Advertenties


Help..... Renault Megane 2

Gestart door google, 27 november 2013, 19:16:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

google

Hallo ik heb een irritante probleem. Heb een Renault Megane 2, waar de accu snel leegloop, daarmee bedoel ik wanneer ik de auto een dag niet start, en ik 'm dag daarna weer gebruikt, dat de auto met moeite aangaat. Nu is t zo dat ik de auto 2dagen niet heb gebruik, en hem niet meer aan krijg. Dit is al de zoveelste keer dat t gebeurt. Heb zo probleem met andere auto's nooit gehad. Heb de acuu zo 2jaar, en die heb ik bij een grote beurt van Quikfit  gekregen. Kan iemand mij verklaren waarom dit zo vaak voorkomt?

Peacu Upp...!

J to the H (Jeroen)

Het zou alsnog de accu kunnen zijn.
Je zou hem eens door kunnen meten.. (moet boven de 12,5 volt zijn als de auto uit staat).

Als dit niks oplevert begint het echte werk.. zoeken welke zekeringen continu stromen hebben en wat de verbruiker zou kunnen zijn.
Heb je onlangs iets veranderd? Een andere radio bijvoorbeeld?

google

Neej heb niets veranderd. Tis gewoon dat dit accu probleem me te vaak gebeurt. Het is kleine accu met een buis slangetje. Kan het niet aan de accu zelf zijn liggen?. Bedoel moet dr geen groter/sterkere in zitten, want heb een bij Quikfit gehaald, en die staan bekend dat ze oplichten en troep materialen aansmeren.

appie

Ga gewoon ff langs renault garage en vraag of ze hem even doormeten.
Is zo gebeurd en je weet gelijk de uitslag.

google

Als ik de accu opmeet, en 't blijkt dat die laag is, en ik laad 'm op is de probleem opgelost. Het is me vaak overkomen, dat ik de acuu niet kan vertrouwen, wanneer je haast hebt, dat de auto me gewoon in de steek laat. Wat ik normaal doe is opladen, ma dat heb ik te vaak gedaan. Vraag me nu steeds af, waarom die me in de steek laat. Ben niet zo type die de radio aan heeft, staat meestal uit tijdens t rijden, en gebruik weinig energie. Ik kan 'm opladen, ma is t probleem nog niet opgelost.

J to the H (Jeroen)

Ik verdenk nog steeds je accu..

Laat m maar eens door de dealer beoordelen.

En of hij niet te zwak is... Hoeveel ampere is de accu?

google

Het is ook de accu. Ik ga 'm voor de zoveelste keer opladen, moet toch 7 december gekeurd worden en dan check ik nog even na hoe en wat. Weenie hoeveel ampere die heeft, alleen dat die 12volt heeft.

BadEend

Als de accu pas 2 jaar oud is zal het daar denk ik niet aan liggen.
Komt waarschijnlijk door een (te) grote lekstroom.

google

#8
Waar bevind zich dat lekstroom? hoe ontstaat dat zich? sorry ben hier echt een leek in.

jorritmg

Lekstroom komt/zit volgens mij vooral bij ingebouwde apparatuur zoals een radio, haal die gewoon is los en kijken of dat die dan nog leeg gaat.

Als ik het goed heb kan je met een multimeter ook testen of je lekstroom hebt en dan kan je gewoon een voor een de zekeringen eruit halen en kijken of de meter aan geeft dat het weg is.

google

#10
Wow .... ok. Ingewikkeld zeg. De accu is nu aan t opladen, heb een 45ah, en er staat iets van 400 A. Weenie wat daarmee bedoelt wordt?. misshien beantwoordt jou vraag daarmee?. Thanks...:)

Heatzone (Mark)

Wat eerder gezegd wordt over lekstroom zou heel goed kunnen.

Lekstroom is als er ergens in je circuit stroom weg lekt. Voorbeeld ergens in je bekabeling ligt een draad bloot en deze raakt ergens staal aan waardoor en continue spanning die door die kabel loopt ontsnapt en zo dus langzaam je accu leeg trekt. Bij mijn opa zijn oude Ford waren er een paar kabels te warm geworden waardoor de beschermlaag van de kabel was weg gebrand, daardoor lagen de draden bloot op het staal en dit trok de accu binnen 1 dag leeg.. Het was de bekabeling van de deurvergrendeling dus deze werkte ook niet meer naar behoren..

Dante

Zou je je topic titel aan kunnen passen naar iets wat je probleem omschrijft? En Megane 2 kun je ook weglaten, want dat is duidelijk door het gekozen subforum ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

google

Nu heb ik t probleem gevonden, blijkt namelijk dynamo te zijn. Die laad de accu niet op, vandaar dat de auto nauwelijks start.
Nu heb een garage gevonden, die em wilt maken voor 250 euro, ma dan is die wel gereviseerd. Nu moet ik zeggen dat, dat een pittige prijs is, en nu weet ik niet wat de prijs daarvoor is. En is mijn vraag aan jullie of dat de juiste prijs is?.

BadEend

#14
Dat is wel erg duur, voor dat geld heb je een nieuwe.
Controleer de koolborstels van de dynamo.
Als het aan die koolborstels ligt ben je aanzienlijk goedkoper uit dan als je hem volledig vervangt.
Het is wel zo dat het vervangen van de koolborstels alleen zin heeft als de sleepring niet versleten is.



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev