Advertenties

Clip vraagjes

Gestart door Roadkill (Michiel), 17 februari 2014, 11:33:42

Vorige topic - Volgende topic

Roadkill (Michiel)

Zo maar eens een topic aanmaken over de clip, aangezien er hier mensen zijn die er veel mee werken.

Zo heb ik al 2 vragen en of er een mogelijkheid is om dat met de Clip op te lossen is...

vraag 1 kan het bandenspanningscontrolesysteem bij de Meg2 nu wel of niet worden uitgeschakeld? (lees hier en daar dat het wel kan, maar volgens mijn garage kan het weer niet)

Vraag 2 , vind de follow me home verlichting op de Meg2 nogal omslachtig, zou het met Clip eventueel kunnen worden ingesteld dat de dimlichten nog zeg maar 15-30 seconden blijven branden na afsluiten van auto? (nu gaan ze automatisch uit zodra de auto van contact gaat en ik mijn deur open doe)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Sensoren zijn uit te programmeren. In de uch. Rekeneenheid 645.

Die dimmer denk ik niet. Zou ik eens moeten kijken.

matthew

Roadkill (Michiel)

Jammer dat de follow me home niet te doen is, vind het op die manier fijner dan hoe die nu werkt (vooral omdat niet iedereen gek is op groot licht....)
Slow&Low

Rogier

De bandenspanning sensoren zijn uit te schakelen bij de dealer, ik heb ze uit laten zetten bij de garage waar ik de auto gekocht heb, nu brand het service lampje constant en ik krijg de melding een electronische storing ofzo iets.

Wat kan je nog meer inschakelen op de meg 2 als extra opties ?

Roadkill (Michiel)

Hmm dan liever enkel de melding bij starten...

Geen idee wat je allemaal aankan zetten, vandaar ook dit topic ;) Misschien dat het ook mogelijk is als je je richting aanwijzer aan tikt dat ie dan automatisch 3x knippert?
Slow&Low

Rogier

Dat is echt een iritante optie :P mijn zus heeft dat op der polo, ik maak vloeken waarom de knipperlicht niet uit ging. :D

matthew

Rogier dan heb je gewoon ergens een storing dat uitgelezen moet worden.

3x snel knipperen kan niet.

Deze optie zit er pas op bij de meg3 fase2.

Deze optie is wel aftermarket te krijgen tegenwoordig bij mijn weten.

Rogier

Matthew jij weet dat vast wel, wat zijn de extra opties wat je kan activeren ? is er misschien een soort van alarm systeem in de auto wat je kan activeren ?

Tedo

Waarom heeft iedereen toch zo'n aversie tegen het bandenspanningscontrolesysteem?
Ik vind het juist geweldig, en rij zelfs met twee sets velgen (dus 8 sensoren) per auto.

Rogier

Me moeder heeft een Vel satis, ze heeft al een keer naast de sneweg gestaan omdat de auto aangaf dat haar banden spanning te hoog werdt. De banden werden warmer waardoor de lucht uit ging zetten me moeder vondt het echt gevaarlijk waardoor zij het uit gezet heeft. dat wil ik niet hebben vandaar dat het bij mij nu uit staat.

Tedo

Heb ik ook wel eens gehad, maar dat was na lange tijd 160+ op de Autobahn. Wat rustiger rijden helpt dus ook ;-)

Rogier

Zij rijd max 130kmh en dan 60 km heen en terug. Dus zo hard rijd ze niet ;)

matthew

Er is maar weinig wat je kunt activeren of instellen helaas.
Een alarm  gaat niet.

Bij een duitser (in ieder geval bmw) is vaak meer mogenlijk om achteraf te coderen. Echter geld daar wel ook dat rekeneenheden daar aan moeten kunnen voldoen.(vaak luxere versie)

duckie1098

Is een compact obd scanner iets?Ik zit te denken aan een ElmScan 5 Compact OBD-II Scan Tool.

Wie heeft ervaring met zo'n ding?

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev