Advertenties

ACT reactie's op de projecten topics DEEL 48

Gestart door Stefan, 7 februari 2014, 15:03:18

Vorige topic - Volgende topic

Jungleman

nou ja, het is een soort van afvalrace. dingen uitsluiten voordat je de beslissing neemt om inderdaad de kop eraf te rammen en te laten reviseren. tot nu toe zijn het nog electronische/simpel-technische dingen. morgen of later in de week maar eens kijken hoe stappenmotor en GKH eruit zien en zien te reinigen. wellicht is het 'gewoon achterstallig onderhoud'...

Paul

Daar moet een stekker op zitten, waarschijnlijk die.

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jungleman

zo'n idee heb ik ook, gezien de bocht die in het kabelboompje zit. maar wat doet het?

Paul

Nokkenassensor.

Het filmpje werkt trouwens niet

Clio 3 1.616v Initiale

Jungleman

hm...nou ja, zóveel mis je er niet aan. het komt er op neer dat-ie stationair tussen vrijwel 0 en 1000 toeren heen en weer gaat. wat mij doet vermoeden dat de stappenmotor (en/of gasklephuis) gereinigd moet worden.

Paul

Loopt hij al goed op 4 cilinders dan?

Clio 3 1.616v Initiale

Jungleman

bij een 'koude' start wel, maar vrij snel valt-ie naar stationair (logisch met dit weer, choke heb je nauwelijks nodig), en dan begint-ie dus te zagen tussen 500 en 1000 toeren. ik heb ergens op internet (en ook hier op het forum) gelezen dat zo'n gedrag te maken kan hebben met een vervuilde stappenmotor en/of GKH. bovendien nog een losliggend kabeltje gezien, dat ik morgen eerst eens ga aansluiten aan de nokkenas-sensor. en dan kijken hoe het GKH eruit ziet, en schoonmaken.

de bougies zien er redelijk, maar 'lang gebruikt' uit. bougie van cylinder 4 is zwarter dan de andere 3 (zie de foto's in mijn project-topic). ze zijn wel allemaal droog (dus geen olie of kvs erop)

Yorick

Mijn gkh en stappenmotor zijn ook gereinigd, maar hij schommelt af en toe nog wel wat tussen de 750 en 1000.

Jungleman

de mijne varieert van bijna 0 tot 1000 toeren, en als-ie op de lage toeren draait, staat het blok te schudden in de ophanging. morgenmiddag maar eens dat stekkertje aansluiten en zien wat er gebeurt.

wellicht dat 4 nieuwe bougies ook wel willen helpen, want volgens mij zitten die er langer in dan voorgeschreven.

Paul

Maak het filmpje anders eens zichtbaar. Dit heeft waarschijnlijk niks met gasklep of stappenmotor te maken.

Clio 3 1.616v Initiale

Jungleman

ik heb 2 filmpjes gemaakt: 1 toen ik de auto net had, en 1 nadat ik de 4 bougies had gefotografeerd en weer had teruggedraaid. op het tweede filmpje is het 'zagen'  erger dan op het 1e.

ik begrijp dat de links naar de filmpjes (op mijn facebook) niet werken. ik ga kijken of ik ze op mijn Photobucket kan krijgen. gezien de grootte kan dat even duren.

Jungleman

hopelijk werkt onderstaande link wel.

http://s683.photobucket.com/user/9kGriffin/media/CAM00058_zpsabe1db47.mp4.html

filmpje is zonder aangesloten nokkenassensor. vanmiddag ga ik nieuwe bougies halen en sluit ik de sensor aan, kijken wat dat oplevert.

wie nu al weet wat het is, mag het zeggen.  l-

ik gok nog steeds op de stappenmotor/GKH

excuses voor de matige geluidskwaliteit van mijn (4G) telefoon

Paul

Ik gok op valse lucht of de nokkenassensor

Clio 3 1.616v Initiale

Jungleman

Leuk dat je het zegt: nokkenassensor is (nog) niet aangesloten. Ik ga vanmiddag kijken wat de verbeteringen zijn als ik 'm aansluit en er nieuwe bougies in draai.

vincent

als ik je filmpje zo hoor tikken je kleppen aardig stellen zal volgens mij wel bijdragen aan een beter lopen van de motor

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev