Advertenties


Aanjager werkt niet, op geen enkele stand

Gestart door EricHo, 20 januari 2014, 20:41:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

EricHo

Hallo, mijn aanjager werkt niet. Eerst dacht ik de kachelweerstand, want als ik 12v op de draden zet achter de kachelweerstand draait de ventilator. Dus heb ik een andere kachelweerstand gehaald op de sloop. En die gemonteerd., maar helaas werkt dat dus niet. De zekering is goed, ik zie ook geen verbrande connector contacten of losse draden. De verlichting werkt wel op het bediening paneel. Zal het bediening paneel defect zijn? Ik heb geen airco of kringloop erop zitten.
Heeft iemand een schema van de bedrading? Heeft iemand een idee?

mark29

Even voeding voor je weerstand zetten.
Dus richting je bediening gaan, weer je of het hele circuit werkt.

Meet die weerstand van de sloop eens door, die gaan veel kapot hoor, dit soort dingen kun je beter nieuw kopen.

Ik heb ooit wel eens een kapot bedieningspaneel gezien, maar dat komt echt niet veel voor.
Ook alles doorgemeten, en uiteindelijk bij de bedieningspaneel voeding met de power probe op de stekker gezet, toen werkte het spul.

Waarschijnlijker vind ik de weerstand en de voeding, dus ff zekeringen controleren.

EricHo

Het lastige is dat ik niet weet op welke draden qua kleuren spanning gezet moet worden. En welke draad waarvoor is. En hoe loopt de draad vanaf de zekering naar het bedieningspaneel.
Ik lees vaak dat als de kachelweerstand stuk zou zijn, dat stand 4 op de regelknop wel werkt.
Er zitten ook 2 connectors op de weerstand. En ik neem aan dat de sloop die dingen contoleert, voordat ze verkocht worden.

mark29

Ga daar maar niet blindelings vanuit hahaha, ik blijf ze vaak oplichters vinden.

EricHo

Ik ga vrijdag er gewoon naar toe, en dan zeg ik het werkt niet. Kan ik gelijk ff een bediening paneel proberen.
Want de boel hangt toch los.

EricHo

Het is dus niet de Kachelweerstand ook niet het bedienings paneel, en ook de ventilator niet. De zekering is goed.
Weet iemand hoe die bedrading loopt? En welke kleuren wat wat is?
Ik word er inmiddels redelijk gefrustreerd van.

EricHo

Ben dus toch bij een garage uitgekomen, de stekker achter op mn zekeringkast was verbrand. Dus nu hebben ze een bypass gemaakt en opnieuw gezekerd. Dat koste me dus 280 Euro.  Handig die zekeringen, blijkbaar verschroeit de boel eerder dan dat er een zekering ergens uit klapt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev