Advertenties


klets maar raak DEEL 210

Gestart door Stefan, 29 januari 2014, 16:14:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Nenad16v

Weet iemand of de middendemper van andere types Megane of Scenic past op een Megane 1 2.0 16v? Qua diameter e.d.

Thnx.

Heatzone (Mark)

Bij bosal is de middendemper dezelfde demper als op de 2.0 8v! Ik was (met korting via een vriend) in totaal 90 euro kwijt voor de demper en ophangrubbers voor de middendemper en einddemper

J to the H (Jeroen)

Ik heb vanmorgen bij de Ooyevaar een nieuwe stuurkolomschakelaar gehaald (clockspring,sleepring zit hierin).
Meteen daar vervangen en getest. Super, geen lampjes die meer branden, cc werkt weer en knisperend geluid is weg.

Ik raad het iedereen af maar eigenwijs als ik ben heb zowel bij demontage als montage van de airbag de accu gewoon aangekoppeld gelaten.
Nu krijg ik vast een hoop commentaar over me heen, maar ik wilde niet geloven dat de airbag door het loskoppelen van een stekkertje af kan gaan (gelukkig had ik dit keer gelijk). Nogmaals, ik raad het niemand aan om het te doen zonder de accu los te koppelen.

Roadkill (Michiel)

Mooi dat het gelukt is, hoe laat reed je daar ongeveer weg btw, want ik kwam wel een nette blauwe Grand Tour tegen op weg naar huis (uurtje of half 1) Btw stekkertje van de airbag????? (ik heb de draden moeten doorknippen.... wel met de accu afgekoppeld )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

jeroenrs

Net een golf r32 billenkoek gegeven.
Ik dacht echt dat lukt niet..........Toch wel  :)
Sjonnie was nie blij , ik wel.
Bij het optrekken bij het stoplicht was hij de eerste 30m sneller daarna was het ....best makkelijk ik liep goed op hem in.
En met het de snelweg opdraaien was hij weg..

Yorick

Filmpjes Jeroen, filmpjes..  :9~

Ik had eergisteren btw een update aan mn Megane, het gasklephuis en alles was schoongemaakt.
De stappenmotor blijft echter vervelend doen als je de motor steenkoud is. 's Ochtends dan start hij wel, maar als ik geen gas geef dan valt de motor uit. Als ik de motor kunstmatig op 1000/ 1500 toeren houd dan klamt hij op een gegeven moment aan en is het goed.

Rustig kijken naar een nieuwe/ andere.
Dit is iig wel de stappenmotor toch?

Tedo

Golf
In 2003 verscheen er een sportieve Golf R32. Het was Volkswagens eerste "R-model" en "32" staat voor de cilinderinhoud van de motor wat 3,2 liter is. De R32 maakte gebruik van Volkswagens nieuwe 3,2-liter VR6-motor met 4 kleppen per cilinder die 241 pk en 320Nm-koppel leverde. De R32 heeft standaard 4Motion vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesversnellingsbak. Een 6-traps-dsg-automaat was optioneel leverbaar.
De krachtige VR6-motor maakte het mogelijk om in 6,0 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. De wagen heeft een topsnelheid van 247 km/u.

Megane
De Renault Mégane F1 Team R26 is de topversie van de Renault Mégane gemaakt door de Franse automobielconstructeur Renault. De auto werd gelanceerd om hun wereldtitel bij de constructeurs in de F1 te vieren. Het model staat qua sportiviteit nog boven de Renault Mégane RS. Renault verbeterde de 2.0 turbo, die nu 230 pk bij 5.500 tpm levert. Ook het koppel steeg, naar 310 Nm bij 3.000 tpm. Hierdoor is het mogelijk van stilstand naar 100 km/h op te trekken in 6,5 seconden. De F1 heeft een topsnelheid van 237 km/h

Maar goed, die van jou is gechipped toch? Dan ben je zeker in het voordeel t.o.v. een standaard R32.

J to the H (Jeroen)

@Michiel,

Nee toen was ik al lang en breed in Nieuwerkerk aan de ijssel.
Ik reed rond 10 uur daar weg.
Ja, de 2 stekkertjes van de airbag. Een geel schuifje omhoog wat op de stekker zit en je clipt hem zo los.
Het was eigenlijk allemaal doodsimpel. enigste was de airbag loshalen (schroevendraaier aan de achterkant erin duwen).

Ooyevaars blijken heel vriendelijk te zijn en testen was geen probleem. Ik ben happy!

Stefan

Komt in de meeste gevallen ook altijd weer neer op goed schakelen en ook op het juiste moment.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

jeroenrs

Ik denk dat ik gewoon geluk had,zoveel scheelde het niet,maar ik liep mooi van hem weg.
Aan het einde wel een duimpje gekregen  !-!

Roadkill (Michiel)

Een R32 is ook nog eens 200kg zwaarder, en zelf heb ik toch wel het idee dat VW nog wel eens vrij optimisch is met sprint tijden... (een Golf 3 GTI ,is zo wie zo geen GTI waardige auto, er jaren terug  eens finaal zoek gereden met een Opel Vectra 1,8S (en een kleine 5 meter aanhanger erachter ,leeg dat dan weer wel) En een vergelijkbare Opel was toendertijd altijd sneller dan een VW, maar op papier zou de VW alles moeten winnen...

Maar hoe dan ook, petjes in VAG produkten zoek rijden is altijd leuk, al moet ik het in mijn geval dan doen met Polo slowmotions ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

Die golf r32 zal hij ook niet lang plezier van hebben, je draait je om en je r32 is gejat  :q. De eerste keer dat ze een Megane RS gebruiken als vlucht auto gebruiken moet ik nog zien bij opsporing verzocht  :D.

Ook de staat van de auto zal zeker meetellen, een goed onderhouden auto presteert gewoon veel beter als een die matig onderhouden is.

Edwin Postma

Altijd fijn een VAG aan soep te rijden. 8)7

Truckertje

Nicole

Ik moet heel eerlijk zeggen, een R32 is mooi spul met een lekkere sound.
Maar daarnaast het grootste nadeel, het is een vw.. De onderdeel kosten, kans op jatterij, en ik laat liever een d-riem vervangen ipv de ketting van eem R32 die ook bij het normale onderhoud hoort.. etc etc

Nee doe mij maar een RS!
Maar eerst ben ik wel blij met m'n dci! Haha (iets goedkoper :P )
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev