Advertenties


Originele radio werkt niet.

Gestart door Rogier, 13 februari 2014, 09:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

ff een stomme vraag,maar zit de antenne er wel goed in....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

Geen stomme vraag,
Hier dacht ik ook aan.

Tedo

Is een goeie, want er is kennelijk van radio gewisseld voor jij 'm kocht.
Is die Cabasse radio niet ook meteen een 6-CD wisselaar? Hij ziet er nl. vrijwel zo uit als mijn in-dash wisselaars onder de normale radio's.

Rogier

Onder de normale radio heb ik een vakje zitten. Me moeder zegt dat het haar gaat lukken, dus zij gaat het straks eerst proberen, lukt het niet dan gaat mijn andere radio erin want dan weet ik het ook niet meer.

Paul

Citaat van: Rogier op 14 februari 2014, 22:23:07
Dat had ik inderdaad ook gezien, alleen de radio is van renault, dan zou die toch wel moeten werken? aangezien de stuur bediening wel gewoon functioneerd, en de versterker zit achter in de kofferbak. De cd wisselaar is niet meer aanwezig.



Dit is je wisselaar.

Ik zou alles een los maken kijken of alles is aangesloten
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Rogier

We gaan eerst even kijken of er een zekering is doorgebrand, aangezien alleen de aan en uit knop licht geeft. En anders wordt het inderdaad alles even loskoppelen, dan kan ik meteen kijken of ik de ck-7w uit de auto kan trekken.

Paul

Achterin de radio en of wisselaar kan ook nog een zekering zitten.

Kijk ook of er niet zo'n grote verlengkabel in ligt aangezien ze er een after market radio in hebben gehad. Dan moeten alle kabels van achter voor getrokken worden
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

Die radio is inderdaad ook tevens je wisselaar, je kan er zo meerdere cds induwen.
Maar bij mijn weten heb je wel dat grote scherm nodig.

Rogier

Ik denk niet dat de zekering achter in de radio kapot is, anders kan ook niet de radio zenders luisteren die vast staan in het geheugen van de auto, ik ga morgen of overmorgen de radio er is proberen eruit te halen.

Heeft iemand toevallig een lijstje of een voorbeeld hoe je die eruit kan halen ?

Tedo

Je moet daarvoor twee speciale tooltjes hebben die in de horizontale gleufjes passen.

mark29

Inderdaad, hier hebben we gereedschap voor.
Maar gaat erom, dat je 2 steuntjes weg duwd, en ondertussen de radio eruit trek, met iets plats gaat ook wel.
Of dat bakje eronder eruitwippen, dan met je vingers omhoog die klemmetjes indrukken, dan heb je ook zo de radio eruit.

matthew

Maar blijft wel je losse wissselaar unit.
De echte radio ligt toch in de kofferruimte.

Rogier

Ik heb nu het onderste bakje eruit, ik krijg alleen met geen mogelijkheid die head unit eruit. Ik voel wel dat er een stekker er niet in zit.

Roadkill (Michiel)

Probeer eens 2 kleine platte schroevendraaiers in die gaatjes te steken, vaak krijg je de radio er dan wel uit, of losse ijzer zaagjes. Oh ja en bij sommige auto's kan je enkel de radio demonteren als het contact aan staat, weet niet of dit bij Renault ook zo is?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Nee, kan ook eruit als je contact uit staat (beter zelfs).

Je moet twee dunne platte voorwerpen (geen schroevendraaiers) in de sleuven steken.
Je duwt dan twee verende clips opzij die de radio op z'n plaats houden:


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev