Advertenties


sportief geluid onder de auto optie's gezocht

Gestart door jordi0546, 13 november 2013, 07:37:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

Mark, dat zijn geen kanonnen.  Dat is gewoon een compleet slagschip volgeladen...

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

jordi0546

@Frank.

Gaan we eens proberen!

@mark

2x dynamic uitlaat??

Ziet er mooi uit!

Zal mij in ieder geval iets te hard gaan?
Je trilt onder de auto weg op snelweg denk ik?


jordi0546

@frank

Megane coupe diesel 1.9 is maar 90pk?
Ik heb 107 pk onder de kap.

Zou dat goed gaan? I.v.m druk ofzo


Xanquezer (Frank)

pks spelen geen rol in dit verhaal...

een buis is een buis... druk speelt ook geen rol.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

bij atmospherische motoren speelt (tegen) druk
wel degelijk een rol.

Bij turbomotoren maakt het vrijwel niks uit wat je
doet met de uitlaat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

@ Jordi, haha het zijn 2 raceland "dempers" als ik het goed zeg. Ze zaten al op de auto dat ik hem kocht. In het begin vond ik het soms wel eens grappig z'n geluid. Bijvoorbeeld het neefje van mijn vriendin die is helemaal gek is op auto's en die vind mijn auto helemaal geweldig. haha ja, dat ik hem kocht vond ik het op de rit terug naar huis al storend hoeveel geluid hij maakt. ik heb niet voor niks Remus einddemper gekocht :p

Xanquezer (Frank)

@Chris,  de standaard middem demper is een open demper,  een rechtebuis met gaatjes erin en idolatie wol er om heen.

Verschil is dus niehiel met elkaar... (met of zonder middendemper)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

jo?  l-

Toch creëert het een tegendruk,samen met de overige dempers,en kan men niet zomaar "ff" een pijp lassen
zonder consequenties voor het vermogen en/of reageren van de motor.

een spruitstuk las je ook niet "ff" in elkaar,sterker zelfs,het kan schade toebrengen aan de motor.

voorbeeld (voor de geinteresseerde ),als je bij een 1,6e een rechte pijp van voor naar achter laat monteren,zal je bovenin (hogere toeren) iets aan pk winnen
echter onderin kakt je koppel en vermogen aardig in,daarom verkocht supersprint altijd een kat vervanger met demper bij het 4-2-1 spruistuk
om tegendruk te creëren,zo doende kreeg men met die combinatie zowel bovenin,als onderin meer vermogen en koppel.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev