Advertenties


raar probleem dynamo

Gestart door phazox, 2 februari 2014, 10:27:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

phazox

hey hey,

ik heb een apart probleem met me dynamo van mijn megane,
het is een coupe phase 1 uit 1996.

kortgeleden was me multiriem naar me dynamo toe, heb ze die zelfde dag meteen allebij vervangen,
maar nu na een week begon het acculampje weer te branden, accu is gewoon in orde en met doormeten bleek dat de dynamo niet werkte, ik was met een extra accu richting een leen auto gaan rijden toen het acculampje weer uit ging. ik had me multimeter nog bij me en bleek dat hij gewoon aan het bijladen was.

echter toen ik de auto uit had gezet en weer opnieuw starten brandt het acculampje weer.
en zo is het al drie dagen aan de gang, het acculampje brandt vaker dan dat het uit is ik vraag me af wat er mis mee is, contacten zijn schoongemaakt en kabels doorgemeten op kabel breuk? (ik heb al een nieuwe dynamo maar ben gewoon nieuwschierig)

wat betreft de nieuwe dynamo, kan iemand mij uitleggen hoe ik de oude er tussen alles door eruit kan krijgen en de nieuwe erin ? ik had het rechterwiel verwijderd voor de stelbout, en bevestigings bout maar krijg hem er niet tussen uit.

alvast bedankt,

RobScénic

Aandrijfas verwijderen, misschien de stuurstang ook losmaken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

phazox

RobScénic harstikke bedankt voor de informatie!
bij mij werkte het al met stuurstang alleen los met wat geduld en voorzichtigheid er tussenuit gekregen,
en nieuwe dynamo zit erop maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

acculampje blijft branden, en met de nieuwe dynamo levert hij ook niet meer dan 10,7 volt bij mijn megane,
terwijl bij de test hij gewoon met 14,5 leverde. iemand verder nog ideeën ?

contacten zijn schoongemaakt

mark29

Waar meet je? Op de accu? Of op de dynamo?
Controleer eens de stekker op de dynamo op klemkracht, ben verschillende keren tegen gekomen dat de dynamo voor niets werd vervangen, door een slechte stekker.
Waar heb je de dynamo vandaan? Misschien is die ook niet goed....

RobScénic

Ik vervang hem altijd zonder iets los te maken. Vraag niet hoe, maar het gaat nét. (met veel vloeken en het risico dat je een dynamo in je gezicht krijgt) De officiële manier is om de as en de stuurstang los te maken, en is voor een ongeoefend persoon het makkelijkst.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Roadkill (Michiel)

Hoe is de massakabel tussen motorblok en carrosserie?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

matthew

idd controleer je massa kabel eens

phazox

Iedereen bedankt voor de reacties,

massakabels zijn vervangen door nieuwe koperen kabels, (heb zelfs een dikke + draad van een versterker rechtstreeks van dynamo naar de - van de accu gehad om te kijken hoe het daar op zou reageren helaas zonder succes dus denk niet dat het probleem bij de massa zit)

kabelschoenen die op de dynamo gemonteerd zitten met staalborstel blank geborsteld en met een super fijn schuurpapiertje de contact punten op de dynamo schoon gemaakt,

@mark29 ik heb zowel rechtstreeks op dynamo gemeten als op accu, soms doet hij het gewoon en laad hij netjes 14,5 en dan ineens weer helemaal niks.
en hoe bedoel je met klem kracht? de kabels zitten doormiddel van een moeren op de dynamo bevestigd.

ik doe vrijwel alles zelf aan me megane, alleen met dit probleem weet ik mezelf geen raad.
wel was me opgevallen dat af en toe me elektrische ramen moeite hadden met dichtgaan vlak voor dit probleem.







EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev