Advertenties


Centrale Deurvergrendeling werkt niet meer

Gestart door MrBas, 9 januari 2014, 20:09:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MrBas

Hallo,

Ik heb al redelijk wat post bekeken maar ik kom ergens gewoon niet uit.

Ik heb een afstandsbediening waarvan de IR het tot voor kort het niet deed. Echter na wat soldeerwerk is heb ik deze weer werkend gekregen. Nu wou ik de afstandsbediening gaan inleren op de ontvanger met de handleiding die hier ook op het forum te verkrijgen is echter geen succes. Nu had ik de auto gister door de wasstraat gehaald en ben er vanmorgen dus achter gekomen dat ik lekkage had bij de antenne !-! (welbekend probleem). Deze weer netjes afgekit, alles blijft nu droog _o_ en de ontvanger die daaronder zit drooggefohned. Nog geen succes.

Mijn vraag is het volgende. Ik had van de sloop uit een  renault een ontvanger gehaald (welliswaar een scenic maar precies dezelfde kaart). Dit werkte helaas niet. Misschien ook door een euvel met waterlekkage (who knows). Kan ik een ontvanger van de sloop halen en deze installeren waar de oude zat? Want de  een zegt dat ik er geen code in de ontvanger zit en de ander weer wel. Dit zou zeer wat kosten besparen dan dat ik een nieuwe moet gaan halen a €107,-.

Het meest frusterende is namelijk dat ik elke keer de noodcode moet invoeren om deze van zijn startblokkering af te halen. Ik had ook gehoord van de renault dealer dat de noodcode tijdelijk is en dat je maar een aantal keren kan starten ivm diefstal preventie. Klopt dit ook?

Ik ben ten einde raad en hoop dat jullie een antwoord weten.
Renault Megane HB 1.6e HB

dijk215

de noodcode kan je blijven gebruiken dus is niet tijdelijk

Roy16v

Makkelijkste oplossing is dakontvanger,knopje van sleutel,zekeringkast en ecu omwisselen.

MrBas

Citaat van: coupern op 16 januari 2014, 16:51:07
Makkelijkste oplossing is dakontvanger,knopje van sleutel,zekeringkast en ecu omwisselen.

Of dit nou zo een makkelijke oplossing is weet ik niet want je moet dan op de sloop een renault megane vinden met alles compleet. En ik heb zo een gevoel dat je daar meer voor betaald dan een nieuwe ontvanger. Daarnaast vraag ik me af of het wel de makkelijkste oplossing is aangezien ik (nog) niet veel verstand heb van en renault megane:P

vr gr
Renault Megane HB 1.6e HB

Roy16v

Nou ja,er worden geregeld compleete setjes aangeboden met 2 sleutels voor 150 e.
...

mark29


Nicole

Ik heb nog een complete set als het goed is.
Computer, sleutel, en overige toebehoren.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MrBas

Citaat van: mark29 op 18 januari 2014, 07:49:48
Ontvanger kun je wisselen hoor.

@Mark:
Dit heb ik al een keer geprobeerd echter werkt dit niet, kan het dan zijn dat deze ook stuk was? Bij Renault zeggen ze dat er daar ook een code inzit.

@Nicole:
Hoeveel zou dat kosten bij je? Heb helaas niet veel te besteden anders had ik die onvanger wel gehaald :q, en zou je evt willen helpen met inbouwen? :D

Met vr gr Bas
Renault Megane HB 1.6e HB

Nicole

Ontvanger wisselen werkt niet.

Ik ga voor je overleggen. :) je hebt een 1.6 toch?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MrBas

Citaat van: Nicole op 18 januari 2014, 13:40:15
Ontvanger wisselen werkt niet.

Ik ga voor je overleggen. :) je hebt een 1.6 toch?

Klopt een 1.6e uit '98
Renault Megane HB 1.6e HB

Nicole

Oke! Dit komt ook (werkend) uit mijn 1.6.
Ligt niet in vochtige ruimtes, dus zal ook nog goed zijn! :)
Je hoort van me.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

MrBas

Citaat van: Nicole op 18 januari 2014, 14:55:48
Oke! Dit komt ook (werkend) uit mijn 1.6.
Ligt niet in vochtige ruimtes, dus zal ook nog goed zijn! :)
Je hoort van me.

Hey Nicole,

Ik hoor graag van je inderdaad. Zou je dit via een PM kunnen doen?

Alvast bedankt!
Renault Megane HB 1.6e HB

Nicole

Ik ga er vanuit dat het opgelost is? :)
Ik had niets meer gehoord, de set is op dit moment dan ook voor iemand anders gereserveerd in afwachting wat de dealer zegt.
Mocht je nog wel interesse hebben hoor ik het graag, mocht de andere persoon het niet nodig zijn. :)
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev