouwens benieuwd of er ook Cabasse speakers in zitten.

Rogier

Ik ga het morgen is proberen. En ga morgeb ook kijken of ik de radio eruit kan halen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev