Advertenties


lpg stationair

Gestart door meganeclassic, 12 februari 2014, 21:36:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

meganeclassic

Hoi


Ik heb een megane station 1.4 16v van bj 2000 op lpg.en nou loop die biina niet stationair op gas.als die koud is en hij slaat aan valt hij bijna gelijk uit maar als die warm is doet bij het beter.alleen het optrekken gaat ook bijna niet.verder op de snelweg gaat het wel goed.heeft iemand misschien ervaring met dit probleem?

meganeclassic

Op benzine loop hij ook niet zo geweldig.als ik hem aanzet de auto als die koud is schommelt hij ook erg en loop hoog stationair.en dan op gas heel laag als die aanslaat.meestal valt die de eerste keer uit

mark29

Gasklep en stappenmotor reinigen en inleren.
Eventueel een verdamper van je gasinstallatie, ook reinigen.

Dan weer verder kijken.
Denk je ook aan het onderhoud? Elke beurt bougies vervangen bij gas, en om de 60000 gasfilter, pak gelijk luchtfilter mee.

Roadkill (Michiel)

Hmm waarom komt mij dit behoorlijk bekent voor, ga eerst doen wat Mark net zegt, dus ff een beurt geven en gasklephuis reinigen, blijft ie daarna nog schommelend stationair draaien, tja dan moet je zeer waarschijnlijk een nieuwe dynamo.... (dit is puur een kwaal die gelukkig niet vaak voorkomt, maar wel specifiek gerelateerd is aan de 1,4 16v)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

meganeclassic

Oke ik ga dat even proberen.heb  net bougies gehaald en dan gaat ik even aan de schoonmaak.heeft er iemand misschien fotoos  hoe ik alles het beste los kan halen en schoonmaken.ben zelf niet zo bekent met de 16v motors .

BadEend

#5
Waarschijnlijk de stappenmotor, gasklep hoeft/kan bij deze motor niet ingeleerd te worden. (is een mechanische gasklep)
Zorg dat de auto eerst goed rijd op benzine en ga daarna indien nodig kijken naar het lpg gedeelte.

meganeclassic

Heb vandaag even bougies gehaald .op benzine loop die wel redelijk. Schommelt de eerste minuut als die koud is maar houd er snel meer op.even gekeken waar de bougies zaten maar heb helaas het gereedschap niet om alles los te halen om erbij te komen.dus dat wil ik nog even gaan halen .eerst even kijken welke maten.

mark29

Maar die stappenmotor zit op de gasklep.
Met de clip kan ik gewoon commando geven stationair inleren hoor.
Toerental aanpassen kan ook nog.

BadEend

#8
Stationair toerental aanpassen kan niet bij deze motor.
Inleren stappenmotor gaat vanzelf.

mark29


BadEend

#10
Stationair toerental is 750 met een afwijking van 50 naar boven en beneden die afhankelijk is van de laadtoestand van de accu, belasting van de stuurbekrachtiging en of de airco aanstaat. (volgens opgave Renault)
Dit word automatisch geregeld door het motormanagement.
Stationair toerental verhogen kan alleen door het doorverbinden van de druksensor van de stuurbekrachtiging.

mark29

En met de clip kan je hem commando geven om hoger of lager te draaien.
Of je het wel of niet gelooft badeend boeit niet, maar waarom zo eigenwijs blijven reageren, heb je wel eens met clip gewerkt ooit??, geef eens wat duidelijkheid over jezelf.

Roadkill (Michiel)

@Badeend; als de dynamo verkeerde info doorgeeft dan kan de auto gewoon 3500 t/min stationair draaien. Ben geen automonteur, nog nooit met clip gewerkt, maar zelf een 1,4 16v in bezit en dit dus al meegemaakt!

@Mark29, geen idee wat Badeend voor werk doet, maar denk dat het een papieren tijger is zo gezegd....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

meganeclassic

Ben eerst van plan de bougies te vervangen die heb ik gehaald van de week.maar zie ze eigenljjk niet zitten.is het de bedoeling dat die zwarte kap eraf gaat?

meganeclassic

Of zijn die vier dingen die boven op de motor zitten de penbobines? En zitten ze daar onder?kan ik die gewoon erruit trekken als ik bet boutje losdraai? Heb er eem geprobeerd maar zitten aardig vast nog.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev