Advertenties


klets maar raak DEEL 210

Gestart door Stefan, 29 januari 2014, 16:14:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Heeft iemand een foto hoe bij jou de originele luchtfilter gemonteerd zit?, ik wil namelijk de openluchtfilter van de auto afhalen en de originele terug plaatsen. Het gaat om de fase 1 van de meg 1.

matthew

Hey Rogier leuke auto.

En kwam me bekend voor. is bij ons tot 2010 in onderhoud geweest.

Voor je velgen alleen andere bandenmaat.
Dat de et waarde lager is maakt niet uit, komen ze wat meer naar buiten. 8)

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Hey Rogier! Nooit gedacht dat het een Mégane II zou worden bij jou!
Even een tip: mocht je je uitlaat systeem veranderen laat dan de katalysator met rust, als je een andere onder zet dan geeft dat veel problemen met je auto, die gene waar ik aan verkocht heb moest er maandelijks terug naar de garage om zijn management te resetten.

Als je luchtfilter wilt vervangen en maximale koude luchttoevoer wilt hebben dan moet je Accu verplaatst worden, wat wel een voordeel is is dat je motor flink zal brullen wat verslavend werkt!
Affijn je kende mijn vorige bak! ;)
Heb je hints of andere vragen dan ken je me altijd een berichtje sturen! ;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Rogier

Thanks Erwin ik zal het onthouden. Eerste instantie blijft de auto origineel op de audio en velgen na, en heel misschien een subtiele verlaging;)

Ik vindt de stilte van de auto tot nu toe erg lekker, ik hoor zelfs geen ruis meer van het rijden op de snelweg :P

Tedo

Megane II met 1.6 16V is lekker stil ja. Is in een 2.0 16V wel anders. Als ik van de ene in de andere stap is dat goed merkbaar ;)

mark

Vandaag tijdens een noodstop op de snelweg is mijn remschijf uitgescheurd.

Ben wel veilig weer thuis gekomen.

Ik had een paar weken geleden een wiel lager vervangen, en moest dus de remschijf er af hebben.
Deze had ik er voorzichtig uitgeperst, met de pers die ik op het werk heb.

Dus bij deze: als de remschijf aardig vast zit, zet er meteen een paar nieuwe remschijven op.  ;)

Deze remschijven zaten er al op toen ik haar kocht bij 67.000km, en heb er zelf 40.000 km mee gereden. (niet altijd even rustig)
En ze zien er nog steeds het zelfde uit, helemaal geen slijtage. zelf geen randje in de remschijf (het zelfde geld voor de remblokken)
Dus dit konden nog wel eens de eerste remschijven zijn?  :dunno:

De foto's:





Morgen maar ff nieuwe remmerij halen.  !-!

juul

ai das niet zo mooi gelukkig veilig thuis gekomen.

matthew

Dat zie je niet vaak dat ze zo scheuren.

Maargoed dat je idd veilig thuis bent gekomen.

Paul

Moeilijk te zien, maar het lijkt of die schijf loeiheet is geweest. Loopt je klauw niet aan?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark

Nee alles was goed gangbaar, toen ik die boutjes van de remklauw los had kon ik de remblokken er gewoon met 2 vingers uit pakken.  !-!

Maar ik moet dan ook minstens 1x per dag een noodstop maken, omdat er weer iemand op de snelweg rijd die daar niet hoort.
Gevaarlijk invoegen, niet kijken voor het inhalen enz.  ;) op de A35  ;)

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Karin

haha, maar denk niet dat het helpt. Heb ik op mijn werk ook geregeld last van.

Roadkill (Michiel)

@Mark29, hier ff verder i.v.m. topic vervuiling :) Nee heb nog niet met een Twingo RS gereden, lijkt me absoluut ook geen straf, enkel wat de Twingo als groot minpunt heeft is het max. aanhanger gewicht, kan de vouwwagen er niet achter hangen :(.

Btw wil jou als Clipexpert nog wat vragen; kan het bandenspannings systeem op een Meg2 nou wel of niet uitgeschakelt worden, hier en daar lees ik namelijk van wel, maar mijn garage zegt weer van niet... (aangezien ik met sensorloze wielen rij vind ik het erg irritant dat ik nu steeds na elke start te zien krijg dat de sensor defect is )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Losballos (Ron)

Laatst weer een week naar spanje geweest om het lekkere weer weer eens op te zoeken na al die wind en regen hier  l- , enorme verassing toen we werden uitgenodigd om een kijkje te komen nemen op het prive circuit van Ascari, Een vriend werkt daar in de beveiliging en had geregeld dat we mochten komen :9~

Hier een paar foto's van de prive garage van de maker van ascari (sorry voor de slechte kwaliteit maar was zo druk met kwijlen dat ik snel foto's heb genomen met de telefoon, ook mochten we eigenlijk geen foto's nemen o-) )

















2 dagen later werden we gebeld of we wilden komen kijken naar een groep duitsers die het circuit hadden afgehuurd, hier heb ik ook filmpjes van, zodra ik weet hoe ik die kan uploaden zal ik ze erop zetten  :9~

Het was in ieder geval een dag om nooit meer te vergeten  :love:

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

matthew

Citaat van: Roadkill (Michiel) op 17 februari 2014, 09:16:56
@Mark29, hier ff verder i.v.m. topic vervuiling :) Nee heb nog niet met een Twingo RS gereden, lijkt me absoluut ook geen straf, enkel wat de Twingo als groot minpunt heeft is het max. aanhanger gewicht, kan de vouwwagen er niet achter hangen :(.

Btw wil jou als Clipexpert nog wat vragen; kan het bandenspannings systeem op een Meg2 nou wel of niet uitgeschakelt worden, hier en daar lees ik namelijk van wel, maar mijn garage zegt weer van niet... (aangezien ik met sensorloze wielen rij vind ik het erg irritant dat ik nu steeds na elke start te zien krijg dat de sensor defect is )

Dit kan wel uitgezet worden bij de meg2.
Echter moet dan de uch opnieuw geprogrammeerd worden, en dat duurd ongeveer een half uur.
Dus aan kosten half uur arbeid rekening houden.


@Mark voor de remschijven.
Waren de geleiderbussen ook gangbaar?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev