Advertenties


Renault Megane 2.0 ide Valt weg op hoge toren.

Gestart door niick, 23 december 2013, 13:38:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

niick

Beste allemaal,

Mijn megane doet al een tijdje heel raar hoog toerig, gas valt weg en lijkt alsof hij verzuipt.
Dit doet hij echter niet in elke versnelling, in ze 1 en ze 2 trekt hij netjes tot de 6500 toeren.
in ze 3 begint het probleem bij de 6000 toeren, in ze 4 al bij de 5000, en in ze 5 al tussen de 4000 en 5000.
heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

alvast bedankt

groeten,

Nick


jorritmg

Is dat sowiezo niet erg hoog in zijn toeren? Ik zit max bij de 4500...

Stefan

Hoezo max. 4500 toeren?
Heb je een diesel dan?

6500 toeren met een benzine 16 klepper is toch niet extreem hoog...  :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

jorritmg

Nope gewoon benzine maar rijd op gas, en mijn andere auto een vw caddy op gas en die zit ook max tussen de 4000/5000

Dus ja als ik het zo vergelijk zit je een stuk hoger.


Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark29

Heb je hem al uitgelezen, welke foutcode komt er dan?


jorritmg

Weet dat dit niks uit maakt maar meld het er toch ff bij ;)
Blijf het hoge toerentallen vinden  Y

Roald

2.0 16v hoort probleemloos naar de 6500 rpm te kunnen gaan, niks raar hoge toerentallen aan.
Mijn 1.8 16v F7P schreeuwt al 21 jaar en 262.0000 KM met plezier zelfs naar 7000 rpm.
Kijk je ontsteking als eerste na (bougies kabels etc) gezien het een IDE is (vermoed F5R motor code) kijk ook of er niet allemaal sludge in het inlaat traject zit.
Tevens inderdaad de ECU op foutcodes laten uitlezen.

mark29

Ik ben ook met een ide bezig.
Loopt perfect nu, alleen bij 5400 toeren inhouden. Hij moet gewoon door kunnen knallen tot de toerenbegrenzer, zo simpel is het.
Ben er ook nog niet uit wat het is.
Ik krijg dan foutcode stuursignaal injector 4.

Heb je hem al laten uitlezen, of alleen aangemeld, hier gepost en nooit meer teruggekomen?
Ben namelijk benieuwd hoezeer de klachten bij jou zijn.

Ide is namelijk totaal anders dan de gewone f4r en de k4m motoren, heeft ook 2 computers, 1 voor inspuiting en 1 ik denk dat het eindtraps zijn voor de injectoren.
Voor zover ik uit de schema`s kan opmaken.

Roy16v

1 ding weet ik wel,die IDE dat is echt een bagger schijt motor met alle troep er om toe.
als het goed is zal het heel fijn lopen maar als er iets is beland je in een nachtmerrie met zon ding.

1 voordeel,de ide uitvoeringen zitten vaak vol met opties,dus bij demontage komt er dan veel mooi spul vrij.

vergeet ook een krukas positie sensor niet,maak deze eens schoon,motor loopt heel anders nadien.

mark29

Maar als de motor helemaal schoon is, dus kleppen en inlaat.
Je sluit de egr af, en zorgt dat de boel schoon blijft, geregeld inlaat reinigen en flesje bij de tank.
Is er niets mis met zo`n auto, en kun je er lekker mee rijden, het rijd ook als een trein.
Zit inderdaad vol met opties.

Roy16v

dci motoren hebben het zelfde probleem,
de egr verroet de al mini inlaat helemaal dicht.
heb bij Nicole haar megane de egr klep er uitgehaald,dicht gelast en er weer in geplaatst.
rijd beter en zuiniger.

BadEend

De EGR zorgt bij een diesel heel vaak voor problemen, bij een benzine veel minder vaak.
Is eigenlijk een onding, maja het is verplicht.

RobScénic

Het is verplicht voor de typegoedkeuring ja, daarna maakt het niet meer uit.....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev