Advertenties


Slecht startende motor Megane I break

Gestart door marcel-renault-addict, 1 januari 2014, 18:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel-renault-addict

hallo,


sinds een tijdje krijg ik met pijn en moeite soms na 3 á 4 x starten de motor pas aan. je hoort de startmotor wel draaien maar de motor slaat niet aan, dit probleem heb ik minder als ik een stukje gereden heb en de motor warm is.

zou dit de bougies zijn of de accu?

mvg marcel

Xanquezer (Frank)

Vsnaar gespannen? (dynamo)
Benzine filter in goede staat? (verstopping)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

marcel-renault-addict


Xanquezer (Frank)

#3

Uhm....

Als je de motor hebt lopen, zie je dan de multy riem op en neer slingeren of zit hij netjes in zn baan.
en benzine filter staat (meestal) in het onderhoudsboekje.

Misschien n keer verkeerde benzine getankt? (b.v.  euro 95 E10 uit duitsland)

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Umpire (Robin)

Das mun unne groot plaatje Frankie!

je kunt je v-snaar ook proberen om zn as te draaien. Die snaar hoort maar een kwartslag te kunnen draaien als ie goed is gespannen.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Paul

@Xanquezer, leg eens uit wat een v-snaar te maken heeft met het slecht aanslaan van een motor?

Denk zelf aan nokkenasversteller of sensor, of de bdp sensor.
Laat hem anders even uitlezen met de clip.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

marcel-renault-addict

hey jongens bedankt voor alle tips maar ik laat hem eerst wel uitlezen bij de garage want wat jullie allemaal suggereren is voor mij algebra sorry dom blondje hier :$

Xanquezer (Frank)

@paul,  als je dynamo niet draait heb je geen spanning... beetje logisch iemand begrijpt wel wat ik bedoel.  (multieriem slipt, dynamo draait nog niet, en is dan lastig te starten)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Paul

daar heb je een accu voor.
daarbij start de motor gewoon.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roadkill (Michiel)

Draait de startmotor wel gewoon goe rond, zo ja dan zou het zo maar kunnen zijn dat de BDPsensor richting zijn eind loopt, multisnaar is noway schuldig aan wel of niet aanslaan!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

A110

In de auto van onze topic starter is een zelfstellende spanner gemonteerd voor de multisnaar dus deze zal altijd goed gespannen zijn.
Ik vermoed een accu die langzaam aan zijn einde begint te komen.

Even naar een garage rijden en een accu/dynamo test laten doen en je zou de auto gelijk uit kunnen laten lezen voor de zekerheid.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Bdp sensor of je gasklephuis ernstig vervuild, dan gaat het aanslaan ook zeer moeizaam.

Ook eerder genoemd nokkenassensor zou ook kunnen.


En idd multisnaar/v snaar heeft hier niks mee van doen.
Want als deze niet gemonteerd is start een auto ook gewoon, daar zorgt de accu voor.
De dynamo doet de rest pas als de auto loopt.

marcel-renault-addict

Citaat van: A110 op  3 januari 2014, 19:30:22
In de auto van onze topic starter is een zelfstellende spanner gemonteerd voor de multisnaar dus deze zal altijd goed gespannen zijn.
Ik vermoed een accu die langzaam aan zijn einde begint te komen.

Even naar een garage rijden en een accu/dynamo test laten doen en je zou de auto gelijk uit kunnen laten lezen voor de zekerheid.


wat is een zelfstellende spanner? en wat is een multisnaar?

mark29

Jouw megane heeft een multieriem, ook wel multiesnaar genoemd.
Wat vroeger de vsnaren waren, tegenwoordig multieriem ivm de meerdere ribben vaak 5 of 6 ribben.
Deze riem zit in het zicht en drijft de hulporganen aan, dus in jouw geval zit hij om de krukaspoelie, en de dynamo en aircopomp.
Vroeger had je een vaste spanner voor deze riem, die moest je dus afstellen, na verloop van tijd gaat de riem losser zitten want hij rekt iets, na een erg koude start vraagt de dynamo vaak meer stroom dus kan de riem vaak wat slippen.
Om deze problemen te voorkomen en om klappen op te vangen hebben ze de automatische spanner gemonteerd, met een dikke veer eronder beweegt hij met de riem mee.
Voordeel jouw multieriem is altijd juist gespannen en zal niet piepen bij koude start in de winter.
Doet hij dit wel, dan is er echt iets mis, riem uitgedroogd, beschadigd, poelie van dynamo kapot enz enz.
Lekker onderhouds vrij dus.

marcel-renault-addict

#14
mod: niet het bericht direct boven je quote.

hey wat een super uitleg  !-!  die multiriem zit die links aan het motorblok vast as je er voor staat?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev