Advertenties


harde koppeling

Gestart door hansenn, 8 december 2013, 18:51:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hansenn

Als ik na een lange snelwegrit wil schakelen valt het mij op dat het pedaal zwaarder gaat dan normaal. Na een tijdje is het weer als vanouds.
Volgens mij is dit niet echt iets om mij zorgen over te maken, maar wie kent hetzelfde en hoe komt dit?

jorritmg

Misschien lijkt dit alleen zo omdat je in tegenstelling tot in de stad niet de hele tijd je been gebruikt om te schakelen maar lekker rustig laat liggen tot je ineens weer gaat schakelen.

homan111

Ik heb dit ook, als je een lange rit maakt en de koppeling niet gebruikt gaat hij inderdaad zwaar. Na 1 of 2 keer indrukken is het inderdaad weer normaal..geen idee wat het is.

duckie1098

Misschien toch iets met de drukgroep?Hoeveel hebben deze auto's gelopen?Ik hebhier totaal geen last van, gaat altijd even licht.Maar heeft ook nog "maar"135000 km gelopen...

Het is maar een idee.

Groetsels,

Ben

-Jo-

hydraulische koppeling ? Opwarming van vloeistof icm lucht in je systeem.

duckie1098

lucht, daar wordt een hydraulisch systeem niet hard, maar juist week van.Opwarmen de vloeistof heeft niet veeel effect op moderne rem-vloeistoffen, tenzij het er al eeuwig in zit.Rem-vloeistof is namelijk hygroscopisch, trekt water aan, en als de vloeistof dan heet wordt gaat het water koken en krijg je inderdaad luchtbelletjes of liever gas belletjes.En ja, ook in een gesloten systeem komt er toch een geringe hoeveelheid water(damp) in je rem, of zo je wilt, in je koppelings vloeistof reservoire.Rem-vloeistof op silicone basis is niet hygroscopisch, maarja wie gebruikt dat.Is bovendien moeilijk te ontluchten.Bind namelijk lucht (belletjes),maar niet gevoelig voor hitte.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev