Advertenties

Water geklots achter dashboard

Gestart door homan111, 3 januari 2014, 19:17:53

Vorige topic - Volgende topic

homan111

Hallo,

Ik heb, lijkt het water achter het dashboard, nu is de auto bij de garage geweest en hebben ze de waterafvoer schoon gemaakt en de klepjes die hier in zitten er uit gehaald zodat het niet weer verstopt kan raken. Echter nu is het zo als het regent en ik rij met de auto begint het rechtsvoor  onder/achter het dashboard te klotsen. Hij is hier nogmaals voor naar de garage geweest maar ze kunnen niks vinden. Als de auto daarna stil staat beslaat hij ook helemaal. Lijkt me toch echt een vochtprobleem ergens! Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groet edwin

A110

Ik zou ook eens je airco afvoer vrij maken van vuiligheid zodat het water wat waarschijnlijk in je kachelsysteem staat weer afgevoerd naar buiten worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

homan111

Dit is afgelopen zomer ook gebeurt, zou natuurlijk kunnen dat hij al weer verstopt zit. Als het weer stopt met regenen dat is het wel snel weer weg het geklots...

Tedo

Waar zit de airco afvoer? Bij mij was het klotsen afkomstig van water in de bakken onder de parafan.

Harm2

Tedo, wat heb jij/heeft de garage er bij jou aan gedaan om het op te lossen? Ik heb ook klotsend water onder de voorruit, maar de afvoergaatjes links en rechts lijken wel te werken.
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

Tedo

Ik heb de afvoeren (die enorm verstopt zaten) zelf weer vrij gemaakt, en toen was het weg.

Harm2

Bedankt Tedo, het is mooi weer buiten, ik ga weer eens kijken onder de kap...
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

Tedo

Rustig aan, het is geen lastige klus. Succes!

matthew

Als de afvoer is schoongemaakt heb je het probleem opgelost.

Maar kijk eens in de kelderkastjes in je auto, i.v.m. je vochtprobleem.
Ik denk namelijk dat het water al binnen in je auto ligt.

Als dat zo is, is het beter om je voorstoelen en tunnelbak te demonteren en je vloerbedekking eruit te halen en dan de daar onderliggende schuim kussens en alles droogmaken.

mark29

En tegen de tijd dat je vloerbedekking nat is, staat er al een paar centimeter water in je auto, want dat schuim zuigt liters water op.
Als de aircoafvoer verstopt zit, loopt dat water het interieur in.
Paravan blijft ook een probleem bij die autos, regelmatig alle bladeren weghalen is hard nodig.

matthew

Ja en de klepjes eraf halen, maar dat is al gebeurd.
Zo heb je een groter afwateringsgat.

Ze zijn er met de megane 1 mee begonnen met die klepjes, echter de nieuwere auto's hebben al na 2 jaar problemen in vergelijking met de megane1 waar je pas na ruim 10 jaar problemen ermee kreeg  8)7.

Renault leert er niet van. :x

Wij proberen bij aflevering nieuw tegenwoordig de klepjes al te verwijderen, scheelt bakken ellende. !-!

mark29

Megane 3 heeft ook lipje in de paravan zitten, die moeten open gaan bij veel water, maar bladeren houden dit ook tegen.
Die lipjes vriezen ook vast bij koud weer.
Stel je auto ligt vol met sneeuw, paravan vol met sneeuw, lipjes vriezen vast, door de laag sneeuw blijft dit nog een tijd.
Ondertussen smelt de sneeuw op het dak en de voorruit door de zon, dit water loopt naar beneden, de paravan in, maar kan niet weg.
En loopt zo mooi via de kachelmotor naar binnen.

Scenic 3 heeft ook problemen hiermee overigens, voor in de werkplaats wel mooi werk, uit/in interieur, boel 3 dagen laten drogen, toch een hoop schroefwerk.

Marc H.

Citaat van: mark29 op  5 januari 2014, 13:05:20
Megane 3 heeft ook lipje in de paravan zitten, die moeten open gaan bij veel water, maar bladeren houden dit ook tegen.
Die lipjes vriezen ook vast bij koud weer.
Stel je auto ligt vol met sneeuw, paravan vol met sneeuw, lipjes vriezen vast, door de laag sneeuw blijft dit nog een tijd.
Ondertussen smelt de sneeuw op het dak en de voorruit door de zon, dit water loopt naar beneden, de paravan in, maar kan niet weg.
En loopt zo mooi via de kachelmotor naar binnen.

Scenic 3 heeft ook problemen hiermee overigens, voor in de werkplaats wel mooi werk, uit/in interieur, boel 3 dagen laten drogen, toch een hoop schroefwerk.

Heb je hier toevallig een fotootje van, van waar die klepjes zitten? Heb de laatste tijd iets meer last van vocht in de auto en auto staat ook vaak onder een boom. Alvast bedankt voor je reactie.

mark29

Geen foto bij de hand nu.
Wat je ook kan doen, auto op krikken, zodat je meer ruimte hebt in de wielkast, moderkuip aan de boven kant los halen, dan kan je met je hand tussen door, dan voel je het afvoer tuutje zitten.
Die kan je dan open trekken.

Anders ff langs de renault dealer, dit is zo gebeurt hoor.

mark29

Ow dit gaat bij de megane 3 zo, die heb jij dan ook neem ik aan, aangezien je mij quote?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev