Advertenties


Piepend geluid bij optrekken

Gestart door KAKATOE, 5 februari 2014, 11:54:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

KAKATOE

Mijn Renault Megane type1 phase2 maakt sinds 2maanden bij optrekken van uit stilstand een piepend geluid is weg als de auto rijd. Garage kan niks vreemds ontdekken en weet niet waar het vandaan komt maar het is wel irritant. :')
Wie weet een oplossing. Het gaat om een 1.4 16v motor.

matthew

Komt weleens voor dat het druklager dat geluid veroorzaakt.
Met koude motor en dan wegrijden vooral.

Is irritant ja, maar kan die wel oud mee worden.

Boris-Djurre

Even heel duf gezegd: is het niet gewoon de multiriem?

BadEend

Controleer de spanning van de multiriem.

KAKATOE

Multi riem zit nieuwe op staat goed gespannen. De druklager daar kan je wel eens gelijk hebben komt uit die omgeving bij nadere inspectie. !-! Als geen kwaad kan laat ik het gewoon zitten.  !-!

musje83

Vul de olie van je stuurbekrachtiging eens bij. Schijnt vaak de oorzaak te zijn bij de Phase II  !-!

BadEend

Dan zou je dat geluid continu horen.

musje83

#7
Tot gisteren had ik dit probleem ook. Bij het controleren van de wiellagers (eentje zoemde, we moesten uitvinden welke) hebben we de auto op de brug gehad en met de neus in de lucht. Toen ik mijn Mégane in de 1e versnelling zette, ging het linker voorwiel draaien, het rechter wiel niet. Na deze los te hebben gehaald bleek dat de remblokken scheef waren afgesleten (lees: verkeerd zijn gemonteerd), aan 1 kant van het binnenste blok was net 1mm afgesleten, aan de andere kant 3mm.

Alle blokken zijn nu vervangen en de schijven licht opgeschuurd en het schurende/piepende geluid is bij mij nu verdwenen. Wellicht de moeite om even te controleren?

**edit: Laat maar. Vanmorgen geen gepiep, vanmiddag wel weer. Wel is het nu minder, maar het geluid is nog wel aanwezig. Desalniettemin aan te raden je remmen regelmatig goed te controleren :p

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev