Advertenties

Nieuw middenconsole maken

Gestart door jorritmg, 3 december 2013, 14:25:59

Vorige topic - Volgende topic

jorritmg

Na een eerder topic van mij om mijn interieur aan te passen heb ik nu nog wat grotere plannen namelijk om mijn middenconsole aan te passen zodat die verhoogt doorloopt tussen de stoelen.

Wat ik allemaal erin wil verwerken:
2-din touchscreen radio
armsteun met opbergvak
bekerhouders
2 speakers (1 aan elke kant voor het formaat moet ik nog even kijken als die gemaakt is)

Ik ben van plan om mijn middenconsole vanaf onder mijn radio eruit te halen en daar zit gelijk mijn eerste probleem en vraag: kan ik mijn lucht/ventilatieknoppen verplaatsen naar de plek waar nu dus de radio zit (1-din)
qua ruimte past dit wel maar zit meer met de aansluiting ervan, is dit een beetje te doen om om te bouwen??

Zodra ik dit weet ga ik eraan beginnen en volgen uiteraard foto's Y

matthew

Dat wordt denk ik proberen, want ik ken niemand die zoiets al heeft gedaan.

Je kunt het makkelijk proberen door je radio eruit te halen en je kachelbedieningspaneel eruit te halen en deze op de hoogte van de radio plek te brengen.

Als dat goed gaat zonder dat de kabels daar hinder van ondervinden, moet dat lukken.

jorritmg

Ja heb even de werkplaatshandleiding door gezocht en blijkbaar gaan die knoppen met kabels dus dat kan ik wel omleggen naar de radio opening.

Vandaag krijg ik 5m2 wrap folie binnen voor het dashboard en deurpanelen. Zodra die gedaan zijn begin ik aan het maken van het nieuwe console.

Ik heb al veel manieren gezien om dat te doen met glasvezel maar als iemand nog tips heeft kom maar op :)

jorritmg

Folie net binnen dus het werk kan beginnen.
Blauw carbon en wit carbon !-!

Yorick

Ben zeeeeer benieuwd Jorrit..!
Heb je (al) een project pagina?

Hoort hier toch eigenlijk wel bij toch :)

jorritmg

Ben (nog) geen lid dus kan dan volgens mij geen project aanmaken en lid worden is gesloten voor nu dus ja dan maar hier.

jorritmg

Vanavond het eerste en gelijk grootste stuk gedaan, de bovenkant van me dashboard.
Ik moet zeggen dat het me erg goed af ging voor een eerste keer werken met dit spul en het resultaat is zeer geslaagd.
Voor:

Na :

De kleur is iets lichter dan mijn auto maar dat scheelt heel weinig.
To do morgen:
Bovenste deel middenconsole en handschoenen kastje
En bij tijd teveel al beginnen aan de portieren  !-!

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Losballos (Ron)

Blijft het een beetje plakken? ziet er goed uit !-!
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron

#RememberTheBuster

mark

Heb je het paneel eerst in de polyester gezet? , anders heb je grote kans dat de folie los gaat laten.
Is bij mij ook gebeurd.  :D

Heb bij de 2e poging eerst alles met polyester hars bedekt, en het zit er nu alweer een jaar op zonder problemen.  !-!

ziet er strak uit.  !-!

jorritmg

Nee ik heb alles zeer goed gereinigd en ontvet en nu plak het heel goed vast overal.

Vandaag de kappen om het stuur gedaan en het middenconsole voor zover ik het eruit kreeg.

Mijn hoop was het hele dashboard in delen eruit te kunnen halen maar dit kan niet blijkt.
Dus nu ga ik morgen de rest in de auto doen.

Ziet er al echt goed uit nu, fotos komen morgen weer bij daglicht  :grin:

Umpire (Robin)

het hele dash eruit halen is een rotklus :)

Ik motiveer je even o-)
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

jorritmg

Daarom ga ik de delen die niet los kunnen gewoon in de auto doen, is wat krapper maar dat liever dan dat hele ding eruit slopen 8)7

Ondertussen heb ik al wel kunnen proberen de ventilatieknoppen te verplaatsen en dat kan gelukkig gewoon.

mark

Als je een paar weken de kachel goed hebt gebruikt zul je zien dat het gaat loslaten. Dit heb ik namelijk ook gehad.  o-)

jorritmg

Had je de randen ruim om geslagen?
Goed merk folie met air vents?

Want wat ik over deze folie lees word er nergend gemeld dat die los laat oid dus ik heb er wel vertrouwen in Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev