Advertenties


Wegligging verbeteren?

Gestart door jorritmg, 11 december 2013, 23:09:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jorritmg

Ik heb al een aantal keer gemerkt dat mijn megane classic nogal graag zijn achterkant eruit gooit in de bochten terwijl ik die dan niet eens zo sportief neem.

Nu ben ik aan het kijken naar het verlagen van mijn auto en ben er al achter dat ik voor best kan doen met verlagingsveren maar dat achter een heel ander verhaal is door de torsieveren.

Mijn vraag is nu of ik door voor te verlagen al wat winst kan behalen voor mijn grip achter?
en of je torsieveren verlagen wel te doen is als ze niet vast geroest zijn of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?

Christian de Vriend

je achter as verlagen gaat zeker effect hebben op je weg ligging,het verlagen zelf kan je doen
met een dopsleutel 32,een ring,en een bout (weet even niet de maat),als je verstandig bent ga
je minimaal een week van te voren as inspuiten met kruipolie,dan moet je die zwarte kapjes
aan de zijkant er af halen,en de binnenkant flink inspuiten.

Als je achterkant is verlaagd,en je wilt een 2e stap nemen,dan raadt ik aan om in je kofferbak een
veerpootbrug te installeren tussen de 2 wielkasten,dat zal er ook bijdragen dat je chassis stijver word
bij de coupe zit daar een stalen frame,vandaar dat de coupe een kleine kofferklep heeft.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Als je hem enkel voor gaat verlagen zal je achterkant nog sneller om komen....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

jorritmg

Oke goed om te weten.
Is het die ruvberen dop die je links naast het wiel kan zien?
En moet ik beide kanten tegelijk doen of kan ik eerst de ene kant doen en dan de andere.

Christian de Vriend

deze moet aan beide kanten er af,het zijn 2 aparte staven die welk wiel afzonderlijk in hoogte verstelt
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jorritmg

Dat had ik al door xD maar ik bedoelde of ik eerst de recht kant kan doen, vastzetten en dan de andere kant op de krik en die kant doen?

Christian de Vriend

Hele kont in de lucht,en beide kanten los en afstellen,om zo goed de verschillen te kunnen opmeten tijdens het verlagen.

tenminste,zo heb ik dat met mn vorige gebakje gedaan,zo weet je zeker dat beide wielen de zelfde maat hebben qua hoogte
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jacques

Citaat van: jorritmg op 11 december 2013, 23:09:56
Ik heb al een aantal keer gemerkt dat mijn megane classic nogal graag zijn achterkant eruit gooit in de bochten terwijl ik die dan niet eens zo sportief neem.

Kan ook aan je achterschokbrekers zelf liggen. Te weinig demping.

mark

idd een setje stugge schokbrekers doen al heel wat.  !-!

Christian de Vriend

sowieso wel aan te raden,standaard schokdempers zijn er niet op gemaakt om verlaagt te zijn
deze zullen dan eerder versleten zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Die standaard schokbrekers zullen na al die jaren sowieso niet al te best meer zijn.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev