Advertenties


Megane motor lampje knippert+probleemomschrijving

Gestart door yupyup, 22 januari 2014, 15:46:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

yupyup

Voordat ik naar de autozaak (heuts) om de hoek ging (deze verkocht de Beru's ook voor 44.54) ff snel onder de motorkap gekeken na het verhaal hier boven met verschillende dopkleuren.

Ik had 2 zwarte doppen en 2 grijze, er zijn dus al eerder bobine's uitgewisseld en hierop besloten om alleen de bobine met grijze doppen te vervangen aangezien die met zwarte vermoed ik ook Beru's zijn.

Zojuist  Cylinder 2 bobine vervangen en auto loopt weer als een zonnetje, ook lampje gaat niet meer aan onder het rijden!
Ik zal alleen dan dadelijk preventief maar Cylinder 1 (grijze dop bobine) gaan vervangen.

Alvast bedankt voor de snelle en duidelijke hulp allen! Heeft me veel geld bespaard !-!

BadEend

#16
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 januari 2014, 09:06:19
De Beru's die er bij mij opzitten zijn ook gewoon door de dealer geleverd en geplaatst (met de mededeling; deze zijn normaal voor de 2,0 liter, maar kunnen gewoon op de 1,4 en de 1,6 maar gaan veel langer mee..... , Dit is ook meteen de enige goede ervaring die ik met de officiele dealer heb gehad)

Dan ben je verkeerd voorgelicht door de dealer, aangezien ze voor alle 3 die motoren gelijk zijn.
Dat van die Eldor bobines heb ik gezien bij de dealer.
Beru bobines zijn zwart van boven.

Op de volgende link kan je de Eldor bobines zien.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/renault-onderdelen/m768779967-renault-bobine-clio-megane-laguna-scenic-etc-nieuw-eldor.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

mark29

Er is/was wel een verschil in bobines tussen de 2 liter en 1600.
Dit is ook bevestigd door renault nederland toen die mannen een keer bij ons waren.
Er was toen een probleem met een auto, waar we niet uit kwamen, dus kwamen hun bij ons.
Hun meenden dat er een verkeerde bobine inzat, en inderdaad dat was ook zo.

Wij (ik werk bij een grote dealer) dachten voorheen ook altijd dat er maar 1 type was, maar er waren er 2.
Sindsdien monteren we alleen die van de 2 liter omdat die gewoon beter zijn.
Ik heb er net een uit de serviceauto gepakt, ik heb nu op het moment renault route service dienst.

Onderdeelnummer 82 00 765 882.
Met gelcoating bovenop, even mis verstand recht trekken, geen groene bovenkant wel een groen stickertje, zoals in de marktplaats link hierboven.
Het merk is eldor uit turkije.

Beru hebben we ook veel gehad, nu dus eldor, ik wist zo uit het hoofd niet het merk, ik kijk alleen naar de bovenkant, dan weet ik wel type het is.
Bij de oudere modellen, zwarte en grijze kapje, staat er als goed is ook nog een nummer reeks in, hier kun je de productieweek en jaar uit ontcijferen.

BadEend

#18
Valeo heeft een groen kapje i.p.v. een sticker maar zou me niet verbazen als die gewoon hetzelfde is als de Eldor.
De onderdeelnr's van de bobines in dialogys van de 1.6 16v en de 2.0 16v zijn hetzelfde, dus tussen die bobines kan in principe geen verschil zitten.



Roadkill (Michiel)

Citaat van: BadEend op 24 januari 2014, 19:57:08
Dan ben je verkeerd voorgelicht door de dealer, aangezien ze voor alle 3 die motoren gelijk zijn.
Dat van die Eldor bobines heb ik gezien bij de dealer.
Beru bobines zijn zwart van boven.

Op de volgende link kan je de Eldor bobines zien.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/renault-onderdelen/m768779967-renault-bobine-clio-megane-laguna-scenic-etc-nieuw-eldor.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Dat lijkt me raar want het is mij bij 3 verschillende dealers verteld (heb in  het begin erg veel probs met de Meg gehad, en ben daar toen bij verschillende dealers mee geweest) en zelfs de gasboer en mijn huidige specialist geven het aan. Maar volgens mij is er een keer van Renault Nederland een schrijven geweest om op alle motoren te voorzien van de 2 liter bobines.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Dat zou ik graag onderbouwt zien met de bijbehorende onderdeelnr's.

Tedo

Is/was het niet zo dat de 1.4 en 1.6 standaard Valeo bobines hebben, en de 2.0 Beru's.
Bij mijn auto's was dat in ieder geval wel zo.

Roadkill (Michiel)

@Badeend, ik heb het van uit dus verschillende bronnen gehoord, monteurs die hier op het forum zeggen het ook, dus ik ben bang dat wij allemaal verkeerd voorgelicht zijn en ik zal voortaan al mijn vragen maar meteen aan u stellen oh Almachtige en alwetende gele in een badkuip wonende watervogel.....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

Apart dat dat dan niet te vinden is in de software van Renault zelf.
Dat van dat verschil tussen die bobines hebben jullie van horen zeggen zonder dat dat onderbouwd kan worden.

mark29

Ik geef in mijn post hierboven aan.
Dat er inderdaad verschillen waren.

Dit is ook bevestigd door de hoge heren van renault nederland.

Maar tegenwoordig verkopen, wij dan, alleen nog maar bovenstaande nummer bobines.
Geloof je het niet badeend?

mark29

Ik heb het ook niet op papier staan. Wie weet is er op  het werk nog wel een mededeling over te vinden.
Maar ik kan mijn tijd wel beter besteden.

BadEend

#26
De bobine met bovenstaand nr is niet speciaal voor 2.0 16v, dit is te vinden in dialogys.
Als die bobine anders zou zijn zou het onderdeelnr ook anders zijn.
Daar is geen mededeling van RNL voor nodig.  ;)

mark29

Wat is het probleem eigenlijk? Ik kom hier voor mijn lol, en ik kom veel dingen hier op dit forum tegen, wat ik geregeld tegen kom in de werkplaats, en dus leuk vind om op te reageren.
Maar blijven doorgaan om een plastic staafje met een spoel erin, waarom?

Er waren verschillende, de 2 liter werd geadviseerd. Dit weet ik, heb ik zelf gehoord van de hoge mannen van renault nederland, ik werk zelf ook bij de renault dealer, dus mag aan nemen dat er geen grappen verteld worden bij ons.

Wat doe jij eigenlijk in het dagelijkse leven badeend? Aangezien je best scherp bent.

mark29

Even inhaken, aan gezien je post weer aangepast is.

Waarom geen mededeling nodig? Omdat er voor elke scheet een mededeling is van renault.
laatste tip techniqe stond in hoe je de interval moest resetten van nieuwe model clio. Iemand heeft een inzendig gedaan met uitleg, en een taart mee verdiend.
Dat resetten is niet meer dan de knop ingedrukt houden, dit wist iedereen.

Wat ik hiermee wil zeggen, over vanalles kun je wel iets vinden, op renault.net, infotech, actis, servicemedeling, am lijsten enz enz.

Tedo

En er zijn ook onderdelen die totaal niet in dialogys te vinden zijn. Dus heilig is dat zeker niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev