Advertenties


versnellingsbak

Gestart door Fabian, 16 december 2013, 11:19:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Fabian

Ik heb volgens mij een probleem!
Ik had de auto uit staan met de versnelling in zijn 1. Ik had de handrem er niet op staan en de auto rolde naar achteren omdat de parkeerplaats heel lichtjes schuin is.
Wat kan het zijn dat als de auto in zijn 1 staat dat-ie toch weg rolt?
Is de versnellingsbak kapot of is de koppelingsplaat aan vervanging toe?

Xanquezer (Frank)

Rijd de auto ook weg als hij in de 2 (of andere versnelling) staat?

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dante

Even je post leesbaar gemaakt. Vet & cursief gedrukt is ook nergens voor nodig... :police:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

jorritmg

Zie eigenlijk het probleem niet en dacht ook altijd dat mensen die dat doen hem in zijn 5 zetten?

Zelf gebruik ik gewoon de handrem en nooit peoblemen mee

Dante

Ik zet 'm altijd in z'n 1 & de handrem trek ik aan met de knop ingedrukt !-! Beweegt geen mm meer ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

hansenn

handrem zou ik niet doen als het 's nachts vriest

jorritmg

Mensen zijn daar veel te bang voor, ik ken niemand die zijn auto in de versnelling zet en nog nooit gehoord dat ze vast zaten.

Tuurlijk het kan gebeuren maar die kans is niet zo groot ook de anwb geeft aan dat die kans alleen groter is bij auto's van voor 1985 !-!

Fabian

Nee dat doet ie niet als je hem in zijn 2 of 3 of 4 of 5 zet

Xanquezer (Frank)

Misschien moet je je koppelings kabel (van de pendaal) opnieuw afstellen?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Lennart

Citaat van: jorritmg op 16 december 2013, 13:01:41
Mensen zijn daar veel te bang voor, ik ken niemand die zijn auto in de versnelling zet en nog nooit gehoord dat ze vast zaten.

Tuurlijk het kan gebeuren maar die kans is niet zo groot ook de anwb geeft aan dat die kans alleen groter is bij auto's van voor 1985 !-!
Haha.... aangenaam dan maar  ;)
Ik heb mijzelf aangeleerd om in de winter de auto niet op de handrem, maar in de versnelling te zetten.
Heb ooit een opel (2001) gehad waar de handrem van is vastgevroren.
Het briljante idee, gewoon rijden, die smelt vanzelf wel los, was niet mijn slimste idee  8)7
Vanaf dat moment was mijn handrem nutteloos  :D
assumption is the mother of all f*ck ups

Fabian

ooo oke en hoe moet dat dan?????

megcab2000 (Verkocht)


Denk dat de auto uit zijn versnelling is geschoten of de afhelling was toch te stijl icm 'duwend' wagengewicht .
Als een wagen in bijv z'n 2 staat kun je em immers ook voor- of achteruit duwen.

Handrem vriest niet zo snel vast hoor.
Op alle semi-automaten moet de wagen immers ook in z'n Neutraal en op handrem . Mijn andere wagen dus ook.
En, als je de handrem te weinig gebruikt zul je net zien bij de apk, zit de boel vast.
Megane is verkocht

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev