Advertenties

Regensensor

Gestart door Bel, 15 februari 2014, 13:27:51

Vorige topic - Volgende topic

Bel

Hoi,

Het topic is al een keer aangekaart, maar omdat het lang geleden is (en het schijnbaar niet automatisch weer bovenaan komt te staan als er een reactie komt, vlg een forum melding) doe ik het maar opnieuw.

Kan de regensensor ook uitgezet worden ?? (zonder 'm te verwijderen)

Ik word helemaal gestoord van dat ding. Hij werkt op zich wel goed, wist netjes de ruit als het zachtjes regent en ook de intervalsnelheid past zich aan de hoeveelheid water  aan...maar...ik hou nou eenmaal niet van een continue wisbeweging voor me snufferd. Bovendien is de stroomlijn van deze auto's dusdanig goed dat je bij zachtjes regenen heel die wisser niet nodig hebt... En dan heb ik het over een gangetje van 100 - 130 op een ZOAB weg.

Bij me vorige auto zat er een 6standen interval op; deze renault heeft dat min of meer ook, maar met die sensor bepaalt ie dat zelf...  ;(

De lichtautomaat is bv wel uit te zetten, gelukkig maar..ik wil ook wel es stilstaan in het donker met alles aan behalve me lichten.
Misschien ben wel ik te verwend  o-)

Paul

Kan ingesteld worden met de clip
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Tedo

Als je de hendel helemaal naar boven doet is 'ie toch uit? Alleen in de eerste stand (interval) bepaalt de sensor de frequentie. Stand twee is continue en stand drie continue snel.

J to the H (Jeroen)

Ik moet hem iedere keer als ik de auto start en het regent even uit zetten en weer op de intervalstand zetten, anders doet ie helemaal niets..
Is dat niet bij alle Meg 2's zo?  Ik zou het heerlijk vinden dat ik er niets voor hoef te doen als het begint te regenen.

overigens, je kan een oud topic gewoon weer aanboren hoor.
Deze komt dan gewoon weer zichtbaar bij "latest".

matthew

Is idd via de clip uit te zetten.

En wat betreft een oud topic, kun je gewoon posten en komt die bovenaan.

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Bel

Oud topic wordt nieuw topic ?!  Oke, Dank voor de melding...weet ik dat ook weer  !-!

Enne, wellicht heb ik het niet duidelijk genoeg verteld hier.
Inderdaad doet de sensor het pas in de 1e stand (v/d hendel) naar beneden, de interval stand dus. En idd stel je met die genoemde clip de gevoeligheid in.
Mijn probleem is echter dat ie naar mijn 'gevoel/verlangen'  veel te snel en veels te onregelmatig wist. En als ik de clip in de stand van de meeste druppels zet dan verandert daar weinig in...de wisbewegingen volgen elkaar wel wat sneller op, maar nog steeds erg onregelmatig.
Dus mijn vraag is dan ook of je de sensor (en daarmee de instelling van die clip) in de intervalstand uit kunt zetten.
Ik begrijp dat mensen het fijn vinden dat je met die sensor niet meer hoeft om te kijken naar wel/geen regen.
Doch ik ben zo iemand die er een hekel aan heeft als 'iets' onnodig en onregelmatig voor je ogen heen en weer beweegt.

Dus ik sla die intervalstand  maar gewoon over; op me andere auto (klassieker) zit niet eens een interval...dus zal ik bij regen maar denken dat ik daarin rijd  8)

Dank voor de reacties iig  :)   

J to the H (Jeroen)

Clip is de naam van het kastje wat je ergens in je auto kan pluggen om aanpassingen te doen in de computer van de auto.

En dat de regensensor onregelmatig werkt, ja, dat klopt, daar zijn ze heel goed in.
Je moet het zo zien, ergens achter je binnenspiegel zit een klein oog van maar een paar cm2. daarop ziet hij dat het wel of niet regent.
Dus hij moet met een klein beetje informatie een grote beslissing maken en dan is ie wel eens minder nauwkeurig.

In jouw geval kan je hem inderdaad het beste uit laten schakelen door een garage (met behulp van de clip) zodat de interval stand ook echt een interval  stand wordt.

Ik wil nu eigenlijk ook weten of de interval stand ook met de clip permanent aan gezet kan worden, dus dat hij na het starten en het regent meteen aan kan gaan...

mark29

Met de clip kan ik zoiets wel weg programmeren, door de uch opnieuw te programmeren.
Maar interval aanpassen en dergelijke kan zover ik weet niet.

matthew

Interval kun je wel programeren dus dan is het geen regensensor meer.

Om te programeren dat die altijd werkt kan niet.

duckie1098

Jeroen, da's handig s'winters wat jij wilt.Wissers vast gevroren, maar ze moeten toch aan het werk.Ik denk dat dat juist de reden is dat je hem uit en weer aan moet zetten na het uitzetten en weer starten van je auto.

Groetsels,

Ben

BadEend

@Mark29
Ik krijg steeds meer het idee dat je je weg nog moet vinden met de clip.
Wat bijvoorbeeld blijkt uit dit topic.

J to the H (Jeroen)

Duckie, er zijn toch meer auto's die regensensor hebben.. Die moeten niet allemaal handmatig aangestuurd worden. Zo zijn er modellen die naar de buitentemperatuur kijken.. K zou het wel fijn vinden hoor. !-!

Roadkill (Michiel)

@Badeend, waar haal jij je mening over Mark29 nu weer vandaan??? Ik ken Mark29 niet persoonlijk enkel zijn (imho zeer nuttige bijdrages hier) maar jij loopt hem aardig af te katten, en dat terwijl ik persoonlijk nou niet echt onder de indruk ben van jou bijdrages hier...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Nee inderdaad badeend, ik werk er pas sinds 2002 mee  --

Jongen, ik doe een hoop met die dingen, maar er komen niet elke dag mensen die een regensensor uitgeschakeld willen hebben. Dus dat kan je ook zo niet meteen zeggen van ja of nee dat kan.
Heb jij ooit een uch opnieuw geprogrammeerd? Nee? ### dan niet.
Als je dat ding opnieuw programmeerd, moet je opnieuwe alle opties ingeven, stel je geeft dan sssp niet in, bandspanningcontrole, 1 van de ca 20 opties.
Dan ziet de uch de bandenspanningssysteem niet meer.
Vervolgens ga je de instrumentenpaneel opnieuw programmeren, geef je ook op zonder bandenspanning, en verder alle opties ga je behouden, zoals kilometerstand aangeduid in kilometers ipv mijl, onderhouds intervallen enz enz, je moet zoveel ingeven, niet elke optie is te onthouden.

Zou ik die wel allemaal moeten onthouden voor jou, laat me dan maar opsluiten in een gekkenhuis.
Ik begrijp niet helemaal wat jouw probleem is.
Kom je hier om te zeuren, ga dan weg, blijf je mij lastig vallen,ok, maar dan hoef ik hier ook niet meer te komen, ik zie al genoeg renaults om me heen, dus ik kan mijn ei echt wel kwijt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev