Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 63

Gestart door Stefan, 29 januari 2014, 23:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mauricee93

hij is verlaagd er zitten monroe reflex schokbrekers onder met h&r verlagingsveren

alleen de bandenmaat is 215/35/18 aangezien de banden nog minimaal 5mm profiel hebben moet ik nog even wachten totdat de juiste bandenmaat gemonteerd gaat worden(225/40/18)

Tedo

Ach, het is de meest gemaakte opmerking bij het plaatsen van een foto van een niet (genoeg) verlaagde Megane.  ;)

De phase 2 achterlichten zitten er ook in, zie ik? Netjes!

mauricee93

De phase 2 achterlichten zitten er inderdaad op, het oogt echt een stuk mooier !

en wat betreft de verlaging het kan altijd lager maar ik ben tevreden hij ligt naar mijn mening laag zat er kan aan de voorkant geen normale garage krik meer onder:) en hij ligt als een blok op de weg :q

Met de winter velgen (origineel 16inch) vullen de kasten veel meer het komt echt puur door de verkeerde bandenmaat je zou ook niet denken dat er 18inch onderzit puur door de (te) platte banden

maar het is naar mijn mening zonde om nieuwe banden te kopen ik heb de velgen gekocht met  pirelli banden welke nog over genoeg profiel beschikken



matthew

De juiste bandenmaat gaat de wielkast zeker goed vullen, waardoor het voor het oog ook beter is.
Maar je hebt nu ook een behoorlijke tellerafwijking.
Als je 100 op de teller rijdt, rijdt je in werkelijkheid 95.
http://www.qashqai-passion.nl/index.php?page=54

mauricee93

matthew dat klopt inderdaad 8)7

het is niet ideaal nee maar ik heb de velgen gekocht voor 300 euro in nieuwstaat met pirelli banden welke toen nog ongeveer 7mm profiel hadden dusja een miskoop kan ik het zoiezo niet noemen ik verwacht eind seizoen nieuwe banden nodig te hebben

maarja alles op zijn tijd ik heb volgende week een afspraak staan voor de apk en ik wacht momenteel tot mijn k&n inlegfilter geleverd wordt en eind april / begin mei wil ik de auto laten chippen bij unlimitedtuning ook ga ik op korte termijn nog een rvs einddemper op maat laten maken en de ruiten tinten daarna zullen de banden wel weer aan de beurt zijn :P

matthew


Roy (Coup a One)

Nieuwe 2e hands brandstofpomp besteld en nieuwe achterspoiler (laag) goedkoop op de kop getikt (ter vervanging v.d. huidige spoiler) + daklijst links vervangen voor een nieuwe ;)

Verder moet ik nog iets doen met de gecupte achterbanden, gezien het nu bij rechts sturend juist harder optreed dan bij recht sturend en als je naar links stuurt is het effect weg en het zijn niet de lagers maar juist de achterbanden. Weet iemand wat ik daar aan kan doen :?

En heeft iemand van hier nog een tip hoe ik de achterruit links en rechtsonder weer in de rubbers krijg, gezien ze nu in de hoeken open staan! :?

Rogier

Van je raam weet ik maar 1oplossing, dat is je ruit opnieuw laten plaatsen. Ik had het zelfde en ik ging op onderzoek uit, het koste mij zo'n 200,-

Roy (Coup a One)

Ga morgen eens contacten met bandenservice Hardenberg om eventueel mijn banden te laten trimmen ;)

Verder denk ik niet om de achterruit te laten herplaatsen Rogier, dan maar eens zien of ik de rubbers schoonmaak in de groef en langzaam de rubbers in de ruit kan drukken _o_

Rest verder alleen nog de lekkende waterpomp :coffee: repareren is advies inclusief distributieriem, bij reparatie zal de vraagprijs v.d. auto omhoog gaan en anders mag de auto voor €1350,= v.d. hand gaan ;)

J to the H (Jeroen)

Goed...

Om door de APK te komen moesten er een aantal dingetjes aangepakt worden.
Op het zeiklijstje stonden, incl. de prijs die de dealer vraagt:

Achterveren defect (2x 210 euro)
Fuseekogel versleten (234 euro)
Derde remlicht werkt niet goed genoeg (niet te maken door Renault)
Massa probleem remlicht (30 euro)
Kentekenplaatlampje (15 euro)

Spulletjes verzameld en ook meteen de veerpootlagers gehaald bij de dealer.
De kennis die alles onder handen heeft genomen heeft ook meteen de stabilisatorstangen (of hoe ze ook heten) vervangen zodat hij niet meer klappert.



Het derde remlicht heb ik zelf onder handen genomen.
46 ledjes op een rijtje, door vocht is hij stuk gegaan.
Alle ledjes eraf geslodeerd en nieuwe erop gezet.



Voor het massaprobleem bij de achterlichten een extra draadje aan de fitting gesoldeerd en aan de carroserie bevestigd.

En als laatste nog even naar de winkel om een buislampje te halen voor de kentekenverlichting.
maar... daar aangekomen waren beide glaasjes warm... Dus het lampje maakte weer goed contact en brand weer perfect.

Vanmiddag is hij goedgekeurd.

Nu is hij 35 mm lager bij de grond.. En dat merk je...


Uitendelijk schade bedraagt:

veren: 115 euro
fusee: 25 euro
veerpootlagers: 55 euro
derde remlicht: 8 euro
stabilisatorstangen: 70 euro
montage: 55 euro

totaal dus 328 euro.
Een ander bedrag dan wat de dealer vraagt (699 euro zonder de stangen, remlicht en veerpootlagers).
Dit is natuurlijk niet helemaal fair... Werkplaatstarief en oem parts bleven achterwegen.

Het resultaat mag er zijn:




mark

Goed bezig.  !-!

Zo zie je maar wat je kunt besparen als je zelf een beetje handig bent.  :D

Yorick

Goed bezig geweest Jeroen!

En inderdaad, wat kun je toch een hoop besparen als je zelf een beetje handig bent.
Wat ben ik toch blij dat ik in mijn kennissenkring/ vriendengroep een paar jongens heb zitten die wat kunnen.. Scheelt je echt bakken met geld.

Hij staat er mooi bij zo!  !-!

mark

Alleen ga ik voor stuur/fusee kogels en filters wel voor oem Renault. ;)
Die namaak troep wil ik niet op mijn eigen megane hebben.  :D


Tedo

Goed gedaan Jeroen! Mijn grand tour gaat maandag voor de APK.

J to the H (Jeroen)

Succes Tedo!

Fuseekogel via winparts verkregen van het merk Febi.

Veren van 110 euro hoef je natuurlijk niet teveel van te verwachten, maar ach, ik kijk het gewoon aan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev