Advertenties


lpg stationair

Gestart door meganeclassic, 12 februari 2014, 21:36:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: BadEend op 19 februari 2014, 22:47:11
Ik ben daar wel benieuwd naar. Ook of dat dan bij alle (moderne) Renaults kan.

Kan niet, alleen bij electr smoorklep. heb zojuist gekeken.





Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

meganeclassic

Zo heb hem ertussen uit gelukkig.hoop dat ik hem nog terug krijg.eerst maar even goed ontvetten en dicht plakken weer.

mark29

Gaat niet altijd, sommige modelellen wel, ik kwam bij de ide wel dat commando tegen.
Maar heb het vaker moeten doen bij verschillende autos namelijk.

Owja dat luchtfilter huis, ik doe meestal ff een krik onder de motor, en haal dan de motorsteun los, dan kan je de motor naar voren kantelelen, heb je veel meer ruimte.
Maar goed, we hebben hier alles bij de hand, dan is dat zo gedaan.

Paul

F5r heeft toch ook een electr smoorklep?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

F5r op de laguna wel. Deze is elektronisch en heeft geen egr.
F5r op de megane is mechanische klep. Commando werd wel aangegeven namelijk.

BadEend

Met hoeveel kan je het stationair toerental dan verhogen of verlagen?
Of kan je alleen de adaptieve correctie stationair veranderen?


mark29

Adaptieve correctie staat los van correctie (basis) toerental. Is weer een andere commando.
Die lijst met commandos verschilt per auto, en dan nog heb je weer software verschillen, programmanummers enz enz, als je bijvoorbeeld 2 meganes van 2005 met een 1600 naast elkaar zit, kun je nog verschillende dingen tegen komen.

BadEend

#52
Ik ben er inmiddels achter waarom jullie denken dat je het stationair toerental kan veranderen.
Dit komt omdat jullie het woordje voorgeschreven over het hoofd zien. Dit duid erop dat deze niet te veranderen is.

De stationair toerental regelstrategie van de ecu is in de volgende manual te vinden vanaf pagina 234. (voor de K4M en F4P motor)
http://www.lagunaclub.nl/lagunafiles/pdf%20manuals/1-motor%20en%20randorganen.pdf



Paul

Netjes he die adaptieve correctie  ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Dmv een commando met de clip kan je het basistoerental wel verhogen/verlagen. Dat is iets anders als wat je hier aangeeft.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

meganeclassic

Nou had ik eigenlijk de bouten va  de inlaat al los gehaald.ik denk haal ik alles erraf en effe schoon maken.maar ik krijg de gasklep niet los, sorry als ik de naam verkeerd zeg maar weet nie precies hoe alles heet.
Zie ook nergens hoe het vast zit.en als ik het goed begrijp krijg ik de inlaat er ook  niet af voordat die er af is.of heb ik  verkeerd?

BadEend

Citaat van: Paul op 23 februari 2014, 19:15:15
Dmv een commando met de clip kan je het basistoerental wel verhogen/verlagen. Dat is iets anders als wat je hier aangeeft.

Welk commando is dat dan en kan je dat toerental onbeperkt verhogen of verlagen?

mark29

Bovenste foto, zie je nu 2 balkjes, afhankelijk per type auto, dan nog per type software, zoals ik aangaf, verschilt dat steeds. Geen een auto is hetzelfde, software kan zo een maand verder weer gewijzigd zijn. Kan er zo 2 paginas vol staan met balkjes waar je op kan klikken, bij een moderne auto.
1 zo n balkje is een commando, waar mee je een opdracht kan uitvoeren, hier kan dus ook nog een balkje bijzitten waar je op kan klikken om bijvoorbeeld toerental te verhogen of te verlagen met stappen.
Maar ook commando opnieuw inleren inderdaad.
Je kan ook nog correctie die de stappenmotor uitvoert, enz enz.


BadEend

Ok, dat is duidelijk.
Bij de auto van Paul is dat dus niet mogelijk. (betreft dat de Laguna of de Megane?)

BadEend

#59
Citaat van: meganeclassic op 23 februari 2014, 19:21:38
Nou had ik eigenlijk de bouten va  de inlaat al los gehaald.ik denk haal ik alles erraf en effe schoon maken.maar ik krijg de gasklep niet los, sorry als ik de naam verkeerd zeg maar weet nie precies hoe alles heet.
Zie ook nergens hoe het vast zit.en als ik het goed begrijp krijg ik de inlaat er ook  niet af voordat die er af is.of heb ik  verkeerd?


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev