Advertenties


lpg stationair

Gestart door meganeclassic, 12 februari 2014, 21:36:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Paul

Megane 1 phase 2 1999 met gaskabel
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

meganeclassic

Gister filterhuis gekit en goed laten drogen.net even alles terug gezet en loop stukke beter.hij stottert alleen nog als ik zacht rijd in ze 2 ofzo op een parkeer plaats maar het valt mee.en als ik een beetje gas geef i  de vrij dan reageert die wel een beetje traag nog.maar er valt een beetje   normaal mee te rijden.
Is er misschien nog iets  wat ik moet doen? Weet niet of er wat opnieuw ingeleerd  moet worden? En hoe ik dat het beste kan doen

BadEend

#62
Heb je het inlaatspruitstuk en het gasklephuis gecontroleerd op valse lucht?
En is de gasklep schoon?

meganeclassic

Ja heb alles schoongemaak en nagekeken.mischien nog even wat rubbertjes halen voor de sensors die in de inlaat gedrukt zitten .want die knalde erruit door de backfire.maar verder niks kunnen vinden

BadEend

Ook de pakkingen vervangen?
Zit het dopje nog op het inlaatspruitstuk? (rechtsvoor vanaf de voorkant gezien)
Waren allebei de sensors uit het inlaatspruitstuk geknald? (Map en inlaatluchttemperatuur)

Paul

Ik heb zo'n vermoeden dat je cilinderkop aan zijn einde is. (als de ontsteking goed is en hij geen vacuumlekkage heeft)

Laat eens een viergastest doen (vooral letten op HC ) en compressie meten.

Wat is de km stand?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

meganeclassic

Dopjes zit er nog op .pakkingen vervangen.kwam er achter dat het lijkt alsof die  nog wel iets lucht zuigt langs de pakking van de inlaat.kan ze nog wel vastdraaien maar ben bang dat ze breken.weet niet hoe vast ze moeten.

BadEend

Waarom denk je dat er nog lucht lekt dan?
Mag niet te vast want inlaatspruitstuk is van plastic.

meganeclassic

Lijk het te voelen met me vinger op sommige plekken.probeer het nog wel even wat vaster te draaien

meganeclassic

Hij loop ook best nog hoog als die koud is vind ik.1700 toeren en als die wat warme word gaat die soms heel even schommellen tusse 1000 en 2000 toeren.maar als die eenmaal warm is en rem af gaat die lager lopen als 500.en als ik dan eenmaal stil staat gaat hij wat netter lopen 500 tusse 700.

BadEend

Dat kan liggen aan de stappenmotor.
Controleer of die nog gangbaar is en of het ringetje nog aanwezig is.
Als je bij lopende motor met remreiniger op de plekken spuit waarvan je denkt dat er nog lucht lekt en de motorloop veranderd, lekt hier inderdaad lucht.


Paul

nog steeds luchtlekkage.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

meganeclassic

Had gespoten met remreiniger vandaag.had de rest van de week niet veel tijd hellaas.en hij begon wel anders te lopen als ik spoot bij de gasklep en bij de 2 achterste twee bouten van de inlaat als je ervoor staat.nou dacht ik probeer ze iets strakker te draaien.maar voelde ik hem volgens mij breken 1 boutje.ben er maar gelijk even vanaf gebleven.is die makkelijk te vervangen?

Paul

De o-ringen van de gasklep moet je vervangen
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

meganeclassic

Probeer morgen even naar de dealer te gaan.kijken of ze die hebben.volgende probleem is ook al weer begonnen.km teller valt af en toe weg.en duurt heel lang voor dat de tankmeter omhoog gaat als die op gas over gaat en  soms blijft het lampje branden als die op een kwart staat.beetje vreemd

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev