Advertenties


Dagrijverlichting blijft zwak branden?

Gestart door Robke72, 5 februari 2014, 09:27:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robke72

Nog niet eerder opgevallen, maar ik liep vandeweek mijn donkere garage binnen en toen zag ik dat mijn dagrijverlichting heeeeeeel zwak blijft branden.
Ik heb de lampen bijna een jaar geleden vervangen door LED en ik heb het nog niet eerder gemerkt. Overdag zie je het ook niet, enkel in het donker.
Het is echt een heel zwak schijnsel.

Mijn LED-kerstboomverlichting :) blijft ook enige tijd nagloeien, maar mijn dagrijverlichting gloeit na een nacht nog steeds, aan beide kanten. Als ik de dagrijverlichting in het menu uitschakel, dan gloeien ze ook nog steeds. Waar kan dit vandaan komen? Massa, relais, slechte aansluiting? Het lijkt me sterk dat het aan de lampen zelf licht....

Ik heb een Megane 1.4 tce HB 2009.



matthew

Ik zou het toch eerst testen door er weer de originele lampen in te zetten.

Dat is makkelijkste en snelste uit te sluiten dan.Of juist het probleem.

Robke72

Ja, klopt. Maar ik ben bang dat ik het niet zie, omdat een ouderwetse gloeilamp meer stroom/power nodig heeft om te branden dan LED. Een gloeilamp zou zomaar niet kunnen branden op dat vermogen.

Snap je?

Roadkill (Michiel)

Inductie spanning.... Heb het toevallig laatst thuis gehad met een ledlamp in de slaapkamer na uitzetten bleef die ook heel zacht gloeien, 1 van de 3 vervangen door een iets zwaardere en gloeit niet meer na nu. Dat zou het dus ook bij jou kunnen zijn,eventueel op te lossen met een weerstandje (maar geen electricien dus weet het niet zeker)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Robke72

Net even de lampen eruit gehaald. Ouderwetse gloeilamp erin. Branden niet.
LED er weer in. Branden weer zacht, enkel de laatste pitjes op de lamp.
Ik had nog een setje LED liggen. Iets ander model. Lamp in zijn geheel is iets korter, maar de pitjes zijn weer groter. Die erin gezet. Die branden niet.
Ik heb deze dus maar laten zitten :)

Roadkill (Michiel)

Dan weet ik het wel zeker, inductie spanning ;) (Led die je er nu in hebt hebben waarschijnlijk een iets hogere wattage)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Robke72

Wat betekent dat? Waar komt die spanning vandaan en heeft dat consequenties voor de accu bij (lange) stilstand?
Ik keek net nog even terug naar foto's van net na de inbouw, maar daar heb ik er nog geen last van. Kan dat spontaan?

Roadkill (Michiel)

toavallig alarm op de auto? (in een heel extreem geval zou het zelfs zo kunnen zijn dat er een krachtstroom kabel onder je auto in de grond licht, of zelfs een hoogspanning kabel die over je huis hangt...) Maar denk dat het ergens vlakbij iets zit wat een klein beetje spanning blijft houden, waardoor er dus inductie spanning ontstaat en ja een ledje heeft niet heel veel spanning nodig..
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Robke72

Nope. Geen alarm, stroomkabel of andere narigheid.
Giteravond dacht ik even dat deze LED ook weer oplichtten, maar dat moet ik nog een keer goed checken.

Maar als ik je goed begrijp is dat geen extra aanslag op de accu? Het profiteert mee van een constante spanning ergens in de auto? Zou natuurlijk best kunnen. De sensoren van de keyless entree zullen altijd stroom hebben bijvoorbeeld.

Roadkill (Michiel)

Nou als het brand verbruikt het stroom, maar wel heeeel weinig
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev