Advertenties


klets maar raak DEEL 210

Gestart door Stefan, 29 januari 2014, 16:14:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tedo


Rogier

Als ik het goed zie heb ik nu een phase 1, van de megane 2 zie je bijna het verschil niet. Alleen ik heb meteen al een vraag, moet ik koplamp sproeiers op de auto zetten als ik er xenon in wil zetten ? het is het 2004 model.

Tedo

Het is inderdaad een phase 1, maar het verschil met een phase 2 zie je best als je ze naast elkaar zet. Sproeiers hoef je sinds 2012 niet meer verplicht te hebben bij xenon.

Het betreft trouwens een Dynamique (geen Privilege). Heb je key-less go? Dan is het een luxe, anders een comfort.

www.youtube.com/watch?v=8M4jwn_7M1U

Rogier

er zit een key-less entree in, dat heb ik getest. Wat is het verschil tussen een privelege en een dynamique ? Ik heb de kaart in de kaart lezer gedaan en gestart of bedoel je dat niet ?

Karin

Gefeliciteerd Rogier, veel plezier ermee

Tedo

Een Dynamique heeft zwarte stoffen bekleding, en een Privilege heeft (deels leren) beige bekleding.
Veel autoverkopers adverteren hun auto's als zijnde de duurste versie, maar dat is vaak niet zo.

Het verschil tussen luxe en comfort is bij de Dynamique en Privilege goed te herkennen aan keyless go (sensoren en knoppen bij/in de deurkrukken) en de aanwezigheid van een zonnebrilhouder aan de bestuurderszijde. Ook dacht ik dat climatronic een kenmerk was van een luxe model, maar mijn grand tour Dynamique heeft dus wel climatronic, maar geen keyless go. Mijn sedan Dynamique heeft beide wel. Je hoeft dan de kaart niet in de sleuf te doen om te kunnen starten.

J to the H (Jeroen)

En mijn Privilege (luxe??) heeft wel climatecontrol, maar geen keyless entry.

Tedo

Dat zou dan dus een Privilege Comfort moeten zijn, Jeroen.

J to the H (Jeroen)


Rogier

Er zit climatecontrol en keyles entree in, er zitten ook electrische inklapbare spiegels op, dus volgens wikipedia heb ik dan de dynamique luxe model. Ik heb net de garage gebeld en het na laten kijken :P

Tedo

Inklapbare spiegels horen ook bij een luxe model, dus inderdaad een Dynamique luxe dan.

Rogier

Al die verschillen je kan er moe van worden :D

Losballos (Ron)

Zoals jullie misschien wel weten is er laatst iemand tegen mijn auto gereden en doorgereden, dit onderzoek loopt nogsteeds bij de politie, de verzekering is ook niet rond omdat de tegen partij ontkent, nu wil ik de auto verkopen met de schade. Iemand enig idee of dit al mag of dat ik moet wachten tot alles rond is, dit duurt zeker nog 2 maanden
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

Roy (Coup a One)

@Ron het beste kun je dat (lijkt me) informeren bij de verzekering! :?

@Rogier mooie kleur en goede keuze, zelf heb ik destijds ook naar zo'n versie omgekeken maar gezien de financiële omzet naar in de nieuwe A2 is gegaan zit het er niet meer in om mijn Mégane te gaan inruilen en iets nieuws terug te gaan kopen.
Afgezien van mijn rug zit / rij ik de laatste tijd niet of zelfs minder in de Mégane en mede daardoor zal de Mégane in de verkoop gaan na de nieuwe apk en wanneer het weer wat beter wordt.

Losballos (Ron)

Ja doe ik ook, maar dacht misschien weet iemand anders het even snel  l-
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev