Advertenties


Inbouwen Centrale deurvergrendeling

Gestart door Jellehs10, 9 januari 2014, 13:11:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jellehs10

Beste allemaal,

Ik heb al een tijdje een Renault Megané uit 2001. Mijn auto heeft al Centrale Deurvergrendeling maar zonder afstandsbediening.

Hebben jullie ervaring met het inbouwen van een Centrale deurvergrendeling  met afstandsbediening?
Of weten jullie een setje dat dit mogelijk maakt.

Op internet staat veel zonder uitleg.. Nu ben ik redelijk handig... maar kom er niet uit!

Wie kan mij helpen!

Groet Jelle

Nenad16v

Volgens mij kun je wel zo'n setje van 2 tientjes kopen en deze aansluiten op je bestaande cv.
Zo heb ik het ook een keer gedaan bij een Clio.

Jacques

Ja er zijn via MP van bv. SPY setjes te koop. In de module zit een relais uitgang met 2 x wissel contact met naar keuze een korte puls (0,5 sec relaisbekrachtiging) of een lange puls (5 sec). Verder zitten er nog wat opties op om bv. de achterklep appart te openen en de ramen tegelijkertijd te sluiten. Kosten 27,50 Als je weet welke kontakten je moet schakelen in je deur of dashbord ben je hier goed mee uit. Ik gebruik er zelf ook een in mijn R19.

Jellehs10

Bedankt!

Ik heb nu een setje voor mijn neus.
Ik ben alleen opzoek naar de computer die de cv regelt.
Zit deze bij de zekeringkast?

Jellehs10

Ik denk dat ik het opgeef..
Kom er niet uit..

Lennart

#5
Hoi Jellehs10,

kan jij misschien aangeven tot hoever je bent gekomen en wat je allemaal gedaan hebt?
En daarbij ook even aangeven wat er nog moet gebeuren / waar je op vastloopt?
(merk setje is misschien ook wel makkelijk)

Hoe meer info, hoe beter men je waarschijnlijk kan helpen.
Je zal niet de eerste zijn die uitdagingen hebt gehad met de Centrale deurvergrendeling!

Er zal hier vast wel iemand op het forum rondlopen die de kennis in huis heeft !!!
assumption is the mother of all f*ck ups

Jellehs10

Ik heb bij Cargoods een Lux.pro setje gekocht.
http://www.cargoods.nl/shop/alarm-systeem/8629-aanbieding-complete-cv-met-alarm-en-lcd-handzender/

In mijn Megane zijn alle sloten al elektrisch geregeld dus dat hoef ik niet in te bouwen.
Ik krijg nu alleen de signalen niet door. Meet ook geen spanning ( Prik )

Op deze link zie je de inbouw tekening. http://www.cargoods.nl/technische-informatie/4-handleiding-alarmsysteem-auto/

Nu moeten er 6 draden naar de regeleenheid van de CV. http://www.cargoods.nl/technische-informatie/2-inbouwschema-centrale-vergrendeling/


phazox

ik heb zelf een andere versie van de luxpro alleen de ontvanger en 2 zenders, ik heb deze eigenlijk rechtstreeks op de orginele vergendel units aangesloten,
ik moet alleen nog en schema uitdenken om het knopje in dashboard voor de vergendeling op het systeem werkend te krijgen dus die doet het tijdelijk nog even niet.

als dit niet zon groot probleem is die je gerust later zou willen oplossen raad ik het om de units op de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten,

en mag ik alvast vragen waar je ongeveer woont ? als je in de buurt woon zou ik eventueel kunnen helpen?

mark

ik heb er ook een kastje van luxpro in zitten, na 2 jaar werkt het nog steeds  !-!

Je moet het kastje aansluiten op de schakelaar van de cv.  ;)

phazox

Citaat van: mark op 12 februari 2014, 19:09:40
ik heb er ook een kastje van luxpro in zitten, na 2 jaar werkt het nog steeds  !-!

Je moet het kastje aansluiten op de schakelaar van de cv.  ;)

pff zo simpel en er niet op zijn gekomen haha Bedankt

mark

Haha ja het hoeft niet altijd moeilijk te zijn.   ;)

En de knipperlichten kun je op de alarmschakelaar zetten.
Maar wel ff 2 diodes tussen de 2 draden zetten.  !-!

phazox

Citaat van: mark op 13 februari 2014, 10:10:37
Haha ja het hoeft niet altijd moeilijk te zijn.   ;)

En de knipperlichten kun je op de alarmschakelaar zetten.
Maar wel ff 2 diodes tussen de 2 draden zetten.  !-!

dat had ik al gedaan op de alarm schakelaars en met dubbel systemen gebruik ik altijd diodes i.v.m. veiligheid en kapotte apparaten  8)7


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev