Advertenties


Hoeveel kun je rijden

Gestart door erik161, 5 juni 2005, 09:52:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik161

M'n megane heeft 247.000 op de teller staan, nu ben ik benieuwt hoever een 1.6e LGP G3 het vol kan houden.

Ik heb met 200K een motorrevisie moeten doen, omdat de kop gescheurd was. Nu heb ik een aluminium gaskop erop zitten. Na deze revisie zijn er wel een aantal dingen die me een beetje dwars zitten.

- Ik moet elke paar duizend kilometer de koelvloeistof bijvullen.
- De ventilator slaat vrij laat aan, waardoor de temperatuur hoger wordt. Normaal blijft ie in het midden, maar nu stijgt ie door naar de volgende streepje.

Ik blijf ervoor zorgen dat ie het goed blijft doen, maar waar ligt de grens?

Meganez

#1
Geen lekkage? Dat had ik wel nadat bij mij een cilinderkop revisie uit was gevoerd (ze waren gewoon vergeten een slangetje goed vast te zetten). Als je geen lekkage hebt, heb je dan last van veel rookontwikkeling? Hoe is het olie verbruik? Heb je een vuile koelvloeistof tank? (zit er wat vuil/witte drap in)

En de temparatuur van mijn megane stijgt trouwens ook vaak naar het streepje boven het midden, dit kan ook komen omdat het nu de laatste tijd weer wat warmer weer is. Ik weet niet hoe dit normaal is want ik heb mijn megane pas sinds december.. Ik rij btw ook met G3 en bij mij springt de VAN ook pas aan nadat hij dat streepje boven het midden heeft bereikt. Dit doet hij trouwens alleen als hij stil staat, als ik rij blijft de temp meter meestal wel gewoon in het midden staan. (maar als je rijd is het ook logisch dat de VAN niet aan springt)

Ik zou me voorlopig nergens ernstige zorgen over maken, als je hem maar goed blijft onderhouden en niet constant in zijn toerenbegrenser laat hangen kunnen er misschien nog wel 50.000 km's bij

Yoda

Wat betreft de temparatuurmeter; mijn bij koud weer en rustig in de stad rijden onder de helft.
Bij koud weer op de snelweg op half.
En bij warm weer op de snelweg komt hij gerust net boven de helft uit.
Ik neem aan dat dat geen probleem is hoor.
Verder zou ik ik je niet kunnen helpen Erik.
De mijne is bij 150000km al gereviseerd,Cilinderkop EN de motor.
Moest wel reviseren,motortje is soeppie gelopen.
Maar na de revisie van de kop hadden ze de pakking erin niet goed tussen gezet.
Daardoor had ik toen olie verlies.

erik161

Na de motor revisie zeiden ze dat ie nog makkelijk een ton extra kon rijden. Gewoon afwachten dus, maar ik ben eigenlijk wel benieuwt hoever ie uiteindelijk gaat komen.

De temperatuur zal dan wel in orde zijn, maar voor de revisie bleef ie veel koeler. Ik kan het verliezen van koelvloeistof niet begrijpen, hij verliest te weinig voor een lek. Toch is het koelvloeistof systeem een gesloten systeem. Dus moet er toch ergens een lek zijn, maar probeer dat maar eens op te sporen.

Tuned

mijne zit op 234 000 en heb nu een aankomende kapote koppakking, ook op lpg g3..

Tuned

voor 1500 euro incl. alles kan ik een gereviseerd blok in de megane laten zetten is wel een zelfde 1.6e
is dat verstandig? aangezien de teller al zo hoog staat nu?

Timo Zuiderduin

persoonlijk zou ik het wel doen!
denk dat de reparatiekosten aan je eigen blok ook niet gering zullen zijn, je hebt er al aardig wat kilometers op staan en je kan voor een redelijk goed bedrag een "nieuwe" motor erin zetten. zou het zeker doen, ook omdat het zonde is om die wagen al af te schrijven!! met een "nieuw" blok kan je er toch zeker weer een paar jaar mee doen zonder al teveel problemen.

Edgar

Is niet alleen je motor die slijt hoor ook je ophanging alles...

Timo Zuiderduin

Citaat van: Edgar op  6 juni 2005, 13:53:53
Is niet alleen je motor die slijt hoor ook je ophanging alles...

tsja, dat is ook wel weer waar!
maar ook die kan je vervangen ;D

Tuned

eerst blok dan de rest met de tijd als er weer jaar of 8 mee vooruit kan prima

Thomas Rouw

#10
Hee hallo,

Mijn megane 2.0e heeft bij 188.000 een gereviseerde kop gekregen donderdag gaat ie voor de 276.000km beurt. daarna de eerste beurt bij 300.000+ (op naar de 4ton)

Ik heb vorige week een Olie analyse uit laten voeren, en er zat geen noemenswaardige hoevelheid metaal residu in voor een auto die een ton had gelopen..... snapie voor een met een ton de mijne heeft bij 3 ton YIPPIE. de meneer achter de microscoop snapte geen zak van het feit dat ie al zoveel gelopen had. wat spreekt voor het materiaal en kwaliteit staal waaruit de motoren en lagers op zij getrokken, hulde aan renault! mij blok zoemt nog steeds, geen ratels in de kleppentrein, geen tikken in het blok whatsoever, er is maar een manier waarop dit kan met een fabrieks-motorblok volgens mij, OLIE! Veel OLIE! om de 15000 verversen met ELF 15W40 voor de 2.0e en een nieuw filter, erop iedere week controleren en bijvullen to MAX of net daaronder. zelfs na zoveel kilometers gebruikt mijn blok ook nog haast geen olie er gaat tussen 2 beurten ongeveer een liter bij in om het op pijl te houden, en met 15000km interval is dat bijna nix,
vergeet niet he Gas verbrand ongeloofelijk schoon ivm benzine, een onderblok laten reviseren na nog geen 2Ton is in mijn ogen pure geld klopperij, of slecht onderhoud. de volvo versie van de 2.0e heeft in de 340 ook ooit eens over de miljoen gedraaid zonder revisie zal wel compleet aan gort zijn geweest maar toch, het is en blijft een renault blok.

dat van dat koelwater duid waarschijnlijk ergens op een lekje. aangezien je vloeistof verliest en het feit dat de naald hoger komt als eerst, dat kan duiden op een niet voledig drukgesloten systeem, water onder druk heeft namelijk een hoger kookpunt dan water wat niet onder druk staat. bvb mij controller in mijn striker was pas vergeten de ventilator aan te zetten (oeps!) en die stond op 115graden (gecalibreerde digitale meter) maar nog kookte het water niet... snappie?
het zou kunnen dat de koppakking lek is maar dat zou duiden op een reparatiefout, en dat lijkt me toch sterk, je kunt er vrij weinig aan verklooten namelijk, hij zit goed of niet. wat waarschijnlijker is is dat het thermostaathuis lekt dat hebben ze ij mij pre al vervagngen omdat dat zou gaan lekken al de kop erop en eraf moest, ding koste 30 euro dus niet moeilijk gedaan.
kun je ergens op je waterslangen groene/blauwe troep zien zitten. dat is namelijk opgedroogde vloeistof.

nu ik er zo over nadenk, kan ik me herinneren dat mijn temperatuur huishouding in de megane ook ineens totaal veranderd was na de koprevisie. iets sneller warm, en stabieler

anyway als je FAN maar aangaat dan zou ik me er niet echt zorgen over maken. tenzij je erg veel vloeistof verliest. en qualiteit vloeistof kan ook al verschil maken namelijk.

grtz Thomas

meeting

die van mij heeft 110,000 op g3 gelopen

alles loopt soepel,
alleen klein toeren probleempje, blijft soms hangen op 1900 toeren, maar toch op g3 190km/h kunnen halen 8) ;D

Thomas Rouw

#12
Hee die T-bone,

hoe de hell kom jij aan mijn avatar? ik bedoel dat plaatje links bij jouw post is mijn auto namelijk, gemaakt op een meeting een jaar of4 geleden in heerde aan de ijseldijk.

ik kan hem zelf nergens meer vinden.

waar heb jij hem vandaan?

grtz Thomas

ps bedankt voor het fototje ik heb hem nu ook weer staan!

meeting

@ Thomas Rouw,

Hey Thomas, ik wou van me eigen auto een avater erop zetten, maar ik kreeg me eigen plaatje niet geupload op de site, ik heb namelijk al me foto`s op een server staan, maar ook avater erop gezet, maar ik krijg ik niet geupload in de site, en ik vond jou auto klein beetje overeen komen met mijn auto, daarom, want jou auto stond gewoon bij standaart avaters, zodoende,
als ik hem moet weghalen moet je het maar zeggen, ik wil eigenlijk toch me eigen auto in me avater hebben.

groetjes Christian

meeting

klaar
avater is bijgewerkt,
bedankt

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev