Advertenties


Renault Megane 2.0 ide Valt weg op hoge toren.

Gestart door niick, 23 december 2013, 13:38:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nicole

Nu maakt het inderdaad niks meer uit.
Ja voor onze eigen portemonnee, haha!
Geen problemen die door die EGR kunnen ontstaan. :)
Gelukkig hebben wij er ook geen problemen door gehad, maar die waren er wel snel gekomen als Roy er niet mee aan de slag was gegaan.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

BadEend

Als ze een NOx meting zouden moeten doen bij de APK, zou je daar zonder die EGR niet door komen.
Maar die meting word (nog) niet gedaan.

Christian de Vriend

Als je een stand alone ecu monteerd,ben je daar vanaf,dan pomp je er een "apk mapping"
in voordat je naar de apk gaat,en klaar.  :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy16v


niick

Hoi. Bedankt voor de reactie allemaal. Ben een hoop bezig geweest met de auto. Heb hem inmiddels uit laten lezen .Verder helaas geen foutcode kunnen vinden. De egr is al afgesloten. En de motor is brandschoon. Heb inmiddels een paar dingetjes door gemeten. En de bougies vervangen. Hij red nu de 180 weer in zijn 4 :D. Maar het is nog steeds niet helemaal lekker. Maar een stuk beter. De bougie kabels hebben te weinig weerstand dus deze zijn ook besteld en zal ik zsm vervangen. Hoop dat dat het op lost... en sensroren zijn ook in orde!

Christian de Vriend

bougiekabels? ik denk dat je de pen bobines bedoeld.

heeft een ide geen dis meer? (groot blok met 4 pennen voor de bougies)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

niick

Nee die bedoel ik niet. Die is nog goed. De kabels zijn niet goed meer.

mark29

Ik ben benieuwd, post je hier weer je bevindingen?
Bij welk toerental gaat hij stotteren en in noodloop dan?

niick

Dat is juist het rare. In elke versnelling doetie dat anders. Lagere versnelling heeft hij minder moeite mee dan hogere versnellingen. Maar in ze 5 is het zo erg dat hij niet over de 4.5k toeren komt. En dus een veel lagere top heeft. Nu maar wachten op de kabels !

niick

hallo, bougie kabels zijn vervangen, heelaas probleem niet verholpen, alles schoon gemaakt, ook krukas + nokkenas sensoren gecheckt, allemaal prima in orde, iemand nog ideën??? graag hulp!

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

niick

Lijkt me erg sterk dat het de lambdasonde kan zijn... ook met uitleze was de lambdasonde goed.. en ALS het de lambdasonde zal zijn, zou die in zn 1 en twee ook raar moeten doen toch?

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Christian de Vriend

benzinefilter?

is het geleidelijk inhouden of stotteren?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

niick

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, benzine filter en lucht toevoer... kheb ook het kleppenhuis al vervangen(deze was toevallig afgebroken bij het afstellen van het stationair -.-) maar voor mijn gevoel is het toch egt een dieper probleem. we zullen het zien, van de week ga ik even een groot beurtje doen en maar kijken wat er gebeurt. en het is zeer zeker niet geleidelijk, als ik snel in toeren klim valt het het gas weg en komt weer trug,(soort stotteren) maar als ik langzaam in toeren klim wil het meestal geen problemen opleveren, vandaar dat ik dacht aan lucht toevoer. enig idee of dit kan kloppen?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev