Advertenties

Slecht startende motor Megane I break

Gestart door marcel-renault-addict, 1 januari 2014, 18:14:35

Vorige topic - Volgende topic

mark29

Ja inderdaad.
En daarnaast onder die aluminum kapjes zit de distributiem mooi opgeborgen.

mark29

Owja start je auto eens, laat hem lopen en kijk dan naar de multieriem.
Dan zie je ook mooi dat de spanner dus op en neer beweegt, het automatisch spannen.
Heb je gelijk een beeld bij het verhaal.

marcel-renault-addict

starten? hihi das juist het probleem dat wil zo moeilijk :P

mark29

marcel-renault-addict

BadEend

Multiriem zit idd links vanaf voor bekeken.

marcel-renault-addict

Nou jongens ik heb de bougies vervangen maar nu start hij nog heel slecht en vooral bij vochtig weer start hij helemaal niet meer. Wat kan ik as leek met 2 linkerhanden nog meer doen?

Tedo

Als je tank leeg is een flesje injectorreiniger erin en dan 20-30 liter V-Power tanken. Dat vervolgens leeg rijden.
Helpt bij mij altijd als ik merk dat ze bij de start dreigen af te slaan.

En/of je gasklephuis (laten) reinigen.

marcel-renault-addict

hoe kan ik het gasklephuis en stappenmotor van een break vervangen? kan dit nerges in de faq terug vinden :(

matthew

Heb je hem al uit laten lezen bij de dealer?

Want ik kan nergens in het verhaal terug vinden dat je dat al hebt laten doen.

Je kunt wel van alles gaan doen en onderdelen kopen wat dadelijk allemaal niet helpt, dan heb je een hoop zinloze kosten gemaakt.
Kun je beter 1x diagnose kosten betalen dat  je meer weet.

Gasklephuis niet vervangen, maar schoonmaken. ( en er zit geen losse stappen kotor meer op).Dit zou je nog kunnen doen en kost niks.

Maar verwacht gewoon je bdp sensor of een nokkenassensor, maar dat zou dan bij uitlezen naar voren moeten komen.

marcel-renault-addict

ik heb hem idd nog niet laten uitlezen bij de dealer. de buurman heeft zo'n huis tuin en keuken apparaatje en die gaf aan dat een cilindr mogelijk defect zou zijn maar hij loopt as een zonnetje dus dat kan niet.

matthew

marcel-renault-addict

sorry voor mijn laate reactie (beter laat dan nooit)

heb de auto laten uitlezen en het bleek dat de auto niet altijd herkent dat een sleutel in het contactslot zit. nu heb ik de leesring vervangen maaar hij start nog steeds slecht

Tedo

Als de auto de kaart niet herkent, gebeurt er toch helemaal niets (dus ook geen contact of de startmotor die draait)? Ik zou om te beginnen je gasklephuis eens (laten) reinigen. Is op zich goed zelf te doen, maar bij de garage kost het rond de 70 euro.

marcel-renault-addict

Citaat van: Tedo op  7 december 2014, 20:07:23
Als de auto de kaart niet herkent, gebeurt er toch helemaal niets (dus ook geen contact of de startmotor die draait)? Ik zou om te beginnen je gasklephuis eens (laten) reinigen. Is op zich goed zelf te doen, maar bij de garage kost het rond de 70 euro.

Ik heb helemaal geen kaart. Ik heb een sleutel.

Eindelijk is mijn megane gemaakt er was 1 van de 4 kabels die van de koppeling naar de ecu gaan kapot plus de brandstofpomp ofso was naar de gallemiezen en nu start hij weer vrolijk :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev