Advertenties


Mijn megane hobbelt over de weg

Gestart door Thefaceman1988, 13 januari 2014, 19:29:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thefaceman1988

Hallo Mede Renault rijders !-!

Ik heb sinds 2012 een Renault Megane 2 1.4 16V Dyn Luxe.
Het was tot ik in november mijn winterbanden onder de auto knikkerde een geweldig ding.

Het probleem.
Sinds ik een setje nieuwe winterwielen 195-45-R15 onder de auto heb geknikkerd stuiter ik enorm over de weg, letterlijk elke hobbel markering en oneffenheid voel ik in mijn stoel. Het is om helemaal gek te worden aangezien je het gevoel hebt dat je wielen onder je auto vandaan trillen.
Verder voelt het als ik over drempels aan alsof ik dwars door het rubber de weg raak. 8)7

Een maandje geleden heeft mijn vaste monteur mijn distributieriem vervangen (voor €250  :D) en gelijk even naar mijn ophanging en schokbrekers gekeken. Hij kon helemaal niets vinden :cry:

Nu heb ik mijn bandenspanning goed gezet en de wielen laten balanceren maar niets wil ervoor zorgen dat dit gehobbel weggaat.

Nu trilt mijn stuur totaal niet dus aan het stuurhuis zal het dan wel niet liggen.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, volgende week moet hij voor de APK en dan wil ik ze het liefst wat zaken ter controle aan kunnen dragen.

Thanks in advance !-!

jw

Had dat vorig jaar ook met een set winterbanden die bij de auto zaten. Deze laten balanceren en de auto uit laten lijnen geen succes.
Heb dit jaar nieuwe banden op de velgen gezet en probleem was over.

Thefaceman1988

Citaat van: jw op 13 januari 2014, 19:50:58
Had dat vorig jaar ook met een set winterbanden die bij de auto zaten. Deze laten balanceren en de auto uit laten lijnen geen succes.
Heb dit jaar nieuwe banden op de velgen gezet en probleem was over.

Kan het dan echt zo zijn dat een setje banden je auto zo belabberd laat rijden?
Ik heb ze al harder gepompt 2,4 en 2,4 en op fabriek gezet 2,2 en 2,0 maar ik merk totaal geen verschil

En als je rijd lijkt het of je banden op het punt staan er vanaf te vallen

Roy16v


Thefaceman1988

Citaat van: Roy op 13 januari 2014, 20:01:58
Merk banden?

Dunlop wintersport 3d €75,- per band dus geen goedkope meuk l-

mark29

Ja maar 45 serie is niet bepaald comfortabel.
Volgens mij moet er op jouw megane zo rond de 60 serie banden onder zitten.

Thefaceman1988

Citaat van: mark29 op 13 januari 2014, 20:13:03
Ja maar 45 serie is niet bepaald comfortabel.
Volgens mij moet er op jouw megane zo rond de 60 serie banden onder zitten.

Typefout van mijn kant moet zijn 195-65-R15

Roy16v

Tja,
Band goed in de hiel?
Hoogte slag?
Montage fout?

Thefaceman1988

Citaat van: Roy op 13 januari 2014, 20:44:39
Tja,
Band goed in de hiel?
Hoogte slag?
Montage fout?

Dit refereert allemaal aan de banden? Achten jullie de kans dat het toch iets met de ophanging kan zijn dan zo klein
Banden zijn 3 weken geleden bij het balanceren toch bekeken door de monteur lijkt me, zijn de originele maat banden op originele Renault stalen velgen

Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken

mark29

Ok, dat zou comfortabel genoeg moeten zijn, daarmee voel je niet veel van de weg normaal.

Inderdaad een probleem met een band lijkt mij wel waarschijnlijk.
Geen fuseekogel die eruit ligt? Of een stuurkogel?

Thefaceman1988

Citaat van: mark29 op 13 januari 2014, 20:53:37
Ok, dat zou comfortabel genoeg moeten zijn, daarmee voel je niet veel van de weg normaal.

Inderdaad een probleem met een band lijkt mij wel waarschijnlijk.
Geen fuseekogel die eruit ligt? Of een stuurkogel?

Zijn er manieren dat ik dat zelf makkelijk kan controleren?

Ik moet volgende week naar de APK toe, zijn dit zaken die dan aan het licht zouden moeten komen, of kan ik ze dan beter vragen het onderstel even goed te controleren.

als het echt de banden zijn kan ik er volgens mij weinig aan doen

Tedo

Aangezien winterbanden momenteel niet noodzakelijk zijn; even de zomerbanden er weer onder en kijken of het dan verdwenen is?

Roy16v

Ff doen wat tedo zegt.
Dan kom je er het snelste achter.
Als hij dan stil is zit het ib de winterbanden.

Als je dan ff 2 winter banden terug zet  kun je hopelijk ontdejken in welke band het eventueel  zit

J to the H (Jeroen)

inderdaad wat Tedo zegt (mits je de zomerbanden gewoon nog op velgen hebt).

Je geeft zelf al aan dat het sinds de winterbanden zo is. Het kan niet zo zijn dat andere velgen of banden van het ene op het andere moment je ophanging aan gort maken. Een verkeerde et-waarde kan na verloop van tijd wel schades aanrichten, maar niet zo snel als bij jou het geval lijkt te zijn..

Ben benieuwd naar de oorzaak.

Thefaceman1988

Aangezien ik niet over een rijk gevulde garage beschik wil ik het weer even omwisselen van de banden het liefste als laatste optie bewaren.
Dit aangezien ik anders avonds laat nog met mijn krik en handsleutel aan het werk moet gaan.

Lijkt jullie het erg schadelijk als ik hier nog even mee doorrijd totdat ik volgende week op APK keuring moet?

Verder nog iemand enkele ideetjes over hoe ik zelf (makkelijk) kan kijken of mijn kogels etc. nog heel zijn?

Het verpest je rijplezier toch aardig.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev