Advertenties


even voorstellen en probleempje achter zijraam

Gestart door michael, 10 december 2013, 22:03:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

michael

Beste forumleden,

sinds gisteren is mijn vrouw een trotse eigenaresse van een paarlemoer Renault Megane cabriolet 1.6 16v automaat uit 2001 met km 81000.

ze is er helemaal blij mee  !-!

maar....

Helaas gaat het linker achterzijraam niet naar beneden, overige ramen gaan zonder problemen. De zekeringen heb ik al bekeken, maar zien er goed uit. De schakelaars achter de handrem zien er goed uit en de connectors van de schakelaar heb ik gereconnect.

Op het fora lees ik dat het aan een relais kan liggen of aan de schakelaar dan wel het motortje voor de raambediening, maar zou graag willen weten wat ik kan doen om het een en ander uit te sluiten.

Ik zat zelf te denken om wat draden van de connector met elaar te verbinden om de schakelaar uit te sluiten maar helaas kom ik er zo niet achter welke draden ik kan verbinden om dit te testen.

Wie o wie wil, kan mij verder helpen, zodatik mijn vrouw nog meer plezier kan laten beleven van haar cabrio.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

met vriendelijke groeten,

Michael

jorritmg

Dit heb ik zelf ook (gehad) en heb vanalles geprobeerd van andere schakelaar tot draadjes doorverbinden zonder enig resultaat.
Nu was het bij mij zo dat die niet meer omhoog ging dus als laatste oplossing besloot ik om gewoon de stekker op het motortje om te draaien en de knop omgekeert te gebruiken om dicht te doen.

En god mag weten hoe maar hij werkt beide kanten op en nu nogsteeds nu de stekker weer goed erop zit  8)7
Echt geen touw aan vast te knopen waar het aan ligt eenigste wat ik kan zeggen is probeer gewoon alles en als alles mislukt heb je voor 30€ een nieuwe motor die je zo kan inbouwen

mark29

kijk even of de stekker op het raammotortje niet geoxideerd is. en of je inderdaad voeding krijgt als de schakelaar bedient word.

RobScénic

Meten = weten! Je moet eens met een multimeter gaan meten waar je spanning hebt. Als je achter bij het raam spanning hebt, kun je er vanuit gaan dat je motor kapot is. Heb je daar geen spanning, ga je de knop doormeten, enzovoorts.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

michael

Allemaal alvast bedankt voor de snelle reacties!

Ik zit wel met een uitdaging en dat is dat ik het sleutelen in de vrije uurtjes moet doen en de auto steeds veilig moet achterlaten aangezien mijn vrouw tussendoor de auto moet gebruiken om de kindjes naar school te brengen en o.a. mijn zoon van 5 niet wil laten peuteren aan losse kabeltjes ;-)

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan meten, heb namelijk geen bedradingsschema en dat maakt het wel makkelijker kwa tijd.
Hoe kan ik zo makkelijk mogelijk bij het motortje komen?

Bedank voor jullie begrip en hoop niet dat mij vragen gezien worden als makkelijk/lui.

Groeten,

Michael

jorritmg

Deur paneel haal je er zo vanaf dan zit het motortje erachter.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev