Advertenties


Auto viel uit en wil niet meer starten

Gestart door Choppels, 9 februari 2014, 18:48:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Choppels

Beste mensen.

Ik heb een Renault Megane coupe 1.6 16V uit "99.
afgelopen nacht reed ik na mijn nachtdienst naar huis met een gangetje van 110-120. toen ik moest afremmen viel opeens me motor uit en begonnen er 2 lampjes te branden. het lampje van "stop" en het rode lampje van de olie.
Mijn auto een vluchthaven opgestuurd en oliepeil gecontroleerd, dit bleek allemaal in orde.
mijn auto wil sindsdien ook niet meer starten en de 2 lampjes blijven branden. oliepeil lijkt in orde en had hier ook nooit eerder een melding van gehad.
Als ik de auto wil starten dan trekt hij hem wel rond, maar de auto start verder niet. ook met het aanslepen wil de motor niet starten. hij schokt even, het toerental springt naar 750 en daar blijft het ook bij.
Ondertussen is mijn acculampje ook gaan branden, maar ik heb nog wel stroom. mijn lichten, radio etc. werkt gewoon.

Er is niets zichtbaar aan de motor, lekt nergens en liep altijd goed. blok was ook niet te heet, temperatuurmeter stond onder de helft.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven en dat iemand mij kan vertellen wat er mis is.  :?
Alvast bedankt voor jullie reacties

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Klinkt ie nog hetzelfde of heel licht?
Hoe oud is de riem?

Choppels

de bdp-sensor? kan ik dit zelf controleren of het hier aan ligt?

Als ik de auto probeer te starten dan klinkt hij inderdaad licht. de riem is volgens mijn bijna 80.000 km oud maar de laatste keer zag deze er nog goed uit.

Nicole

Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

mark29

Ben wel bang voor zoiets.
Je zegt hij zag er wel goed uit, wat dan? de multieriem? want de distributieriem zie je niet zomaar zitten.
Hoe oud is de riem, alleen kilometers boeien niet.

Welke omgeving woon je?

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roadkill (Michiel)

BDP lijkt me stug, geeft eerder al startproblemen, D-riem zou kunnen, maar hoe is het met de noodonderbreking onder de motorkap? Als die geactiveerd is slaat ie ook niet meer aan want dan krijgt ie geen brandstof meer. Nu weet ik ff niet zo snel waar die zit maar dacht links of rechts tegen je schutbord aan, soort van rode knop die ff indrukken. (dit komt wel vaker voor bij auto's, schoonouders hebben hier ook heel vaak probs mee gehad met hun toenmailge Meg 1 Break, en bij mijn Peug vroeger ook weleens last mee gehad)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Choppels

Multiriem zit er nog goed op, deze had ik ook direct gecontroleerd. bdp-sensor denk ik inderdaad ook niet meer, de auto heeft nooit eerder startproblemen gehad. ik ga vandaag ff kijken of ik de distributieriem kan controleren.
Ik woon in Delfzijl trouwens.
heb hier in de buurt wel een bevriende beunhaas, dus als ik ff weet wat het is kan ik die aan het werk zetten.

Ik ga nu ff alles bij langs lopen en jullie suggesties controleren, zodra ik meer weet dan laat ik het weten.

Choppels

Volgens mij heb ik het probleem gevonden, onderstaande foto lijkt me ondanks de kwaliteit toch vrij duidelijk.
maar hoe weet ik nou dat er verder geen schade is ontstaan?
Als de halve motor kapot is dan kan dit volgens mij niet meer uit.



Xanquezer (Frank)

Geknapte distrubutieband.

Vaarwel motorblok.
Gecondoleerd Choppels
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roadkill (Michiel)

Geen idee of de 16V een vrijloop heeft, lijkt me bijna van wel als had je namelijk wel een enorme klap gehoord op het moment van knappen, en een megarookontwikkelijng, althans dat was bij mijn Peug wel zo, dat was echt met 1 klap over, maar de Vectra had een vrijloop en daar bleef alles bij heel
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Choppels

heb inderdaad geen klap gehoord of rook gezien, hij leek als het ware ineens uit te vallen wat achteraf gezien dus wel te verklaren is. 8)7

Xanquezer (Frank)

Je zou de kleppen deksel eraf kunnen halen om te controleren of de kleppen om hoog staan.

Is er speling in de nokassen bij het draaien?
Zo ja, is het over
Zo nee, misschien nog n kansje

Mijn vorige auto is ook overleden door zon voorval... Zonder klappen of rook...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Heatzone (Mark)

Dat is wel heel vervelend.. De kans is klein maar aanwezig dat er verder geen schade is, dit is eventueel te bekijken door het blok open te halen of er moeten nog andere trucjes zijn?

De schade is natuurlijk afhankelijk van wanneer de riem knapte en hoe de cyclus bezig was. mochten de kleppen zo goed als dicht hebben gestaan tijdens het knappen dan zullen de zuigers geen kleppen krom geslagen hebben lijkt mij?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev