Advertenties


Carminat sh1 inbouwen (opgelost)

Gestart door Hobbelduif, 3 januari 2014, 20:06:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hobbelduif

Vandaag heb ik een 2e hands Carminat sh1 pijltjesnavigatie gekocht.
Deze zat origineel ook in mijn megane grandtour (2004) toen ik m kocht. Echter heb ik m een paar jaar geleden verkocht.
Ik heb m zojuist aangesloten alleen hij doet het niet. De verlichting op de radio gaat wel aan als ik op de linker draaiknop druk. Dit voor ongeveer 8 seconden, dan gaat hij weer uit. Ook de de display gaat aan maar laat alleen de tijd en temp zien. Als ik op de eject knop druk gaat hij ook aan. Dit voor ongeveer 2 seconden. Voor de rest doet hij niets. Ik krijg geen scherm om de code in te voeren.
Volgens de verkoper moet hij het gewoon doen (dat zeggen natuurlijk alle verkopers).
Iemand een idee?
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

matthew

Ik denk toch dat die stuk is dan.

Want je zegd dat er origineel 1 in zat, dus de auto is er op voorbereid.

Hobbelduif

Zaterdag bij de garage geweest. Daar werd bevestigd wat ik al een beetje vermoedde. Hij is stuk, helaas..  :cry:
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

Hobbelduif

Inmiddels een goed werkende carminat gekocht.
Alleen zonder boekje.
Weet iemand hoe ik in het menu kom om de tijd aan te passen?
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

matthew

Gaat dat niet gewoon via je stuurbediening.
Boen op de stuurbediening zitten 2 knoppen.
1tje lang indrukken totdat tijd begint te knipperen en dan met + en - op stuurbediening op tijd zetten.

Hobbelduif

Citaat van: matthew op 14 januari 2014, 21:05:23
Gaat dat niet gewoon via je stuurbediening.
Boen op de stuurbediening zitten 2 knoppen.
1tje lang indrukken totdat tijd begint te knipperen en dan met + en - op stuurbediening op tijd zetten.

Nee, helaas dat werkt niet.
Je moet om in het menu te komen de navigatie cd plaatsen. Ik heb navigatie cd's (gedownload, laatste versie 2008) maar die pakt ie niet. Terwijl deze het in mijn vorige carminat wel werkten. Ik denk dat hij eerst nog geupdate moet worden maar dit kan volgens mij alleen als je ook de oude cd's hebt.
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

Hobbelduif

De cd's zijn nu gebrand met Nero.
Nu werkt het wel. !-! !-!
Megane II (09/04) 1.6 16v Grand Tour Express. Luxe

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev