Advertenties


Lampjes verwisselen koplamp

Gestart door dennis en mirjam, 2 december 2013, 23:04:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

dennis en mirjam

Hoi
Ik weet inmiddels dat je door een afdekplaat te verwijderen in je wielkast bij je koplamp kan komen
maar nu is het probleem dat mijn handen te groot zijn  >:( voor dit gat
Ik wil namelijk al mijn lampjes in 1 keer vervangen door nieuw die ook witterlicht geven
Nu is mijn idee om de koplampen er uit te halen en dan de lampjes te vervangen !
Kan dit eenvoudig of moet ik echt op zn frans de halve auto slopen zo als de voorbumper
of volstaat het om de div schroeven boven op los te draaien ?
Het gaat om een megane2 cc uit 2003 2.0

Greetz Dennis

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

jorritmg

 8)7 Das toch gewoon gestoord om het zo lastig te maken een lampje te vervangen  :?

mark

Gewoon de auto ff opkrikken, zo kom zelfs ik er bij met mijn grote handen.  !-!

BadEend

#4
Op de volgende link kun het instructieboekje van de Megane II vinden.
http://www.uwrenaultdealer.nl/fileadmin/user_upload/Instructieboekjes_Renault/Instructieboekje_Renault_Megane_2.pdf

Misschien heb je daar wat aan.

Dante

Staat toch echt naar een dealer gaan... :dunno:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

De voorbumper heb je er zo vanaf. Direct alle lampen vervangen (liefst Philips longlife), dan kan je er weer even tegenaan.

matthew

Tja het is even een handigheid ik heb het zo gepiept.  Maar de bumper is er ook in no time vanaf.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Bumper zit met 7 torx boutjes vast, is idd sneller er af dan dat je via dat gat het lampje probeert te verwijderen.
De koplampen zitten met 3 torx boutjes vast.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

mark

Ik weet niet hoe snel jij een bumper er af kan halen, maar toen ik die lampjes bijna dagelijks verving. stonden ze met een kwartiertje al weer buiten.  >:D

mark29

Ik meld me net aan, de naam mark was al bezet, jij dus, dat is toevallig.

Lampjes vervangen is niet zo moeilijk, maar moet op gevoel, binnen 5 minuten moet wel lukken, de facelift wil ooit wel rot vast zitten.
Wiel draaien, dan kan je zo met je arm erin.

J to the H (Jeroen)

Ik doe het ook blind door het gat in de wielkuip.
Paar minuutjes, zo gefixt.
Maar heb dan ook geen kolenschoppen (grote handen).

mark


wickydude

schopje. Is er ergens een how-to voor het verwijderen van de bumper en de koplampen?
Ik moet een stadslichtje vervangen. Ik kom er niet bij via de opening in de wielkuip... :(

matthew

Die zou ook van bovenaf moeten kunnen bij een fase2.
Een fase1 vanuit de wielkuip.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev