Advertenties


Originele radio werkt niet.

Gestart door Rogier, 13 februari 2014, 09:57:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Goedenmorgen Allemaal,

Zoals de meeste wel weten heb ik gisteren mijn nieuwe Megane 2 opgehaald, nu blijkt dat de originele radio niet werkt (wel via het stuur) ik kan de zenders niet wijzigen en of instellen. Gisteravond zag ik dat alleen de aan en uit knop licht gaf.

Is dan het probleem dat de radio nog ingeleerd moet worden ? of is die niet goed aangesloten (ik heb nu alleen skyradio met ruis  l- )



Dit is de radio.

Mvg Rogier

matthew

Misschien blijft er op de radio of op de stuurwielbediening een knopje hangen, als dat is kun je verder niks.
Dus even controleren of er geen knopje blijft hangen, mocht het dat zijn en weer goed zitten moet je hem weer kunnen bedienen.

Rogier

Ik heb volgens mij alle knopjes al ingedrukt gehad, wat ik voelde waren het er maar 3 als ik 1 knop boven op de bediening indrukte kwam ik op een engels/frans talige zender uit :P

Tedo

Zo zo, meneer heeft een originele Cabasse radio-CD-wisselaar  _o_

Rogier


Tedo

Dat is een sterkere radio dan de standaard Tuner list/Update list, met ingebouwde wisselaar.
Ik heb begrepen dat er wel een versterker bij hoort (die ergens in je kofferbak zou moeten liggen).

Zelf heb ik in het vakje onder de radio de wisselaar zitten.

Maar goed; je gaat er toch een andere in zetten.

Rogier

Ik wil het liefste de originele erin houden, en er een kitje voor halen waardoor ik een usb erop aan kan sluiten. Maar eerst moet ik hem werkend krijgen.

Rogier

#7
Ik snap echt helemaal niks van de radio, ik kan niet eens een kanaal instellen. ik heb net het boekje erbij gehad, maar dan nog lukt het me niet. Het boekje praat alleen maar over een verbinding met de sataliet ook met tijd instellen staat dat zo vermeld in het boekje.

Rogier

Niemand die mij kan vertellen hoe ik de radio zenders opnieuw in kan stellen en vast kan zetten, en hoe ik de bediening van de radio zelf werkend krijg?

Tedo

Ik vrees dat er niet zo veel zijn hier met een Cabasse auditorium....

Rogier

Is het dan niet zo dat de radio instellingen het zelfde zijn ?

mark29

Heb je ook het bijbehorende beeldscherm erbij in je dashboard? Dan zie je wat je aan het doen bent.

We hebben wel eens klanten gehad, voornamelijk 80 plussers die er niets van die radio snapten, maar dat scherm steeds naar beneden lieten, want ze hadden toch geen navigatie nodig. Zijn meestal eigenwijze mensen, maar de techniek word te modern voor ze.
Maar juist op dat scherm staat ook veel info van je radio, bijvoorbeeld eject voor de cd, dan weet je op welk moment je de cd erin kan duwen en op welke wisselplek je ze wilt plaatsen.

Rogier

Ik heb wel een display op mijn dashboard, maar geen navigatie scherm. de AF knippert op mijn display tuner mode staat aan, alleen als ik een zender wil aanpassen i.v.m. ruis op het kanaal kan ik dat niet. Gister kwam ik wel achter dat er ook een wieltje op mijn stuur bediening zit, als ik daar mee ga zoeken dan staat hij standaard op 97.7 fm dan laat ik de radio zoeken en dan gaat hij door tot hij weer bij 97.7 fm is.

Tedo

#13
Het klinkt een beetje alsof die radio niet standaard in die auto hoort. Ik wilde er ooit ook een aanschaffen, maar kwam er toen achter dat er nog wat meer bij hoort dan alleen de hoofdunit.

[EDIT] op het filmpje van je auto is duidelijk een aftermarket radio te zien:

http://www.youtube.com/watch?v=8M4jwn_7M1U

Ik zou de garage waar je 'm vandaan hebt maar eens vragen hoe dat zit.

Rogier

Dat had ik inderdaad ook gezien, alleen de radio is van renault, dan zou die toch wel moeten werken? aangezien de stuur bediening wel gewoon functioneerd, en de versterker zit achter in de kofferbak. De cd wisselaar is niet meer aanwezig.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev