Advertenties


startmotor.

Gestart door Fabian, 13 februari 2014, 09:48:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fabian

Ik heb een probleem.
mijn startmotor doet helemaal niks meer hoe kan ik zorgen dat hij het doet en waar zit ie verstopt????
Ik heb een Renault Megane van 1998.
hoop dat iemand een polossing heeft voor mij want anders kan ik niet naar me werk gaan morgen.

Alvast bedankt.

Yorick

#1
Toen ik dat probleem had, was mijn hamer mijn vaste bijrijder haha.

Het zou misschien ergens anders aan kunnen liggen, maar je kunt proberen om er een flinke tik op te geven met de hamer. Ik kan niet goed benoemen waar hij precies zit.

Bij mij zit ie hier onder het pijltje, daar ging ik met mn hamer tussendoor.

fitz

Doet hij helemaal niks meer? Dus ook geen tik als je probeert te starten...
Dan zou het kunnen zijn dat de bendix niet aangestuurd wordt.
De startmotor zit achter/onder de motor.
Probeer eens de stekkeraansluiting van de dunne draad op de startmotor schoon te maken (fijn schuurpapiertje oid).
Succes.

Fabian

nee doet niks meer maare hoor wel dat ie stroom krijgt.

René „♂≈♂™

ik heb nu precies hetzelfde probleem, ik wou eig een bericht starten, maar ik kan me denk ik beter hierbij aansluiten.

een hamer leek idd altijd wat te helpen, of na een klijn duwtje nam de startmotor wel over. op een gegevenmoment werkte dat niet meer.
als je nu de sleutel omdraait, gaat de radio en klok wel ff uit ( binnenverlichting niet ! ) maar je hoort niks. totaal niet meer aan de praat te krijgen, dus de startmotor maar uit elkaar gehaald, niks gevonden en de boel maar weer terug gezet. het werkte nog steeds niet (het is ook niet de dynamo, heb ik ook nagemeten)  , daarna kwam het gekke:

ik heb stroom gezet op de signaaldraad van het startrelais en de auto startte gelijk  8)7

het is dus helemaal niet de startmotor, maar de aansturing ervan!

tijdelijk heb ik dat opgelost door een snoer af te knippen en die te verbinden met het startsignaal draad, en de andere kant ligt naast de accu in het bakje, verbind ik deze met de plus, begint de startmotor met draaien en kan ik rijden dus om te starten moet nu elke keer weer de kap omhoog, absoluut niet de ideaale manier, en ik weet ook niet wat ze bij de apk ervan vinden, maar ik heb iig voorlopig vervoer  :neen:

ik denk dat dit hetzelfde probleem is als wat fabian heeft, en ik ben echt heel benieuwd of iemand weet wat het zijn kan !
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Paul

Denk de stekker in het zekeringkastje onder de motorkap.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

René „♂≈♂™

das wel een goeie idd paul, straks gelijk ff kijken
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Fabian

Ik heb mijn probleem al gevonden.
het was 1 stekkertje dat los was en 1 kabel die ik moest vast schroeven.
meer niet.

René „♂≈♂™

welke kabel was dat? vermoede bij mij ook al zoiets als een massa kabel ofzo
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Fabian

alle 2 de kabels waren los.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev