Advertenties


forum gebruikers

Gestart door Roy16v, 26 januari 2014, 13:59:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy16v

Dat snap ik dante,er staat ook onder,een enkeling uitgezonderd.
Zoek maar es terug hoeveel er zijn die 1 tot 5 berichten hebben geplaatst.
Nagenoeg allemaal technische vragerln if iets in verkoop topic.
In mijn ogen zijn deze mensen niet serieus en serieuze mensen maken het forum.
Maar goed doe er mee wat je wilt...

Dirk Kuipers

Ik kan me deels vinden in wat je zegt Roy.
Maar deels ook niet.

Sommige mensen hebben niet de behoefte om actief te zijn op een forum maar hebben wel een technische vraag.
Die vragen moeten hier gewoon altijd welkom zijn.

Maar inderdaad is het wel zo netjes jezelf voor te stellen. En ik ga dan ook met Mark mee dat het voorstellen hier een beetje verstopt en onduidelijk is. En ook zeker niet zoals het op andere fora's gebruikelijk is.

Edwin Postma

Misschien een idee om het wie is wie topic te verplaatsen.
Je moet nu eerst naar algemene zaken.
Als je hier alleen een technische vraag hebt sla je het kopje algemene zaken over.
Misschien het wie is wie voorop plaatsen? ;)
Truckertje

Heatzone (Mark)

Ik kan me heel goed vinden in wat Roy zegt.

Is er ooit over na gedacht om de project topics te splitsen naar lid en niet lid leden?
Wat ik zelf vind en altijd heb gevonden is dat dit forum weinig mogelijkheden biedt om je vorderingen met je auto bijvoorbeeld te bundelen of bij te houden.
Natuurlijk er is een nieuw gekocht/gemonteerd topic en je wil de leden iets extra's geven. Maar ik denk dat dit heel erg beperkend werkt, vaak genoeg is er de vraag geweest van waar kan ik een topic aanmaken over mijn auto? Omdat dit niet kan blijft het bij veel mensen vaak bij alleen een topic voor de technische vragen en zal er verder weinig interactie zijn tussen de huidige leden... Als je als leden en (nieuwe) forumgebruikers interactie heb zullen deze mensen blijven hangen en uiteindelijk ook wellicht lid worden.

Hetgeen wat mij al enige tijd irriteerde en een van de redenen dat ik weinig actief ben en ik ook geen updates meer post is de altijd matige reacties. Uiteraard begrijp ik dat niemand verplicht is om te reageren en niet altijd iedereen positief is, maar om een voorbeeld te noemen, forumgebruiker "x" geeft aan dat hij zijn koppakking zelf heeft vervangen, vervolgens geen reactie, van niemand niet, lid "x" vervangt zijn stadslampjes en post dit een halve dag later en we hebben 1,5 pagina met reacties... variërend van top, het zijn de details, super netjes enzovoort. Niemand die reageert op forumgebruiker "X". Je snapt waar dit naar toe gaat....

Nog een voorbeeld, vaak genoeg zijn er niet Renaults voorbij gekomen in het marktplaats topic, zelfs VW onderdelen zijn gepasseerd. Iemand post vervolgens een mooie Renault 19, jawel de voorloper van de Megane en gelijk krijgt hij commentaar over dat dit niet getolereerd wordt, uitsluitend Megane mag er hier voorbij komen... Dit soort dingen komen het forum echt niet ten goede!

Zie het als opbouwende kritiek en verbeterpunten!


Roy16v

Kijk maar even goed rond bij de topics van vandaag.
Daar heb je gelijk een voorbeeld.

Christian de Vriend

Wat Mark neer heeft gezet ben ik het mee eens en meerdere keren meegemaakt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dennis Postma

Wat betreft de projecten zouden jullie er goed aan doen om het verslag van de alv te lezen. Daar staat namelijk al dat er gekeken word naar de project pagina's om die ook voor forumleden beschikbaar te maken. ;)


Roy16v

Idd christian zo is het wel

Paul

Bij de Lagunaclub hebben we geen betalende leden, alleen sponsoren en daar kunnen we alles van betalen.
Meetings hoeven niet veel te kosten, als er kosten zijn (bijv. bbq), dan word er een kleine bijdrage gevraagd.

Ons projectentopic ziet er zo uit. Kan ook tot op zekere hoogte in gechat worden.
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?board=23.0
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Rohald

Kan niet inloggen Paul ;)

Wat je gaat krijgen als je iedereen toelaat in een projecttopic, dat er meer in gepraat wordt dan echt aanpassingen geplaatst worden.
En dat mensen ook over hun eigen aanpassingen gaan beginnen en laten zien terwijl het jouw projecttopic is. Vandaar de aparte topic reacties op projecten.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Paul

Dan moet je eerst geld overmaken en aanmelden ;)

Dat reacties op projecten gedeelte vind ik persoonlijk zeer onoverzichtelijk. Moet af en toe terugzoeken waar ze het over hebben.
En teveel chat niet toestaan in de topics, dat is makkelijk te moderaten. Het forum blijft daardoor wel actiever.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Voor de faq en werkplaatshandboeken moet je meerdere posts hebben om die te kunnen zien.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark29

Kijk, ik stel me voor.
Dan zeggen 2 mensen hoi, de volgende stelt zich voor, ook weer 2 keer hoi, dan weer iemand.
Wil je iets aanvullen, een grote chaos.

Op ieder ander forum gaat het goed.
Een subgroep met wie is wie.
Kan iedere gebruiker zijn eigen topic maken.
In de eerste post, stel je eigen voor, wat voor auto of autos heb. Waar woon je ongeveer, en wat voor werk doe je, wat heb je gedaan aan je auto,
Enz enz, dan kan je daarna steeds, je eerste post updaten, dan dan dingen bijzetten en fotos. In alle reacties daarna kunnen blijven reageren en discussieren. Tot zo 100 paginas en verder.
Heb je als topicstarter een nieuwe uitlaat onder gezet, zet je dat weer in je eerste post. In titel zet je bijvoorbeeld: Mark megane, update pagina 1!! Dikke pijp ###!
Vervolgens zit je bijvoorbeeld al op 28 paginas, dan kan je verder ouwe####en op pagina 28 over die nieuwe uitlaat of iets anders.

Zoals een forum is, kan je zo op pagina 1 klikken, en vaak worden de laatste 5 paginas aangegeven, dus je kan zo overhoppen en houd het toch overzichtelijk.
Dit werkt op veel forums goed en is wat gezelliger.


mark29

Zoals ook al aangeven, ik vind het niet duidelijk waar ik nou een foto moet posten van autos die ik heb, of van een koprevisie die ik gedaan heb. Noem het maar op.
Heb je een eigen topic gaat dat makkelijker, en daar kan goed op gereageerd worden, waarom in een apart topic? Op een grote hoop?

Dennis Postma

Ik snap wat je bedoeld met je voorbeeld. !-!

We zijn achter de schermen druk bezig te kijken hoe we het e.e.a. vorm kunnen geven. Zo ook de projectpagina's, enof we deze zoals voorgesteld beschikbaar maken voor forumleden. Wij staan positief tegenover maar moeten zien hoe we dit uit kunnen voeren. Wat jij als voorbeeld geeft kunnen we daarin meenemen.

Thanks.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev