Advertenties


Rammelende uitlaat

Gestart door bkneep, 2 februari 2014, 21:30:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bkneep

Sinds kort rammelt de einddemper tegen de bodem. Een eerste controle laat zien dat hij lekt bij de klem van einddemper en tussenstuk waarbij het gedeelte van de einddemper wat roest laat zien. Volgens mij hangt het nu wat lager waardoor de uitlaat een verbindingsstuk raakt en lawaai maakt. klopt het dat de uitlaat aan 3 rubbers hangt en wijst dit erop dat ik de einddemper moet vervagen of is er nog een andere oplossing?

mark

De uitlaat hangt alleen met 3 rubbers vast op de eind demper, dat klopt.  ;)

Het kan dat de klem na verloop van tijd iets losser gaat zitten, en zo de uitlaat iets verzakt.

Zolang er geen gaten en scheuren in zitten en je er niet met een schroevendraaier doorheen kan prikken, zou ik de uitlaat nog niet vervangen.
Maargoed dat kan ik vanaf hier achter de pc niet beoordelen natuurlijk.   :P

Je kunt proberen de klem te vervangen, en de 2 uitlaat delen los van elkaar halen en opschuren.
Dan met uitlaat cement ( een soort montage pasta) er tussen monteren.  !-!

De uitlaat wil op dat stukje net na de katalysator ook nog wel eens verzakken.
Dan zou ik die ook nog ff controleren.  !-!

bkneep

Dank je dat is een duidelijke uitleg, daar ga ik naar kijken. Heb de klem wel al wat vaster gedraaid maar dat hielp niet erg. Nog 1 stomme vraag. Waar zit de katalysator ongveer?

mark29


Boris-Djurre

Die zit tussen middendemper en uitlaatspruitstuk in. Grofweg net achter je voorwielen.

Ik heb ook zo'n rammel, bij stationair (en bij hobbels) hoor ik hem tegen de bumper aan!
Bij mij is het een gevalletje slecht bak-en braadwerk door (garage van) vorige eigenaar. De koppeling die tussen kat en middendemper hoort is ook weg, daar is die gewoon aan elkaar gelast.

Heb besluit genomen om de hele uitlaat vanaf kat te gaan vervangen, dus weer doorzagen achter de kat, nieuwe koppeling eraan lassen en dan weer (als origineel) verder gaan met nieuwe middendemper en einddemper.

Ben er nog niet uit hoe/wat ik doe.

Kwikfit: 430 euro
Renault origineel, bij dealer: 550 euro
EPS, op maat gemaakt, wel originele looks maar een klein beetje meer flow en geluid, van RVS: 950 euro

Heatzone (Mark)

Kan je hem niet gewoon vanaf de kat afslijpen en zelf een nieuwe eronder hangen met uitlaatklemmen ipv delen te lassen? Scheelt je een hoop geld!

Voor mijn coupe was ik 170 euro aan onderdelen kwijt, dat was een middendemper, einddemper (2e hands van Sebring), ophangrubbers en uitlaatklemmen.


Heatzone (Mark)

Citaat van: bkneep op  3 februari 2014, 10:08:29
Dank je dat is een duidelijke uitleg, daar ga ik naar kijken. Heb de klem wel al wat vaster gedraaid maar dat hielp niet erg. Nog 1 stomme vraag. Waar zit de katalysator ongveer?
De katalysator zit voor de middendemper! Dus dan heb je vanaf je achterbumper, eerst de einddemper, deze zit vast aan de middendemper en na de middendemper komt de katalysator.

Boris-Djurre

Citaat van: Heatzone (Mark) op  3 februari 2014, 14:08:04
Kan je hem niet gewoon vanaf de kat afslijpen en zelf een nieuwe eronder hangen met uitlaatklemmen ipv delen te lassen? Scheelt je een hoop geld!

Voor mijn coupe was ik 170 euro aan onderdelen kwijt, dat was een middendemper, einddemper (2e hands van Sebring), ophangrubbers en uitlaatklemmen.

Dat kan, maar ik wil het liefst origineel OF iets dat origineel lijkt, maar iets vrijer uitademt (en daarbij iets meer geluid maakt). Met de nadruk op iets. Standaard sportuitlaten (oa Remus) zien eruit als sportuitlaten en geven teveel herrie :-)

Qua origineel of imitatie einddemper kan ik niets online vinden, vreemd genoeg. De sportdempers doen allemaal >225 euro. Middendemper dan ca 80 euro. Wat klemmen en stukkie buis ( ik moet die slechte las er wel afzagen, dan blijft er te weinig over voor een klem alleen, dus moet er nog een stukje tussen.) en ophangspul dan kom ik al op 325 euro. Aan materiaal.
Aangezien ik geen brug of smeerkelder heb, zit ik dan te kloten met bokjes enzo, op de oprit. Dat is prima voor een oliewissel of remblokken vervangen, maar midden onder de auto bij de uitlaat...hmmm, nee, liever niet. Zeker niet om maar 100 euro te bespraren tov een kwikfit oid.

Boris-Djurre

Edit: intussen wel online een einddemper gevonden, van USN. Alle materialen die ik dan zou moeten hebben om het zelf te doen komt uit op ca 250 euro. Moeilijkste is een stukkie pijp om ruimte te overbruggen, als ik de las eruit flex, tussen kat en middendemper.

Dat werk, in alle onmogelijke hoeken, is me het niet waard om 100 euro uit te sparen, maar verschil met de goedkoopste (kwikfit) is al bijna 200 euro. Hmmm. Moeilijke keuze!

fitz

Ga alsjeblieft niet naar de kwikfit!

BadEend

Informeer ook eens bij een universele garage.

Boris-Djurre

Kwik fit was een voorbeeld, van fastfitter. Bij de renault dealer (niet meer officiele dealer, nog wel zelfde staff en kennis in huis) is het een 100 euro meer. Voor origineel en je word er niet genept. Dat is het waard om Niet kwikfit te hoeven doen!

Het word dus of origineel, bij Renault. Of EPS


bkneep

Ik wil de achterdemper zelf gaan vervangen voor mijn dochter om de kosten enigszins te drukken. Iemand een idee welke ik het beste kan bestellen via internet? Het is een megane 16i uit 1998.

Xanquezer (Frank)

#14
even googlen help meestal.

Een achter demper vervangen je zelf best snel, circa 1 uurtje voor een hobbyist.

waar te bestellen,  uitlatendiscounter,  EN je krijg van mij een KORTINGS CODE : QL7RYMMAM



je stappenplan gaat als volgt:
1 auto opkrikken (zet hem op bokjes of kratje bier, het kan zijn dat de auto gaat rijden ivm dat hij in de versnelling staat!!!!)
2 koppelstuk los
3 uit de rubbers (KIJK UIT dat hij niet op je hoofd valt)
4 nieuwe eronder
5 in de (nieuwe) rubbers
6 vast zetten met een goed koppel stuk
7 Rije maar!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev